Ge feedback på nya FZ!

Medlem

Varför fattar inte hemsidan att jag läst sista inlägget i en tråd för? Lyser fortfarande om kuvertet bredvid tråden samt att det är grön text på "Följda trådar" som att jag har något att läsa? Finns inget "markera som läst" heller vad jag kan se

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LARRYLUKE:

Varför fattar inte hemsidan att jag läst sista inlägget i en tråd för? Lyser fortfarande om kuvertet bredvid tråden samt att det är grön text på "Följda trådar" som att jag har något att läsa? Finns inget "markera som läst" heller vad jag kan se

Hm, låter skumt. Vi har efterfrågat en ”markera alla som lästa”-funktion men den är inte på plats. Vad händer om du testar att öppna de tio översta trådarna i ”följda trådar”?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hm, låter skumt. Vi har efterfrågat en ”markera alla som lästa”-funktion men den är inte på plats. Vad händer om du testar att öppna de tio översta trådarna i ”följda trådar”?

Jag vet inte hur, men nu försvann den :S Kan ha varit jag som missat va ikonerna betydde. Ibland lyser dem i färg o säger "Du har oläst inlägg" och ibland lyser dom o säger "Du följer den här tråden". Oklart allting

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av LARRYLUKE:

Jag vet inte hur, men nu försvann den :S Kan ha varit jag som missat va ikonerna betydde. Ibland lyser dem i färg o säger "Du har oläst inlägg" och ibland lyser dom o säger "Du följer den här tråden". Oklart allting

Haha, ikonerna är inte ultimata.


signatur
Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Varför fattar inte hemsidan att jag läst sista inlägget i en tråd för? Lyser fortfarande om kuvertet bredvid tråden samt att det är grön text på "Följda trådar" som att jag har något att läsa? Finns inget "markera som läst" heller vad jag kan se

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, ikonerna är inte ultimata.

Jag har samma problem. Oftast så klarar den det, men Nyhetstråden är alltid röd. Nu verkar även ikonen för denna tråden muppa sig. Se bilden på Dropbox här.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Relik 📜
Skrivet av conthox:

Jag har samma problem. Oftast så klarar den det, men Nyhetstråden är alltid röd. Nu verkar även ikonen för denna tråden muppa sig. Se bilden på Dropbox här.

Röd betyder "het" tråd, en med många inlägg. Öppet kuvert betyder olästa inlägg, oavsett färg.

Stjärnan är att du följer, häftstiftet att tråden är klistrad.

Annat, klickar du på kuvertet kommer du till första olästa inlägg. Klickar du på trådtiteln kommer du till trådstarten/första inlägget.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Röd betyder "het" tråd, en med många inlägg. Öppet kuvert betyder olästa inlägg, oavsett färg.

Stjärnan är att du följer, häftstiftet att tråden är klistrad.

Annat, klickar du på kuvertet kommer du till första olästa inlägg. Klickar du på trådtiteln kommer du till trådstarten/första inlägget.

Där ser man, då lärde man sig något nytt. Tack för info. Dock skulle jag i så fall vilja att det är tydligare med olästa inlägg, då öppen/stängt kuvert ganska så otydligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Där ser man, då lärde man sig något nytt. Tack för info. Dock skulle jag i så fall vilja att det är tydligare med olästa inlägg, då öppen/stängt kuvert ganska så otydligt.

Håller med, känns det inte som att ikonen borde lysa om det finns meddelanden att läsa. Vara släckt om du läst allt? Om en tråd är het eller inte spelar väl ingen roll.

Medlem

Annonser och annonsblockerarskriptet fungerar halvbra med nyaste versionen av Opera har jag märkt. Alla annonser utom wallpaper background fungerar och den där texten som säger "vi har märkt att du har annonsblockerare" (fast jag har vitlistat FZ.se och andra annonser visas) poppar upp ibland, typ 1 gång i veckan eller så.

// edit

Lustigt nog fick jag en uppdatering kort efter att jag skrev detta, när jag skulle redigera detta inlägg med versionsnumret och nu visas wallpaper-reklamen korrekt. Skall se om det fixade problemet eller om det bara var ett "slumpmässigt rätt".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers

@conthox: Rapportera gärna


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:

Det var en bugg i Opera som är fixad nu:

51.0.2830.40 – 2018-02-22

DNA-67663 Adding exception for adblock doesn’t work anymore

Changelog for 51


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Tycker att ni inte visar tydligt nog vilken utvecklare det är som har gjort spelen i recensioner, och även vilka konsoler de släpps till. De små taggarna ni har räcker inte, borde vara mer info om spelet i betygrutan, t.ex. releasedatum för olika konsoler osv.

