Destiny 2 fyller sex månader

Robot
Destiny 2 fyller sex månader

Hur mår ett av fjolårets mest upphaussade spel?

#bungie, #destiny-2


Bungie har gått från att vara kungar till tölpar, och Destiny 2 är tyvärr bortom all räddning. Det är inte kul längre på något sätt, och hela spelet känns som ett sätt att försöka lura gamers att både slösa tid och pengar på något som aldrig kommer bli bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag föll av från Destiny 2 snabbare än ettan. Jag ville tycka om båda, men det är för mycket som skaver och för tråkig feedback-loop.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Bungie har gått från att vara kungar till tölpar, och Destiny 2 är tyvärr bortom all räddning. Det är inte kul längre på något sätt, och hela spelet känns som ett sätt att försöka lura gamers att både slösa tid och pengar på något som aldrig kommer bli bra.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ship_of_Theseus

I Bungies fall vill jag säga nej; det är inte samma skepp längre.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag spelade det som en galning när det kom, men efter att ha kört upp alla tre gubbarna till max och kört RAID och alla nightfalls ett par gånger så är spelet totalt dött nu. Finns absolut inget att göra förutom vanlig tråkig Cruicible pvp... så spelet är dött. Det enda som kan få mig att spela det igen är om det kommer några större expansioner, men det verkar som att det kommer ta tid och att det blir alldeles för lite alldeles för sent.

Backloggens befriare

Hur kan man ta ett "mmo" seriöst när det släpps med reklam för första "expansionen"? Har aldrig förstått och kommer aldrig förstå det.
Nu ska jag dyka ner i The Witcher 3 igen. Mot Toussaint!


signatur

Ad hoc addendum

Gnällkuk

Stats fram tills för en månad sedan:

The Numbers:
Total Players (so far): 5,436,838

Total PS4: 2,609,159 [47.99%]

Total Xbox: 1,953,032 [35.92%]

Total PC: 874,926 [16.09%]

Likely Active Players (All Platforms): 1,332,898

Active PS4: 392,030

Active Xbox: 491,615

Active PC: 104,348

Så... inte så bra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot

Expansionen dödade det totalt för mig. Bra med ändringar under huven, men området/planeten man fick spela på var för litet och innehållsfattigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det är avinstallerat intill vidare, fortsättning följer...


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Bristen på innehåll och att det inte ändrat NÅT till det positiva från 1:an gjorde att man inte orkade efter några månader. Första "expansionen", om man nu ens kan kalla den det, levererade inget alls vad det gäller spelinnehåll. Trist, men tanke på hur mycket man såg fram emot det. Grunden är är bra, men håller tyvärr inte hela vägen ut.

Medlem

Spelade igenom kvickt, köpt första expansionen. Drar ut på att spela den, vill ha något kvar tills jag köper nästa. Gillar det skarpt ändå.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Jag tyckte spelet var riktigt kul men det var för innehållsfattigt så man slutade spela redan efter två månader


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag gillar Destiny 2 spelade det som en galning gjorde det mesta skaffade det mesta vart nöjd efter ett par veckor då det inte fanns mycket att göra. Tog en liten pause tills curse of Osiris
Spelade mycket men nu fanns det iaf en anledning att spela mycket då det fanns Prophecy Forge att ha som ett mål även om det bara var en lång grind så var det ett mål hade roligt att göra den samt att man fick en snygg och bra rewards med

Förstår inte all kritik spelet får. Kan hålla med om att eververse får lite för mycket uppmärksamhet i eventen dock har dom varit roliga. Vinter eventet var nice med snöbollarna som var överallt samt att eventet efteråt gjorde Bungie att man kunde få massor av grejer utan att betala

Tror problemet ligger lite i att om man spelar 5 timmar om dagen tar spelet slut efter några veckor. Spelar men 10 timmar i veckan kan det hålla sig ganska länge.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Tror problemet ligger lite i att om man spelar 5 timmar om dagen tar spelet slut efter några veckor. Spelar men 10 timmar i veckan kan det hålla sig ganska länge.

