Live: Vi (recensions)spelar Sea of Theives!

Robot
Live: Vi (recensions)spelar Sea of Theives!

Sötvattenspirater! Blåkullatomtar! Karnevalsdiktator!

#sea-of-thieves


Medlem

kollade en stund men var tvungen att sluta.
stötte ni på andra pirater eller skepp ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Relik 📜
Skrivet av Molotov:

kollade en stund men var tvungen att sluta.
stötte ni på andra pirater eller skepp ?

Nej. Sjukt tom runda, faktiskt. Såg inte ens ett annat skepp på hela timmen (och lite till) vi spelade.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Tråddemonen
Testpilot

Såg lite när ni spelade innan jag drog till jobbet, ni hade fångat in en höna och höll på att dränka stackaren i buren under ytan. Synd att ni inte spelar fler spelare, var med om spelare i betan som började sjunga och ha sig.

Medlem

Känns inte spelet lite tomt? Bara segla omkring o skjuta på andra båtar?
Hade varit roligare om mer hände på land också. Bygga baser o raida andras baser.
En kombination av Rust och det här hade varit trevligt!

Medlem

Hoppas det blir några fler spelare, priset är lite väl saftigt just nu.

Medlem

Lätt värt 79kr/mån, speciellt när man får fler spel på köpet.

Medlem

Tycker det verkar extremt innehållsfattigt. Ska bli intressant o läsa recension, med tanke på hur mycket hype (och lite innehåll) man sett inför launch.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Lätt värt 79kr/mån, speciellt när man får fler spel på köpet.

Tänkte samma sak! Precis gått med och ska testas, 649 var lite väl häftigt för min smak..

Medlem

Ja det är kul. Dock så fungerar det sisådär just nu, jag och många andra har problem med att vi varken får guld eller exp när loot lämnas in :/

Medlem

Jag provar 14-days free trial versionen på PCA av eländet nu. Första tanke är "Varför finns det inte till steam?" (Jag vet svaret, men accepterar det inte.
Andra tanken är, varför kan man bara vara max 4 spelare per båt? Varför finns det inte servrar som tillåter upp till 8?

Spelet är intressant och kontrollerna för mus/tangentbord funkar riktigt fint.
Dock undrar jag hur framtiden ser ut. Kommer de släppa DLC där spelarna kan bilda större gillen/guilds/grupper och ha egna öar som de kan bygga upp som sina egna piratnästen?
Kommer det komma nya båtar och nya vapen?
Spelet kommer bli väldigt enformigt snabbt som det känns nu.
För övrigt så spelade jag själv, men under en timme hann jag borda och kapa en båt (som hämnd för att de sänkte min), samt senare skjuta sönder och sänka en annan båt (samtidigt som de såklart sänkte min). Det går att spela singel, men det blir svårare att möta fiender.

Medlem

Jag såg fram emot detta väldigt mycket. Som tur så har jag 14 dagar gratis och kan testa. Det är väldigt kul att spela med vänner och när det kommer till den lilla PvP man får vara med om. Men det borde kosta 20 euro, inte 60. Helt sjukt att dom jobbat i 4 år på detta och det knappt finns någon content? Det är copy+paste över allt, grovt besviken på det. Men jag kommer fortsätta ha kul en vecka innan det blir tråkigt!

Skägg.
10 Chambers

Jag har funderat på det där med prissättningen. Undrar om det hade varit mer accepterat med en prislapp på 20-30 euro och mikrotransaktioner för kosmetiskt innehåll? Som det är nu köper du spelet och får äventyra dig fram till sakerna du vill ha.

Det vore ju säkert ganska lätt att göra en sådan rockad senare om det visar sig att den här prismodellen inte fungerar. Sen har vi ju gamepass-metodern, att lira det i 2-3 månader och inte betala mer än cirka 200-250 spänn.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: men intressant det du säger med micro transactioner. jag tror fler hade köpt den varianten.

dock förstår jag detta med att du ska ha grindat för att kunna visa upp schyst loot. lite som back in the days.

men jag håller med om att ser man bara på köp priset så tycker jag också det är för dyrt. däremot har jag nämnt det i någon annan tråd att jag tror att priset är som så för att dels det är windows store som alltid har varit dyrt. men sedan att det är ett sätt att få folk att pröva ut games pass och då kanske gilla idén med en lösning ala Netflix på sitt spelande.

efter 14 dagar kan man ju ta en månad för 79kr å under den tiden går det att köpa spel för 20% mindre. dessutom kanske priset har justerat sig ned något (hoppas).

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: mikrotransaktionerna har väl lovats komma 3 månader efter släpp... Så då får vi fullpris spel med mikrotransaktioner istället.

Spelet känns som ett tidigt early access spel just nu och jag skulle inte bli förvånad om det blir free2play före årets slut.

Innehållslöst och basfunktionerna blir väldigt snabbt tråkiga. Men hej! Vattnet är ju läckert.

Vilken jubelidiot det sen var som kom på systemet med att man måste sälja kistorna istället för att öppna och loota själv borde fan avskedas.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

"Är jag förgiftad? Kommer jag dö nu, eller?"
"Öh, jag vet inte... Ät en banan..."

Saker du inte vill höra från din doktor.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DrAg00nEn:

@Carl Johansson-Sundelius: mikrotransaktionerna har väl lovats komma 3 månader efter släpp... Så då får vi fullpris spel med mikrotransaktioner istället.

Spelet känns som ett tidigt early access spel just nu och jag skulle inte bli förvånad om det blir free2play före årets slut.

Innehållslöst och basfunktionerna blir väldigt snabbt tråkiga. Men hej! Vattnet är ju läckert.

