F.d. PS-chef vill porta Monster Hunter World till Switch

Robot
F.d. PS-chef vill porta Monster Hunter World till Switch

Ber Capcom om chansen, lovar att inte göra dem besvikna.

#capcom, #monster-hunter-world, #pc, #ps4, #switch, #xbox-one


Gnällkuk

Har inte spelet svårt att hålla 30fps överlag? Skulle vara tvungen att dräpa enormt mycket för att få det att flyta på den undermåliga hårdvaran? Det är onekligen ett intressant uppdrag, frågan är ju hur kul upplevelsen skulle bli.

Finns väl en anledning till varför den släpps till PS4/XB1 samt PC och inte Switch.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Funkar hur bra som helst till ps4 pro. Men kommer det till switchen så kommer grafiken få sig en känga....

Gnällkuk
Skrivet av Alienshade:

Funkar hur bra som helst till ps4 pro. Men kommer det till switchen så kommer grafiken få sig en känga....

Vad är hur bra som helst? 99% av alla personer som klämmer ur sig saker som detta verkar aldrig ha minsta uppfattning om när man tappar frames, får udda artefakter eller stuttering. Det blir liksom extremt subjektiv bedömning som är väldigt svårtolkad. Har själv inte sett spelet in action på en PS4 Pro utan enbart läst mig till, men vad jag läst så är det inte "hur bra som helst" även om det överlag är bra


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Gnällkuk

@didde: Va?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hahahahaha!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Gen
Medlem

Med tanke på hur Rocket League ser ut till Switch hade jag verkligen inte velat lira Monster Hunter på samma konsol. Som @tricky skrev flyter det väldigt tvivelaktigt på både PS4 Pro och Xbox One X (givetvis lite bättre på One X pga mer GPU kraft men ändå).

Gnällkuk

@Gen: Det är dock 864p och inte 1080p på XB1.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dagens skämt.
Kommer aldrig hända, Xbone och PS4 har svårt att spela som det är, håller knappt 30fps

Om det kommer till Switch, så kommer det vara extremt nedskalat.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

@Godofcheese:
Det behöver inte vara något negativt då de flesta MH har haft extremt dålig grafik på 3DS.

Jag hade varit mer nöjd med ett "fulare" spel med bättre flyt. Trots att jag spelar det(MH World) på Xbox One X med performance mode igång så når det inte konstant 60 fps.

Medlem
Skrivet av anon_187600:

@Godofcheese:
Det behöver inte vara något negativt då de flesta MH har haft extremt dålig grafik på 3DS.

Jag hade varit mer nöjd med ett "fulare" spel med bättre flyt. Trots att jag spelar det(MH World) på Xbox One X med performance mode igång så når det inte konstant 60 fps.

Nintendo vill troligen också separera den nya serien och den gamla
Enklare för dem att skapa spel, för det verkar tydligen att dom hatar att översätta Japanska releases av Monster Hunter till 3DS
Monster Hunter Double Cross till 3DS och Switch har fortfarande inte blivit översatt till engelska, och Double Cross har existerat "länge nu" till 3DSn.

Switch kommer bli Japan only med Monster Hunter, men inget stoppar dig att spela det... bara lär dig japanska...
Monster Hunter World kommer bli den nya västerländska serien för att hålla allting separat, kommer troligen ej komma till switch för då skulle det konkurera mot den japanska serien.

Men som sagt detta är bara en lös teori jag har, men det kommer troligen bli så också...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Dagens skämt.
Kommer aldrig hända, Xbone och PS4 har svårt att spela som det är, håller knappt 30fps

Om det kommer till Switch, så kommer det vara extremt nedskalat.

Troligen nedskalat men Nintendo entusiaster kommer inte ha något emot det. Switch spelen är ju ofta inte mycket bättre grafiskt än wii u och ingen verkar ha problem med det. Så om spelet blir nedskalat att se ut som ett wii u spel så tror jag ingen skulle tycka det var så illa heller. Dock är det större chans att det kommer se ut som doom till switch vilket inte är så pjåkigt.

1
Skriv svar