H1Z1 har inte gett upp - satsar på AutoRoyale!

Robot
H1Z1 har inte gett upp - satsar på AutoRoyale!
NuZ
Testpilot

Faktiskt mycket underhållande!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

har inte spelat H1Z1 men är det sämre än PUBG?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:

har inte spelat H1Z1 men är det sämre än PUBG?

Båda är dåliga om det svaret duger.

NuZ
Testpilot

@joary639: Som gammal H1 spelare kan jag säga ja och nej. Beror på vad du gillar!?
Realistiskt och likt Arma så pubg. Arkadigt snabbt arena shooter så h1.
Jag spelar 3 br spel pubg, H1 och fortnite och har sin egna stil och är bra på sitt sett.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Nu saknar jag Twisted Metal 2 istället.. typiskt

Men ja, såg rätt sköjj ut!

Medlem
Skrivet av D01tY:

@joary639: Som gammal H1 spelare kan jag säga ja och nej. Beror på vad du gillar!?
Realistiskt och likt Arma så pubg. Arkadigt snabbt arena shooter så h1.
Jag spelar 3 br spel pubg, H1 och fortnite och har sin egna stil och är bra på sitt sett.

Rent tekniskt då? Pubg lider av lite skit osv.. Tänker speciellt på lagg.. bli skjuten runt hörn när man tror man är safe osv.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

NuZ
Testpilot

@joary639: då är h1 bättre. Men pubg är rätt ok ändå. Hänger mycket på sin egna ping också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Var det inte H1Z1 som skulle vara en DayZ killer en gång i tiden?
Finns det "spelläget" kvar?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

NuZ
Testpilot

@Molotov: ja men är ett separat spel som hetet Just Survive. Faktiskt mycket bra spel. Dock inte ”inne” längre så men riktigt kul med survive spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av joary639:

har inte spelat H1Z1 men är det sämre än PUBG?

H1Z1 är mer arkad där man bara sprayar som en dåre.
PUBG och Fortnite är grymt mycket roligare än H1Z1 om man vill spela Battle Royale.

Medlem

@joary639: Händer i många många spel, inte bara pubG. Kan ha att göra med att dom sätter serverna på 60 thick och sen att du och den du har duell emot har 2 jätteolika ping mot servern, Lite sånt som spelar in men tycker verkligen inte om att spel som te.x pubg bf1 osv väljer 60 thick, hela upplevelsen blir halvt som halvt "husslad" om du förstår vad jag menar.

Medlem
Skrivet av sturish:

@joary639: Händer i många många spel, inte bara pubG. Kan ha att göra med att dom sätter serverna på 60 thick och sen att du och den du har duell emot har 2 jätteolika ping mot servern, Lite sånt som spelar in men tycker verkligen inte om att spel som te.x pubg bf1 osv väljer 60 thick, hela upplevelsen blir halvt som halvt "husslad" om du förstår vad jag menar.

Menar du tick rate? För isåfall kan du kasta bort siffror som 60, för PUBG och Fortnite har runt 20 i average. Spel som CS/BF1 har (64)60 i tickrate

rav
Medlem

Provade H1Z1 King of the Kill för länge sedan. Tyckte spelet saknade känsla.
Jag orkar faktiskt inte ens testa detta, är det någon som har gjjort det och kan säga bu eller bä?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Var det inte H1Z1 som skulle vara en DayZ killer en gång i tiden?
Finns det "spelläget" kvar?

H1Z1 var ursprungligen avsett att blir ett Zombie-Survival-spel och lanserades som early access samtidigt som en drös andra kassa DayZ-kloner som skulle vara jätte-hardkår. När SOE lades ner/omformades till Daybreak bytte man dock inriktning och lanserade Battle Royale, troligen för att man insett att det inte fanns något intresse for DayZ-kloner längre.

Fortnite gjorde ju för övrigt exakt likadant och liksom i Fortnite existerar fortfarande det gamla spelet i bakgrunden. Jag spelade H1Z1 en del innan Battle royale infördes och det var ärligt talat inte mycket att hänga i graven, troligen avstannade utvecklingen i och med att SOE avvecklades.

Medlem

@Ahris: det var ett utförligt svar. Tack ska du ha


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar