Valve har satt 1700 processorer på att hitta CS-fuskare

Robot
Valve har satt 1700 processorer på att hitta CS-fuskare

Imponerande detaljer kring hårdvaran som driver antifuskverktyget VACnet.

#VAC, #antifusk, #cheats, #counter-strike-global-offensive


Medlem

Intressant. Undra när det börjar ge märkbar effekt. I dagsläget kör jag endast ESEA för att slippa fuskare.

Medlem

När du får en kill så dyker en Google Recaptcha upp "Select the squares containing images of games Valve has released in the last 5 years".

Medlem

@Buio: Typ inga spel alls.

Medlem

Utmaningen blir att göra ett AI som fuskar och undviker antifusk-AI
Edit: ...och vise versa. Kanske göra en match med bara AI:s?
"Counter Ai wins"

Medlem
Skrivet av Buio:

När du får en kill så dyker en Google Recaptcha upp "Select the squares containing images of games Valve has released in the last 5 years".

Skrivet av Zidious G:

@Buio: Typ inga spel alls.

Lite så.
Speciellt när du inte väljer något och det står under.
"If you don't see any games here, that Valve made in the last 5 years, click "next" to generate new squares"


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Kan tänka mig att det här kommer bli framtidens anti-fusk mjukvara. Istället för att hitta fusket så ser man fusket.

Jag gissar på att det är vad AI'n gör. Analyserar ifall beteenden är normala är fusk.

Gen
Medlem
Skrivet av Buio:

När du får en kill så dyker en Google Recaptcha upp "Select the squares containing images of games Valve has released in the last 5 years".

Bara jag som i hög grad uppskattade detta skämt? :'D

Medlem

Doping i idrott och fusk i onlinespel är 2 grejer jag aldrig kommer förstå mig på.

Testpilot

Det är rätt intressant då verktyget lär sig mönster av beteende och försöker inte katt o råtta leken med att söka lokalt på datorn efter fuskverktygen.
En fuskare fuskar ju , det är ett mönster som är svårt att bryta om man skall fortsätta fuska

Synd nog förhindrar inte detta fuskare direkt , men dagens metoder med ban-waves är ju rätt likadana de också. Jobbar man tillräckligt pro-aktivt så torde fuskare tröttna tillslut.

Medlem

Skynet?

Låter ju vettigt, tar väl bara ett tag innan den har anpassat sig så mycket att den klarar av jobbet.

Medlem

Flusha kommer bli bannad då han "fejkar" att han fuskar

Medlem
Medlem

De borde utveckla något system som gör att man kan se den aktiva skärmen hos den som anklagas för fusk, ungefär som skärmdumpar i videoform istället för en vanligt spectate mode där man inte kan se vad som händer under ytan. Om det är en massa fyrkanter runt spelare och konstiga saker överallt på skärmdumparna så kan man direkt banna spelaren.

En färsk skärmdump ljuger aldrig.

Ett ban system skulle kunna utvecklas från skärmdumpar, precis så som captcha fungerar fast bakvänt, ser captcha programmet information som inte är vad som ska visas så är spelaren fast. Valve skulle själv kunna spela med fusk på privata servrar och utveckla captcha programmet till att leta reda på vad de testade fusken visar. Så fort något fuskrelaterat dyker upp på skärmen ska skulle en skärmdump kunna tas och ett meddelande i chatten skulle kunna visa detta i avskräckande syfte.

Varje ban skulle kunna ha ett id och en screenshot sparad där captchan reagerade starkt, då skulle det vara lätt att kolla om någon känner sig orättvist bannad.

Med ett system där man ser något som liknar skärmdumpar så skulle även Overwatch kunna förbättras när man slipper gissa om någon ser genom väggar eller har fyrkanter och nummer över hela skärmen. Vissa fuskare är ganska bra på att dölja sina fusk men om de har något som tillfälligt dyker upp på spelskärmen så skulle captchan kunna ta screenshot av det.

Den största anledningen till varför fuskare fuskar är troligen för att de kan se extra information på skärmen. Extra information på skärmen möjliggör att fuskare kan låtsas som om de inte fuskar genom att inte direkt kolla på vad de kan se på skärmen. Man märker som erfaren spelare genom inspektion ganska snabbt när någon har för mycket information på sin skärm, men det hade varit bättre om man slapp gissa då vissa spelare faktiskt spelar ganska konstigt även utan fusk.

1
Skriv svar