Vilken jubelidiot det sen var som kom på systemet med att man måste sälja kistorna istället för att öppna och loota själv borde fan avskedas.

Det vet vi ju inte, kan ju lika gärna vara planerat med en prisreducering i samband med mikrotransaktionerna.

Tror vi har olika uppfattningar om hur Early Access-spel brukar se ut


signatur
Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det vet vi ju inte, kan ju lika gärna vara planerat med en prisreducering i samband med mikrotransaktionerna.

Tror vi har olika uppfattningar om hur Early Access-spel brukar se ut

True that. Vem vet, kanske free2play redan då.

Med early access status tänker jag främst på mängden innehåll.. Men även lite på vad man faktiskt kan göra. För att inte nämna hur kraken ser ut under ytan.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Efter att ha spelat lite till nu så insåg jag att jag saknar fasen AI-styrda piratjägare att slåss mot.
Vore inte helt fel om man kunde ha sjöstrider mot piratjägare, eller kanske till och med jobba som piratjägare.
Saknar också att få besöka guvernörer och få uppdrag av. Men mest av allt saknar jag riktigt stora båtar med 16-manna besättningar och utöva strider mot andra lika stora båtar :/
Nåja, kanske i Sea of Thieves 2

Hade hur som helst en riktigt kul session med två andra random spelare. Mer sådana roliga sessions så lär jag fortsätta köra :3

Medlem

@ForrestFox: har också tänkt på det att AI styrda skepp hade varit kul. både Pirater och rena handelskepp som man kan loota.

en annan grej vi tänkte på igår var att när man utforskar grottor på random så kan de var riktigt häftiga. men tyvärr inget annat än kanukulor å plank (gammla vanliga). skulle vara lite skatter. guld å juveler!

i en tunnel hittade vi en gång som var stängd med ett par plank så att man såg att det fortsatte vidare. vi hade en tunna med krut på båten en sprang å hämtade. vi placerade den framför den igenportade gången å spträngde den. inte ett skit hade hänt efter smällen som ekade i grottan. tänk om det hade varit så att detta var ett element i spelet. att spränga sig in till gömda utrymmen.

det här att man inte kan uppgradera saker förutom utssende tyckte jag var tråkigt först men om man tänker på det så ska ju alla ha samma utgångspunkt. å det uppskattar jag då detta kommer inte vara något jag nöter hela dagarna. gott å kunna komma in i ett spel å det bara är skills det handlar om.

Medlem

@DrAg00nEn: jag tippar på att pirater tog med sig kistor också. men hur som det är smidigt å gräva upp en kista å ta med. dessutom är det lättare att se om någon har med sig något när man bordar dem.

vi har hittat skallar utspridda på öar. i Fz video så hittade de en urna. vi hade uppdrag igår där målet var att ta en mini sklett boss å sedan leverer hans skalle till en. så visst är de tinte bara kistor. vi hitta massa te igår å endel var rare tea. vem vet vad mer man kan hitta. ja just de ja man kan hitta flask post med lite random uppdrag att utföra. du samlar ju även djur för vissa uppdrag.

å jag tror det kommer mera grejer men hur som helst varför inte pröva det?

Avstängd

@educk: hoppas det kommer mer content inom snar framtid men i dagsläget räcker det inte till för min del. Och enligt vad man kan läsa runtom på olika spelsidor är jag inte ensam om att tycka det.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Moraxus:

Tycker det verkar extremt innehållsfattigt. Ska bli intressant o läsa recension, med tanke på hur mycket hype (och lite innehåll) man sett inför launch.

Precis vad jag har känt i flera månader när jag sett filmer om det här spelet, alla hypar det som fan och ja det ser skit snyggt ut och jätte mysig stämning i spelet men verkar ju bli jävligt enformig gameplay. Tror nästan detta är ett spel som kommer dö ut inom en månad efter launch men får väl se om dom lägger till mer eller om jag fattat fel hur spelet spelas..

Medlem

Om dom jobbat på detta i fyra(?) år så misstänker jag att det finns en hel del planerade dlc=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Det blir jobbigt att lyssna på er då ni verkar ha en mic och en limiter för er båda. Vilket gör att bruset kommer och går väldigt högt. Kör varsitt headset och en mixer så löser ni det problemet Om ni inte vet hur så kan jag hjälpa.

Kul att se er video iaf. Det är en massa prat om att respawningsystemet är lite fucked up och att spelet gör noll ansträngning att motverka campers etc. Om ni känner samma sak så ta upp det.

Gnällkuk
Skrivet av Ellakk:

Om dom jobbat på detta i fyra(?) år så misstänker jag att det finns en hel del planerade dlc=)

Eller så gick tre år åt till att utveckla havet Första jag tänkte när jag spelade alphan... "satan va snyggt vattnet är! hmm... undrar hur mycket tid och resurser som gick åt till detta?". Jag hoppas inte att det kommer massa DLC och att man fick en fjärdedel av spelet... men om det nu hade varit tanken känns det märkligt att dels sälja spelet så pass dyrt och sedan inte erbjuda något season pass.

Men, vem vet. Den som lever lär få se!

@Carl Johansson-Sundelius när kan man se fram emot att läsa recensionen? Hinner ni tills på fredag?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

@tricky: Vi hoppas på en text innan veckan är slut!


signatur
Ambassadör
Xbox

@tricky: Det är sagt att DLC och content kommer att läggas till gratis. Inget season pass eller dylikt behövs. Det man kan köpa extra är kosmetiska prylar om en sisådär 3 månader.

Det är ett "games as a service" spel.


signatur

Jump in.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

12
Skriv svar