Tomb Raider-siten läcker namn och releasedatum för nästa Lara Croft-spel

Robot
Tomb Raider-siten läcker namn och releasedatum för nästa Lara Croft-spel

Lara Crofts nystart avslutas snart, om koden talar sanning.

#lara-croft, #releaselistan, #rykte, #shadow-of-the-tomb-raider, #tomb-raider


Medlem

Mja, jag är väl sådär lagom sugen. Jag älskade första delen i seriens reboot, men har ännu inte spelat klart Rise of the Tomb Raider på PC, trots att jag köpte det vid release. Jag tröttnade rejält på den pretentiösa handlingen, och den ubisoft-osande spelvärlden.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Mja, jag är väl sådär lagom sugen. Jag älskade första delen i seriens reboot, men har ännu inte spelat klart Rise of the Tomb Raider på PC, trots att jag köpte det vid release. Jag tröttnade rejält på den pretentiösa handlingen, och den ubisoft-osande spelvärlden.

2an är ju klart mycket bättre på väldigt många punkter jämfört med ettan.

Medlem

Spännande! Är dock 14:e idag, så vi får nog vänta tills imorgon för att få veta mer.

Redaktör
Skrivet av Arosdrac:

Spännande! Är dock 14:e idag, så vi får nog vänta tills imorgon för att få veta mer.

"Kära tomten. Jag önskar mig en almanacka i julklapp."


signatur
Medlem
Skrivet av Vercadi:

2an är ju klart mycket bättre på väldigt många punkter jämfört med ettan.

Spelmässigt, absolut. Men handlingen och karaktärerna var mer intressanta för mig i första spelet, samt hela omgivningen/miljön. Man kände sig bra mycket mer utsatt och hotad i första spelet, jämfört med tvåan där Lara i princip skuttar runt bland träden och leker massmördare utan att blinka.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag tycker om Tomb raider bättre än Rise of the tomb raider. Det sistnämnda kändes alldeles för konsolifierat och ain är hemsk. Storyn var inte heller någon höjdare. Visst, det är snyggare men grafik är inte allt...

Säger som en annan sa: "The game plays you. You don't play the game."
Och så känns dom flesta nya, AAA-titlar nu för tiden. Man blir handhållen det mesta av tiden och ibland känns det mer som att man tittar på en film istället för att spela ett spel. Minns när sega CD gjorde detta när den kom och den floppade hårt. Varför det fungerar nu har jag ingen aning om.

Greenmangaming har Tomb raider (2013) på 75% rea nu med voucher.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@Vercadi: Smaken är som baken. Själv tyckte jag tvåan inte levde upp till 1ans standard. Speltekniskt var den bättre, ja. Men inte storymässigt.

Köpte den maffiga versionen av Rise of the Tomb Raider (PC) i förrgår för 74;- gamestop.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Vercadi:

2an är ju klart mycket bättre på väldigt många punkter jämfört med ettan.

I agree. Tycker också Rise of the Tomb var bättre. Tomb Raider från 2013 var dock jäkligt bra det också.

Ett av årets mest efterlängtade spel för egen del.
Hoppas det släpps på Steam direkt med X1 och PS4. Tror inte MicroSoft har fått shoppat på sig en exklusivitet igen som med Rise....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tyckte Tomb Raider från 2013 hade en bra mystisk story och bra tekniskt. Rise of the Tomb Raider var mer utav det goda, förutom att Storyn inte var lika bra.

Hoppas nya spelet går mer åt den klassiska Lara vi känner igen, den mer mogna starka tjusiga kvinnan som tar sig an äventyr på många OLIKA ställen, och att klättringen blir mer fritt, inte så mycket handhållet och linjärt som i de sista två spelen. En stor del som jag tycker dom har missat eller medvetet valt bort som de gamla spelen hade, var att kunna klättra fel. Kan man klättra fel så blir det mer tillfredsställelse när man sedan klättrar rätt, lite grann så att klättringen också blir ett pussel!

Medlem

"Om man gräver lite bland hemsidans HTML så får man fram: "tagline":"Shadow of The Tomb Raider is the climatic finale of Lara's origin story. Available September 14th 2018".
Om det är en olycka, är det inte första gången. Då förra spelet, Rise of the Tomb Raider, så var det en person på en tunnelbanan som fick syn på namnet på en laptop."
- Kotaku


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

"Kära tomten. Jag önskar mig en almanacka i julklapp."

Haha dagens skratt

Medlem
Skrivet av DitroX:

"Om man gräver lite bland hemsidans HTML så får man fram: "tagline":"Shadow of The Tomb Raider is the climatic finale of Lara's origin story. Available September 14th 2018".
Om det är en olycka, är det inte första gången. Då förra spelet, Rise of the Tomb Raider, så var det en person på en tunnelbanan som fick syn på namnet på en laptop."
- Kotaku

Det är faktiskt Shadow of the Tomb Raider som avslöjades redan sista oktober 2016 på Montreals tunnelbana, Rise of the Tomb Raier var redan nästan ett år gammalt då.
https://kotaku.com/name-of-next-tomb-raider-leaks-because-guy...


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

@Vercadi: Jag tyckte första var bättre. 2:an kändes mer linjär. Men båda två var roliga. Skönt ändå att de har ett avslut.

Medlem

Redan? Är det så dom kan göra en reboot på rebooten om 5-10 år igen kanske?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Blir förhandsbokning om det kommer en collectors edition.

Medlem
Frode Wikesjö
Medlem

@ArcticFire: Juste, så vare! Tack för rättningen!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Hoppas Eidos kan leverera! Har för mig att Crystal jobbar med annat projekt?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Avstängd
Skrivet av DitroX:

Hoppas Eidos kan leverera! Har för mig att Crystal jobbar med annat projekt?

Avengers

1
Skriv svar