Go, go, go! Story, uppdrag, Mew på väg till Pokémon Go

Robot
Go, go, go! Story, uppdrag, Mew på väg till Pokémon Go

Goda nyheter nu när vårpromenaderna stampar i farstun.

#pokémon-go


Medlem

Tänk om dom fortsatt och utvecklat spelet till vad det är nu istället för att släppa det i skicket dom gjorde.
Hade blivit enormt mycket större och dessutom hade många fler fortsatt att spela det.

Medlem

Vad sägs som revampa hela stridssystemet och att lägga till riktiga pvp-strider istället? =/

Jag tog upp Pokémon Go för första gången i februari. Spelade dagligen i ca. 25 dagar för att känna på spelet. Under de tre första veckorna byggde jag upp förväntan att jag minsann ska ut och ta över alla möjliga gym i min stad, sparade varenda Health-pot och revive jag kunde hitta tills jag hade ett fullt team med >1000 CP monster att gå till strid med.

Om vi hoppar till Dag 22, när jag äntligen hade mitt team och kunde testa på gym-strider, då fann jag genast motståndet mediokert och belöningarna obefintliga!

Jag utmanade alla möjliga slags gym som hade toppnotch high-end Pokémons, men trots det var det bara för mig att spamma attack på skärmen för att vinna. Detta trots att mina pokemons (bortsett ifrån två med 2000 CP) fortfarande var en tredjedel så starka som dess motståndare, kunde jag slå alla jag mötte utan vidare ansträngning.

Så... Wow, jag tog äntligen över gym! Men vad kunde jag känna, när motståndet ifrån npc-gymförsvararna var urdumt och för enkelt. Jag blev inte imponerad.

Gymstriderna var för enkla. De var repetitiva, utan utmaning och tråkiga. Så jag tog över 5 gym på samma dag, och tryckte i mina försvarare en massa frukter för att hålla deras HP uppe. Jag märkte snabbt att det inte var någon förrutom jag som gav frukter till sina gym-försvarande.

Nästa dag ramlade 50 guld in då alla utom en av mina gym var besegrade. Jag funderade på varför jag endast fick 50 guld, och det visade sig att det finns en gold-cap om max 50 guld per dag. Denna insikt dödade all min spelglädje i spelet, och jag insåg snabbt varför ingen bemödade sig med att försvara gymmen:

1. Det är inte värt att försöka hålla försvarare i liv
2. Det maximala en grupp försvarare kan skrapa ihop är 50 guld om dagen.
3. Det är för lätt att attackera och slå ut ett helt gym själv, trots kassa attackerare.

Det enda som finns kvar i spelet är möjligen raidmobs, men vad ska man med dem till när gymstriderna kan vinnas med skräppokemons?

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

Det enda som finns kvar i spelet är möjligen raidmobs, men vad ska man med dem till när gymstriderna kan vinnas med skräppokemons?

Lycka till att slå ut t.ex. Blisseys med skräppokemon,....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: för Blissey hade jag en 2000 CP vatten Eevee för.

Blissey har mycket HP, men det innebär bara att det tar flera rundor innan hon till slut dör, hon är seg men inte särskilt ”svårare” att strida mot än många andra.

Medlem

Håller med gällandes striderna. Varför gjorde dom det så tråkigt för? Spamma en skärm? Kunde dom inte gjort det som de gamla gameboy spelen/Pokemon colosseum? Turbaserade strider med fin grafik. Det hade vart nåt!

Medlem
Skrivet av Jokkepalm:

@Newklear: för Blissey hade jag en 2000 CP vatten Eevee för.

Blissey har mycket HP, men det innebär bara att det tar flera rundor innan hon till slut dör, hon är seg men inte särskilt ”svårare” att strida mot än många andra.

Du hinner inte slå ner henne tillräckligt fort, det är det som är problemet. Tiden hinner rinna ut om man inte har starka monster. Inga strider är direkt svåra, det är tyvärr enbart att vara tillräckligt snabb som gäller.

EDIT: Antagligen var det en väldigt svag Blissey du mötte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar