Massive ska visa The Division 2 på E3

Robot
Massive ska visa The Division 2 på E3
Moderator | Testpilot

Ber till gudarna att Massive inte gör en "Bungie".

Fader vår som är i himmelen..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Och vi som skall besöka E3 i år, fasen vad kul!!


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Använde ghost recon wildlands också snordrop motor?

Tyckte båda spelen kändes likadana.


signatur

Ordo Ab Chao

Releasehästryttare

Frågan är om div 2 blir i närheten av lika snyggt som div 1 var när de visade upp spelet 2013 #OhUbisoft

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ber till gudarna att Massive inte gör en "Bungie".

Fader vår som är i himmelen..

20/20 Hindsight. Svårt att veta i förväg om en idé kommer vara heltokig eller bra, Bungie har fått ris och ros för D2 men även om Division 2 släpps först om ett år så kan det vara för kort tid att göra radikala ändringar som i princip Destiny 2 får nu under det kommande året, och då är ju ändå Destiny 2 ett "färdigt" spel.
Jag tycker inte jag har helt orimliga förväntningar men Division 2 borde inkludera det som redan finns (spelplanen så att säga) men även bygga ut världen så istället för ca halva Manhattan så har vi tillgång till hela samt extra områden. Det är ju så Destiny 2 borde varit, det borde inkluderat Cosmodrome, Månen, Mars et cetera. Jag menar, dom platserna har ju inte direkt försvunnit ut i tomma intet men ändå så kan vi inte ta oss till något av ställena, trots vi har vår "Light", vi har skepp som kan ta oss till andra planeter som är ännu längre bort och "spoiler" vi "vinner" mot Red Legion, den enda armén som lyckats hmm minimalisera Guardians.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Använde ghost recon wildlands också snordrop motor?

Tyckte båda spelen kändes likadana.

Nej det använder en annan spelmotor:

https://en.wikipedia.org/wiki/Anvil_(game_engine)

Medlem

Hoppas detta blir bra då till skillnad från första.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fuidama:

20/20 Hindsight. Svårt att veta i förväg om en idé kommer vara heltokig eller bra, Bungie har fått ris och ros för D2 men även om Division 2 släpps först om ett år så kan det vara för kort tid att göra radikala ändringar som i princip Destiny 2 får nu under det kommande året, och då är ju ändå Destiny 2 ett "färdigt" spel.
Jag tycker inte jag har helt orimliga förväntningar men Division 2 borde inkludera det som redan finns (spelplanen så att säga) men även bygga ut världen så istället för ca halva Manhattan så har vi tillgång till hela samt extra områden. Det är ju så Destiny 2 borde varit, det borde inkluderat Cosmodrome, Månen, Mars et cetera. Jag menar, dom platserna har ju inte direkt försvunnit ut i tomma intet men ändå så kan vi inte ta oss till något av ställena, trots vi har vår "Light", vi har skepp som kan ta oss till andra planeter som är ännu längre bort och "spoiler" vi "vinner" mot Red Legion, den enda armén som lyckats hmm minimalisera Guardians.

Givetvis. Ingen kunde väl tänka sig att Destiny 2 skulle vara ett sådant steg tillbaka, eller varför de tyckte det var en sådan briljant idé.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

Frågan är om div 2 blir i närheten av lika snyggt som div 1 var när de visade upp spelet 2013 #OhUbisoft

Är det inte också lite "2013" att klaga på UBIsoft när det gäller överoptimistiska förhandstrailers. De har slutat med det, och alla deras senaste spel har sett ut som i trailers. Tycker de ska ha lite beröm för att ha skärpt sig ordentligt på den punkten.

Herr rygg

Fantastiskt! Hade så roligt med första spelet. Hoppas detta blir minst lika bra. Gärna mer story dock.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

fan va kul längtar redan!

Medlem

Hade riktigt roligt med spelet, men det blev snabbt tröttsamt att skjuta folk i huvudet hundra gånger. Den sociala aspekten var dock riktigt tilltalande, för att inte tala om atmosfären som fullständigt sprudlade av liv i Division.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Hoppas detta blir bra då till skillnad från första.

Det var ett väldigt bra spel men kanske inte det spel många hade förväntat sig.

Medlem

Har det kommit något med pve story del av division sedan survival dlc'n?.. Har inte kört spelet innan dess.. om nu divison 2 fortsätter efter första och jag får för mig att köpa så kan det vara bra om man kört allt story drivet.

Annars.. var det inte Massive som sa att de skulle ha material till division i typ 10 år framöver?.. i så fall lär det ju dröja innan nästa kommer ut. Lite som hur tidigt första visades upp tills det faktiskt kom och folk nästan glömt bort det.

Medlem

Ahh, hade hoppats på en gigantisk expansion istället, tråkigt att lämna sitt gear/gubbar bakom sig

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Buio:

Är det inte också lite "2013" att klaga på UBIsoft när det gäller överoptimistiska förhandstrailers. De har slutat med det, och alla deras senaste spel har sett ut som i trailers. Tycker de ska ha lite beröm för att ha skärpt sig ordentligt på den punkten.

