Helgdiskussion – Favoritspel du vill se på annan plattform

Robot
Helgdiskussion – Favoritspel du vill se på annan plattform

Diablo 3 ryktas vara på väg till Switch. Berätta vilket favoritspel som inte släppts till din favoritplattform.

#helgdiskussion


57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Jag skulle vilja ha hela Ratchet och Clank serien till PC. Det hade gjort några dagar väldigt glada för mig. Will ha den nostalgin


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

En Read Dead Redemption remaster på PC/PS4/XB1, lika bra portad om GTA5 blev. Jag försökte spela det på PS3, men den suddiga grafiken och ostabil framerate gav mig huvudvärk.

Medlem

Ett nytt 2D metroid till switchen Inklusive alla gamla metroidspel men framför allt Super Metroid, Metroid Fusion och det fenomenala Metroid Samus Returns!!

Skribent

I kategorin "kommer aldrig hända": Mario Kart till PC!

Nuförtiden brukar det bli så att jag köper Nintendo-konsoler först när ett nytt Mario Kart släpps, jag spelar jag några månader och sen står maskinen och samlar damm till nästa konsolgeneration och Mario Kart-släpp.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

@Bennii: ps3 versionen är tyvärr ganska dålig. 360 versionen körs i alla fall i 1280x720 och har lite stabilare FPS. Spelar du den på Xbox One med så får du även lite stabilare FPS än på ett 360.

Backloggens befriare

Divinity Original Sin 2 till Xbox, ja tack.
Har det på PC å kör det i co-op där men vill hellre ha SP-upplevelsen på boxen.


signatur

Ad hoc addendum

Geeks Gaming

Oj, det är många spel men framförallt Quantic dreams heavy rain, beyond: two souls och detroit: become human till pc. Sen hade ju inte the last of us gjort ont på pc heller

Till Nintendo Switch hade jag velat se Hearthstone och hand of fate (2)

Medlem

xcom 2 på switch

Medlem
Skrivet av Bennii:

En Read Dead Redemption remaster på PC/PS4/XB1, lika bra portad om GTA5 blev. Jag försökte spela det på PS3, men den suddiga grafiken och ostabil framerate gav mig huvudvärk.

Enda spelet jag saknar på PC. Jag hoppas på att uppföljaren kommer till PC, vilket verkar rätt så sannolikt, men man vet ju aldrig.

Medlem

Allt konsolexklusivt till PC

Medlem

En fungerande port av Halo 2 samt Halo 3 till PC.

Medlem

total war warhammer 2 till ps4.
lite mer såna spel till ps4:an hade vart gött.

Medlem

Uncharted-serien på switch!

Medlem

Red Dead Redemption 1 och 2 till PC. Visserligen finns det en chans att tvåan redan är planerad att komma till PC.
Forza Horizon 2 till PC. Jag vet att trean finns och jag har tänkt köpa det, men tvåans miljö är intressant.
Midtown Madness 3 till PC. Det kanske bara är nostalgin som talar dock.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Avstängd
Skrivet av keffkebab:

Divinity Original Sin 2 till Xbox, ja tack.
Har det på PC å kör det i co-op där men vill hellre ha SP-upplevelsen på boxen.

Kör med xbox kontrollen på TVn det gör jag (fast Dualshock 4), det funkar helt perfekt, och är nice i 3840x2160 på 60"

Hmm vad vill jag se? Inget faktiskt. Xbox har inga exklusiva spel som jag vill ha på PS4, och de få jag bryr mig om finns redan på PC. PS4an har faktiskt allt, den är nästan perfekt.
Okej, Cuphead vore kul på PS4 faktiskt.
Nintendo har inget relevant för mig, men fanns Zelda Botw till PC eller PS4 skulle jag kunna tänka mig att köra det, så länge det inte bara är en tidstjuv av menlöshet som FFXV var.

När jag tänker efter, har ens Xbox några relevanta exclusives? Halo, GoW struntar man ju i..

Medlem

Skulle ge mycket för att få Darkest Dungeon på Xbox One!

Medlem

Fm 18 på konsol. Jag vet att det kan gå med lite förenklingar.

Medlem

Fable 2 till PC, helst med en HD uppdatering som de gjorde med Fable anniversary eller en full remake.
Skies of Arcadia till PC, HD update eller remake.
Witcher 3 till Switch.

Tråddemonen
Testpilot

Fable spelserien till PS4

Avstängd

Visst borde Konami kunna bygga om alla MGS i fox engine och ge ut på PS4/XboxOne? De kan ju återanvända all voice acting. Jag vill inte spela om pixelversionerna, men helt ny 2018 grafik på 1an,2an... Kanske snake eater också. Alla miljoner spelare som var för små eller inte ens födda när de första kom skulle säkert vilja köpa dem.

Medlem

Ge mig Doom (alltså originalet från 1993) och Doom 2 till Switch! Det måste vara den enda elprylen idag som inte fått en portning ännu...

Medlem

Ge mig Shadow of Colossus på PC!!!

Avstängd

Okejrå, Operation Flashpoint originalet inkl expansionerna på PS4 men i remastered glorious 4K texturer och voice controlled så jag kan vråla åt AIn hemma "four, two, five, board truck!"

Medlem

Advance Wars på Switch

Medlem

Codemasters F1 2017 till Swtich. Fast tyvärr en orealistisk önskan :/

Medlem

Skulle mer än gärna se vilja se Square Enix släppa Kingdom Hearts 1.5 + 2.5 till Xbox One innan Kingdom Hearts 3 kommer ut 😇

Ambassadör
Xbox
Skrivet av BlueTeam:

Skulle ge mycket för att få Darkest Dungeon på Xbox One!

Då har du tur: https://www.darkestdungeon.com/darkest-dungeon-now-available-...

För egen del så skulle det vara trevligt med Paradox strategispel på Xbox One med m/kb-stöd...Då kan jag sluta med PC, hehe.


signatur

Jump in.

Medlem

Halo 3 och Reach till PC, remastrade till tusen.

Medlem

Ni No Kuni på Switch känns som en naturlig plattform för det spelet både med dess grafik och casual äventyrande och grind.

12
Skriv svar