Ja jag tror detta är kruxet. Jag har för mig att Bungie har sagt att spelet inte designats för att spelare ska spela kontinuerligt över en lång tid, utan att det ska vara ett spel som man spelar ett tag och sedan lägger ifrån sig - för att sedan plocka upp det igen vid nästa expansion/uppdatering. Problemet är bara att de allra största Destiny-fansen ville ha något helt annat, de ville ha ett ÄNNU djupare och ÄNNU mer expansivt spel.

Det här kan nog ses som ett typexempel på vad som händer när man alienerar sina trognaste kunder.

Edit: Jag har själv enbart spelat demo-versionen på PC. Jag har dock kikat när min fru spelar på Xbox och ja... En sak jag verkligen inte förstår är hur folk kan känna sig uppspelta över storyn i Destiny. Maken på tråkigt eller rent av dåligt skrivna karaktärer får man leta länge efter. Det fick mig hela tiden att tänka på hur berättelser och karaktärer är skrivna i tecknade action-serier för barn. Som när man tittade på Spindelmannen på tv när man var liten. Allt är platt och lite ostigt. Lite töntigt på något sätt, fast helt utan charmen som finns i tecknade action-serier.

DBa
Medlem

Säga vad man vill om Destiny 2, men just PvP lyckades de göra betydligt bättre än PvP-misären i Destiny 1 som var en ren pina från början till slut.

Medlem

Spelade igenom storyn en gång när det släpptes på PS4 sedan rörde jag det aldrig mer igen. Fanns absolut inget alls att göra när man va klar.

Medlem

Tycker dock att Star Wars Battlefront 2 var fjolårets mest "upphaussade" spel


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Det är kul att skjuta saker i Destiny 2, det ger jag spelet.
Alldeles för lite innehåll för att vara ett fullprisspel. Även om expansionen hade ingått vettefan om det hade varit värt det.
80% av all utrustning känns att vara mishmash av varandra.
Näh, Bungie har skitit i skåpet två gånger i rad nu.

Medlem

Startade The Division för första gången på ett år förra veckan. Det här blivit ett bra spel. Lite extra kul nu i mars då de kör Global Events varje helg.

Destiny känns fortfarande som 1.5, spelmekaniken är bra men spelmässigt fattas det något.

Medlem

Jag vill gilla det men tycker att hela spelet känns "plastigt" å tråkigt. Och så har jag hittat en grupp jag kör D1 Raider med. Dom började spela i höstas så om ett år eller så kanske folk från den gruppen går över till 2an. Gör dom det så hakar jag på och jag kommer att testa spelet igen ordentligt efter uppdateringen i vår. Vill verkligen att det här spelet ska bli något i längden. Det var pvp i Destiny 1 som räddade spelet för mej förut och jag är lika glad i att spela pvp nu i 1an. 2ans pvp är mer meh för mej gillar inte vad dom gjort med vapen tycker dom är i grunden tråkigare än 1an. Och bara 4 mot 4 är alldeles för likt 3vs3. Nu ska dom införa 6vs6 så ska pröva det. Gillade aldrig 3vs3 så mycket bara ibland.

Medlem

Spelar varje dag, är med i en mycket aktiv klan där vi är minst 35-40 online samtidigt en vanlig torsdagskväll. Raidar Dagligen (normal och prestige) Köttar Iron Banner och självklart Trials of the Nine varje helg. Visst, jag har allt till alla 3 maxade gubbar. Så spelet "ger" mig inte mer just nu. Förutom mycket spelglädje tillsammans med klanen (vi kör även D1 ihop fortfarande). Håller med att D1 innehåller mer än D2, men D1 var också mycket trögstartat. Jag tror D2 kommer ikapp, då Bungo lyssnar på spelare och de åtgärdar det som önskas i den takt de kan.

1
Skriv svar