Utöver det, börjar bli less att man måste klicka in sig på en artikel för att läsa kommentarerna, smidigare system finns.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Quackles:

Tycker att ni inte visar tydligt nog vilken utvecklare det är som har gjort spelen i recensioner, och även vilka konsoler de släpps till. De små taggarna ni har räcker inte, borde vara mer info om spelet i betygrutan, t.ex. releasedatum för olika konsoler osv.

Utöver det, börjar bli less att man måste klicka in sig på en artikel för att läsa kommentarerna, smidigare system finns.

Bra feedback! Tidigare hade vi speldatabasen som skötte detta åt oss men vi får kanske se över hur vi bäst presenterar sådan information just nu.

Att kommentarerna inte längre ligger direkt i artiklarna var en eftergift vi fick höra när vi bytte system förra våren. Kanske återkommer de i framtiden.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kom idag på mig att jag letade efter överblick över nyheter/ändringar på FZ som sida som dykt upp i artikelform.

Jag tänkte då en kategori som heter FZ eller Internt eller något liknande. Något klickbart som gå filtrerar ut sådant som hänt på FZ som site. Som nyheterna om medlemsrecensioner/nya forumdelar, nya funktioner på sidan och sådant. Kanske t o m uppesittarkvällar och annat mysigt. Sådant som handlar mer om FZ än om världen utanför, om communityn.

Jag vet inte om det finns en som funktion men som jag missat, men kom på mig nu att jag letade efter detta nu i och med nyheten om medlemsrecensionernas första månad.

Kul att följa FZ som sida genom åren.

Tänker mig bland dessa kategorier:


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers

Det borde gå att helt enkelt skapa en sådan typ, så att det istället för "Nyhet" står community eller liknande.


signatur
Relik 📜
Skrivet av Grukk:

Kom idag på mig att jag letade efter överblick över nyheter/ändringar på FZ som sida som dykt upp i artikelform.

Jag tänkte då en kategori som heter FZ eller Internt eller något liknande. Något klickbart som gå filtrerar ut sådant som hänt på FZ som site. Som nyheterna om medlemsrecensioner/nya forumdelar, nya funktioner på sidan och sådant. Kanske t o m uppesittarkvällar och annat mysigt. Sådant som handlar mer om FZ än om världen utanför, om communityn.

Jag vet inte om det finns en som funktion men som jag missat, men kom på mig nu att jag letade efter detta nu i och med nyheten om medlemsrecensionernas första månad.

Kul att följa FZ som sida genom åren.

Tänker mig bland dessa kategorier:
https://i.imgur.com/2ViXknM.png

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det borde gå att helt enkelt skapa en sådan typ, så att det istället för "Nyhet" står community eller liknande.

Tänker spontant det borde gå att ha antingen typ som Calle säger, en kategori (som "Allmänt", "Äventyr") eller helt enkelt en tagg typ #fz-community eller liknande.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det borde gå att helt enkelt skapa en sådan typ, så att det istället för "Nyhet" står community eller liknande.

Skrivet av emilakered:

Tänker spontant det borde gå att ha antingen typ som Calle säger, en kategori (som "Allmänt", "Äventyr") eller helt enkelt en tagg typ #fz-community eller liknande.

Ja, båda förslagen låter bra! Att byta ut nyhet mot community låter lite väl strikt då det blir lite "binärt". En tagg går ju att slänga in i allt som luktar community, men kanske kan glömmas bort enkelt. Kategori likt äventyr och allmänt är väl lika flexibelt som en tagg, men mer tydligt redan på framsidan.

En tagg kan även användas av forummedlemmar på gott och ont.

Jag kanske är helt ensam om att tycka detta skulle vara kul att ha samlat.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Quake-konnässsör

På mobil versionen på hemsidan, tycker jag det är svårt att hitta "Privata meddelanden" något som har missat eller är det ett val att inte ha med det under samma meny som Citat/forum inlägg/Mitt konto?

Det får ju i och för sig att hoppa till desktop versionen av hemsidan så ser man ifall det har dykt upp något nytt. Detta är inget som har stört mig, enbart en liten fundering då jag nu sitter på mobilen och skulle komma åt privata meddelanden.

