PUBG-mobilspelare kopplar in mus och tangentbord, manglar motståndet

Robot
PUBG-mobilspelare kopplar in mus och tangentbord, manglar motståndet

Reta gallfeber på dina mobilvänliga vänner.

#Battlegrounds, #master, #mobil, #pc, #race


Medlem

Det här är bara en försmak på hur det kommer se ut med crossplay på Xbone och PC framöver.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

Gott. Nu kommer kidsen som läser detta kasta sig över artikeln och göra exakt samma sak. Tur man inte spelar det på mobilen då.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det här är bara en försmak på hur det kommer se ut med crossplay på Xbone och PC framöver.

Det är bara att köpa en adapter för 500kr som emulerar handkontrollen. Sen kör du på med mus och tangentbord på Xbox one och ps4. Fanns även till 360 och ps3 vet inte hur det såg ut på konsolerna innan det. Det är upp till spelaren att använda den styrning som passar bäst.

Medlem

@jOnÄTÄn: Tror ändå att det blir större om XBox lägger in stöd direkt. Allmänheten orkar inte att springa och leta adaptrar. Kanske redan finns?

Medlem

@jOnÄTÄn: Det är inte samma sak dock, jag har använt en del olika såna adaptrar och ingen av dom har känns rätt. Allt för mycket försvinner i den där omvandlingen mellan handkontroll och mus/tgb. Visst kan det nog ge en liten fördel men det är inte alls samma sak som att köra på en PC.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

@jOnÄTÄn: Det är inte samma sak dock, jag har använt en del olika såna adaptrar och ingen av dom har känns rätt. Allt för mycket försvinner i den där omvandlingen mellan handkontroll och mus/tgb. Visst kan det nog ge en liten fördel men det är inte alls samma sak som att köra på en PC.

Nej inte samma som att köra på PC men ändå stor fördel när man kör mot andra på konsolerna som sitter med handkontroll.
En kompis satt och spelade battlefield och call of duty på xbox med mus och tangentbord och tyckte han var så bra.
inte så konstigt så majoriteten kör med handkontrollen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

ELF
Medlem

@Godofcheese: De får väl auto aim eller så dummas pc versionen ned på något sätt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

ndr
Medlem
Skrivet av Fletchett:

@jOnÄTÄn: Det är inte samma sak dock, jag har använt en del olika såna adaptrar och ingen av dom har känns rätt. Allt för mycket försvinner i den där omvandlingen mellan handkontroll och mus/tgb. Visst kan det nog ge en liten fördel men det är inte alls samma sak som att köra på en PC.

Har du testat XIM4 (eller den senaste XIM Apex) ?

Jag har inte testat några andra produkter men XIM4 var rätt nära PC känsla iallafall i Overwatch och Battlefield 1 på PS4.

Men mycket hänger på hårdvaran man kör med. Hade t ex en mus med låg DPI och då var det fruktansvärt att spela med XIM4.
När jag investerade i en dyrare mus med 12000 DPI och 1000 polling var det näst intill identiskt med PC.

Vet inte hur längesen du testade detta men dom har kommit långt i utvecklingen med att få till en "PC feeling".

Medlem

Jag kör på min xperia xz, försökte koppla on ps4 kontrollen men spelet stödjer tydligen inte den fullt ut kan tex bara springa runt inte skjuta osv. Tangentbord och mus är givetvis det lättaste men vad tror ni skillnaden är mellan mobil och xbox/ ps4 kontroll?

Medlem

Köra med tangentbord och mus är ju att fuska, med handkontroll känns det som att man inte fuskar dessutom är det mer bekvämt än skärmen men tror inte det ger någon stor fördel

Medlem

@Fletchett: När jag kör med vännerna som inte har Pc och det är FPS spel så använder jag en sådan adapter efter lite inställningar så tycker jag det fungerar rätt bra.

Medlem

Oväntat, klart folk kommer alla fördelar dom kan.

Medlem

Inte så oväntat, fenomenet har funnits hur länge som helst på konsolerna med olika adaptrar som fixar m+kb, slutade spela last of us online för att det var så jävla uppenbart.

Och jo, det ger en massiv fördel.

1
Skriv svar