Att berömma någon för att denne beter sig som den stora majoriteten av branschen tycker jag är att ta i.

Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte också lite "2013" att klaga på UBIsoft när det gäller överoptimistiska förhandstrailers. De har slutat med det, och alla deras senaste spel har sett ut som i trailers. Tycker de ska ha lite beröm för att ha skärpt sig ordentligt på den punkten.

Så man ska berömma en bedragare som enbart ändrat sitt beteende för att han blev tagen på bar gärning?

Medlem

Först: Vad kul, ser fram mot detta, även om en stor expansion hade varit roligare. Är tyvärr tendensen att göra en #2 istället för att förbättra #1. Renodlade MMOs lyckas ju med detta (mer eller mindre bra....), men marknaden är väl som den är. Antingen köpa eller indirekt boykotera.

Ngt annat som jag ser i kommentarerna är att det känns som typiskt näthat att fortsätta hacka på Ubisoft. Visst är de inte perfekta, och kanske bör man inte lovprisa de, men just med tanke på alla problem som fanns några år sen, typ DRM eller överdrivna trailers, så har det blivit mycket bättre, särkilt om man jamför med andra stora företag (*host* tex EA *host). Nåväl.

Medlem
Skrivet av PCMan:

Ahh, hade hoppats på en gigantisk expansion istället, tråkigt att lämna sitt gear/gubbar bakom sig

Enligt detta:
https://news.ubisoft.com/article/an-announcement-from-massive...
Så finns det iaf en möjlighet att påverka #2 om man lirar ettan på ngt sätt (om det nu kommer att märkas är nog en annan fråga....)

Medlem

The Division hade ett sånt potential! Det kändes bra, rent mekaniskt. Det såg fruktansvärt vacker ut och jag var nöjd med hur inventory och gear/vapen systemen funkade. Jag hoppas verkligen att Massive levererar med 2:an. Jag vill inte se någon tafflig darkzone längre, jag vill se en öppen värld där spelare möts, slåss och kanske till och med byteshandlar.

Medlem

Gillade division 1 starkt, men det var mest levlandet. Endgame var inge bra. Samt att jag hoppas att menyerna blir mer anpassade för dator denna gång. Jämföra gear och mikro managea inventory kändes klottrigt.

Medlem

@Fuidama: ok, tack!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte också lite "2013" att klaga på UBIsoft när det gäller överoptimistiska förhandstrailers. De har slutat med det, och alla deras senaste spel har sett ut som i trailers. Tycker de ska ha lite beröm för att ha skärpt sig ordentligt på den punkten.

Ja. Bättre att glömma vad Ubisoft gjort. Det är ju exakt så det ska gå till -.-

Sedan ska man inte heller berömma någon som gör det man borde gjort från första början. Framförallt inte när det är uppenbart från dag ett att det är fult att göra det.

Medlem

Ser fram emot 2:an hoppas de bli större stad/värld. Gillade 1:an speciellt storyn den va trevlig att gå igenom.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem

själv hade jag önskat the divison hade något mer post apolyktiskt feeling, men det är väl jag behöver inte vara zombies, kan vara något annat muterat.

2an hade kunnat bygga på 1ans grundconcept och bygga på detta att viruset blev något värre till vissa.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Ja. Bättre att glömma vad Ubisoft gjort. Det är ju exakt så det ska gå till -.-

Sedan ska man inte heller berömma någon som gör det man borde gjort från första början. Framförallt inte när det är uppenbart från dag ett att det är fult att göra det.

Så om en person begår ett misstag, som från ditt perspektiv inte skulle skett, sen nästa gång gör inte personen samma misstag så ska man inte ge personen beröm?

Jösses vilken jävla inställning du har.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Ja. Bättre att glömma vad Ubisoft gjort. Det är ju exakt så det ska gå till -.-

Sedan ska man inte heller berömma någon som gör det man borde gjort från första början. Framförallt inte när det är uppenbart från dag ett att det är fult att göra det.

Han berömmer, som jag fattar det, inte vad de gör utan att de faktiskt tagit till sig kritiken och förbättrat sig. Men jag antar att det är roligare att gnälla...

Sen ska man inte glömma att det bara rör sig om spel. Det är inte hela världen. Om man inte gillar spelet eller företaget så är det bara att låta bli att köpa. Det är inte värt det att bara gå och irritera sig och vara arg på saker hela tiden. Företag vill tjäna pengar de gör inte spel för att det är roligt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Har man nästan gått och väntat på, alltså, så fort en studio slutar prata på ett tag så vet man att det kommer utannonseras något snart. Stockholmsstudion jobbar med Avtar och Massive kör på med division bara gissar jag?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Killarna motstod frestelsen att kalla det The 2nd Division tyvärr

Älskade temat med snöigt, julfirande New York, men hoppas på helt annan setting, med flera olika städer och transport och uppdrag på tåg, bilfärder, helikopter resor och mer spännande settings!

Hejja Massive!

12
Skriv svar