Moderator | Testpilot
Skrivet av almblad:

På mobil versionen på hemsidan, tycker jag det är svårt att hitta "Privata meddelanden" något som har missat eller är det ett val att inte ha med det under samma meny som Citat/forum inlägg/Mitt konto?

Det får ju i och för sig att hoppa till desktop versionen av hemsidan så ser man ifall det har dykt upp något nytt. Detta är inget som har stört mig, enbart en liten fundering då jag nu sitter på mobilen och skulle komma åt privata meddelanden.

Bra feedback! Det är faktiskt något jag tänkt på. Använder generellt aldrig mobilversionerna av någon sajt så bytte bara över till vanliga sidan, men helt klart något som borde fixas. Även om knappen för PM finns där någonstans så borde den göras mer synlig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En spontan tanke är om rubriken i en forumtråd lade sig i toppen av skärmen när man scrollar neråt. Dels för att man ska kunna klicka på den för att komma till toppen, men också som en påminnelse om vad tråden handlar om (jag glömmer lätt).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Backloggens befriare

Kanske är dags att uppdatera den här sidan lite?
https://www.fz.se/info/redaktion


signatur

Ad hoc addendum

Hedersmedlem
Skrivet av Freakon:

En spontan tanke är om rubriken i en forumtråd lade sig i toppen av skärmen när man scrollar neråt. Dels för att man ska kunna klicka på den för att komma till toppen, men också som en påminnelse om vad tråden handlar om (jag glömmer lätt).

Hej, har helt missat ditt inlägg. Bättre sent svar än aldrig!

Menar du på mobil eller desktopversionen? På desktop går det ju att tjuvkika i adressfältet och från URL:en utläsa vilken forumtråd man är inne på.

Medlem
Skrivet av Gurt:

Hej, har helt missat ditt inlägg. Bättre sent svar än aldrig!

Menar du på mobil eller desktopversionen? På desktop går det ju att tjuvkika i adressfältet och från URL:en utläsa vilken forumtråd man är inne på.

Hej!

Tänker på mobil. Bara en detalj men tror att det hade varit lite tydligare


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hej!
När är jag använder mobilversionen i chrome finns det ingen möjlighet att se fler nyheter än de 20 senaste som kommer upp på startsidan. Använder jag desktop-versionen kommer det upp en Visa fler artiklar-knapp. Är det inte möjligt att ha denna på mobilsidan med?

Gnällkuk

@Gurt något jag upptäckt och stört mig på ett tag är knappen för att gå till sitt senaste inlägg, klickar jag på en tråd jag följer för att gå till sista inlägget på sidan finns inte ikonen där utan jag måste efter att ha laddat tråden antingen navigera fram eller bak en sida för att den ska dyka upp.

Chrome, Windows.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Hedersmedlem

@efk- Tack för att du rapporterade det, nu finns en sådan knapp på plats!

@trickeh2k Hm, vad är det du helst vill komma till när du hoppar in i en tråd? Det senaste (för dig) olästa inlägget eller det senaste inlägget du skrev i tråden?

Gnällkuk
Skrivet av Gurt:

@efk- Tack för att du rapporterade det, nu finns en sådan knapp på plats!

@trickeh2k Hm, vad är det du helst vill komma till när du hoppar in i en tråd? Det senaste (för dig) olästa inlägget eller det senaste inlägget du skrev i tråden?

Ingetdera, men den laddar inte alla ikoner. Så om jag återkommer sent i en tråd och vill hitta mitt förra inlägg så måste jag först bläddra sida. Min teori är att det har något att göra med adressen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Ingetdera, men den laddar inte alla ikoner. Så om jag återkommer sent i en tråd och vill hitta mitt förra inlägg så måste jag först bläddra sida. Min teori är att det har något att göra med adressen?

https://i.imgur.com/Pkg7f1X.jpg

https://i.imgur.com/KK7FHjV.jpg

Verkar snarare som att ikonerna inte finns på sista/senaste sidan. I ditt fall och från mina egna tester finna ikonerna överallt utom på senaste sidan, i det här fallet 7.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Verkar snarare som att ikonerna inte finns på sista/senaste sidan. I ditt fall och från mina egna tester finna ikonerna överallt utom på senaste sidan, i det här fallet 7.

Hmm, ja det stämmer nog! Ser att det blir samma för mig, ikonerna verkar alltså falla bort helt på sista sidan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar