Den bästa Playstation Plus-månaden någonsin!? Men...

Robot
Den bästa Playstation Plus-månaden någonsin!? Men...

...om ett år är det över för PS Plus-spel på PS3 och PS Vita.

#bloodborne, #playstation-4, #playstation-plus, #ratchet-and-clank


Medlem

Bra spel men har alla till p4an. Däremot så ska jag ladda hem spelen till ps3. Mighty no 9 har jag länge undrat om det är ett ok spel. Och så passar det nog bra till min 5årig som har ps3an nu.

Medlem

Varför måste Bloodborne vara exklusivt?!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Fezk: Ja verkligen. Det är bra för Sony, dåligt för alla som gillar grymt bra spel och har valt andra plattformar. Föredrar personligen Bloodborne över Dark Souls, även om DS-serien också är väldigt bra.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Medlem

Inte illa!

Utbudet på plus har varit ruskigt bra den senaste tiden.

Avstängd
Skrivet av Fezk:

Varför måste Bloodborne vara exklusivt?!

För att det var en grym deal för båda parter.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Varför måste Bloodborne vara exklusivt?!

Jag antar att det är en rent retorisk fråga. Men jag tänker svara ändå.

Av samma skäl som alla andra exklusiva titlar. Att locka folk att köpa konsolen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Bloodborne är onekligen ett av de bästa spelen på PS4:an och i allmänhet.

Medlem

Bloodborne var anledningen till att jag köpte ps4.

Medlem

Tänkt köpa bloodborne många gånger. Tråkiga är att det är för få timmar och för många spel att spela.
Har spenderat mestadels av tiden framför datorn så halkat efter på PS4 fronten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har redan platinum i Bloodborne men Ratchet & Clank kanske också är kul


signatur

// Bacon <3

Medlem

Nog första månaden jag nånsin haft dom 2 huvudspelen i pluspacket. Feta spel båda, R&C tar skada av att vara en remake dock.

Medlem

Såklart äger jag båda redan!

Tycker en sån här månad, att dom som äger åtminstone båda/alla spelen ska få nåt allternativ/dlc istället? Inte mer än rätt, för det har nu varit flera månader spel jag äger, helt värdelöst!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Fnular på att köpa en konsol. Barnbarnen börjar bli stora nog. Hur funkar det med bluetoothlurar? Tänker delay mest..

Medlem
Skrivet av Frisell:

Fnular på att köpa en konsol. Barnbarnen börjar bli stora nog. Hur funkar det med bluetoothlurar? Tänker delay mest..

Jag kör med PS4 egna wireless och de fungerar bra. Jag menar...de är osköna, ljudet är endast stereo, och de är dyrare än vad man normalt ser för så kassa hörlurar, men jag har inte märkt att det skulle vara någon delay och mic verkar vara bra också.

https://www.dustinhome.se/product/5010886067/playstation-wire...

Edit: Eftersom du inte har en PS4 så kanske du inte visst det, men man kan koppla in sladd rakt in i handkontroller så man måste inte direkt ha wireless headset. Om jag inte minns fel, var längesen jag provade.

Medlem

@Frisell: Jag är inte helt säker på detta, men jag tror att endast licensierade PS4-hörlurar fungerar. Mina Urbanears Plattan 2 fungerar inte med PS4 i bluetooth, och vet därför inte heller huruvida det är en märkbar delay eller inte. Rätta mig om jag har fel någon.

Avstängd
Skrivet av Frisell:

Fnular på att köpa en konsol. Barnbarnen börjar bli stora nog. Hur funkar det med bluetoothlurar? Tänker delay mest..

Köp PS4Pro + wireless lurarna, inte platinum, behövs inte. Svinbra 5.1 ljud, ingen delay. Jag njuter varje sekund. Även perfekt om du ska glo på Netflix, HBO, Viaplay eller nåt och folk sover i huset.

Webhallen https://new.webhallen.com/se/product/193371-PlayStation-Wirel...

Avstängd

Helt okej spel, har båda sedan tidigare men bara kört dem lite. Ratchet buggade ur halvvägs in, den där saken man swingar sig på aktiveras inte på ett ställe så kan inte komma vidare.
Bloodborne blir rätt enformigt när man spenderat 40min på att ta sig framåt men får sedan spawna om från början på banan. Dessutom slår han inte med yxan åt det håll man siktar. Smått omotiverande att göra den grejen flera gånger om, men det kanske blir bättre längre fram.

Avstängd
Skrivet av HaZe303:

Såklart äger jag båda redan!

Tycker en sån här månad, att dom som äger åtminstone båda/alla spelen ska få nåt allternativ/dlc istället? Inte mer än rätt, för det har nu varit flera månader spel jag äger, helt värdelöst!

Stäng ner PS+ då, eller köp inte allt som släpps. Jag har också typ alla spel och ser inte riktigt poängen med PS+ längre. Om det kommer ett spel jag vill ha så köper jag det ju, så de spel jag inte redan har på PS+ är ju såna jag skippat med flit. Att spara på cloudet är ju inte värt pengarna, och multiplayer förnedrar man sig ju inte med längre. Enda bra är rabatterna man får ibland. PS+ spelen tar bara upp hårddisk.
Jag tror jag levlade till en ny nivå av I-landsproblem nu *ka-ching*, hoppas ingen i Ghouta hör mig.

Medlem

Äger Bloodborn till Ps4 men har spelat typ 10min. Den gråa stillen som förföljt Playstation spelen sen PS2 motarbetar min hjärna att vilja spela spelet.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Avstängd
Skrivet av cybo:

Äger Bloodborn till Ps4 men har spelat typ 10min. Den gråa stillen som förföljt Playstation spelen sen PS2 motarbetar min hjärna att vilja spela spelet.

Vrider på alla reglar som finns för att det ska se lite trevligare ut jag också.

PS+ borde ge oss Killzone Shadowfall nästa månad. Om det inte redan har varit.
Dessutom vore det smart av Konami att släppa P.T. på PS+ också, få lite goodwill. Sony skulle få några hundratusen nya subscribers också.

Medlem

Super bra spel!

Medlem

@Deliverans:Ja Admiral Uppenbar! Det var en superb lösning, om man är bitter och ett troll. Det är inte jag... Tyvärr men tack ändå för slösat 5 dyrbara sekunder av mitt liv på att läsa nåt så I befriat! Jag är ingen fanboy som inte tolererar nåt negativt om Sony, vilket jag tolkar dig som? Men då du ger så ointelligenta förslag, så låt mig rätta dig, äger inte ens nära alla spelen, om det vore så väl, men däremot äger jag många av dom Psn gett gratis senaste månaderna, har du problem med det, ta det med dina egna demoner, kom inte med sånt skit snack, alla får gnälla, jag bad inte om dina avundsjuka bitterhet eller vad nu det är som gör dig så passivt aggressiv, liten snorre, sexuell frustration, men ta inte dina "issues" på mig? Herregud...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ett helt år till med ps3 spel. Jösses de har supportat den maskinen länge alltså.
Så jag antar att väldigt många fortfarande upp till dags har använt maskinen.

Synd de slutar med ps vitan.
men men.. time goes on I guess


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Varför måste Bloodborne vara exklusivt?!

Av samma anledning som zelda och mario spel är exklusiva för Nintendo. Det gäller att ha en så stark lineup av exklusiva titlar som möjligt så att folk ska välja att skaffa just din konsol istället för konkurrenten.

Tycker personligen Sony tänker helt rätt som i allt större utsträckning har börjat hamra till sig fina titlar som inte släpps hos någon annan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Synd med Vitan, jag spelar på den regelbundet å gillar de flesta titlarna som släppts via ps+.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Avstängd
Skrivet av HaZe303:

@Deliverans:Ja Admiral Uppenbar! Det var en superb lösning, om man är bitter och ett troll. Det är inte jag... Tyvärr men tack ändå för slösat 5 dyrbara sekunder av mitt liv på att läsa nåt så I befriat! Jag är ingen fanboy som inte tolererar nåt negativt om Sony, vilket jag tolkar dig som? Men då du ger så ointelligenta förslag, så låt mig rätta dig, äger inte ens nära alla spelen, om det vore så väl, men däremot äger jag många av dom Psn gett gratis senaste månaderna, har du problem med det, ta det med dina egna demoner, kom inte med sånt skit snack, alla får gnälla, jag bad inte om dina avundsjuka bitterhet eller vad nu det är som gör dig så passivt aggressiv, liten snorre, sexuell frustration, men ta inte dina "issues" på mig? Herregud...

Öh va? Nu har du nog satt morgonkaffet i halsen och spånat iväg i någon slags friAssociationskedja av kränkthet eller gamerfantasi. Du gnäller på tjänsten för att du redan har alla spel, och tror att Sony skulle anpassa tjänsten "just för dig", dvs ett team skulle sitta och gå igenom varje användares library, och sedan göra ett custom utbud varje månad.. Jag menar annars kanske du kan bli erbjuden ett DLC du redan äger, en sådan förödmjukelse.
Sony: "Hmmmm den här kungligheten "HaZe303" som troligen gillar acid och weed, hen äger inte Hotline Miami, ska vi ge hen det? Nähä, det ville inte utvecklarna.. Hm men hen saknar ju Durgesh Prison till Farcry 4, den då?" osv osv... Tills de prickar rätt. Om nu hela Sonys PS+ team skulle arbeta endast för ers höghet så vore det görbart. Nu är du bara en obetydlig prick i konsumenthavet, och inte den starkast lysande stjärna som du ser i spegeln efter att du tvättat bort imman av nördraget, så tyvärr kommer de inte göra detta åt dig.
Det var en fin idé i all sin narcissistiska naivism, men så funkar inte practical business.

Helt ärligt så tror jag det är bäst att avsluta PS+. Man betalar ju 2st fullpris spel per år, eller 5st 199kr spel, eller hur man nu tänker att ca laxen spenderas. Nu fick vi Rime, ett spel jag ignorerat, men kanske kan testa nån gång. Det kostade 329kr innan, men lär väl droppa till under 200 nu. Knack var ju otroligt dåligt och jag avinstallerade det direkt, även demot till 2an var totalt poänglöst. Så. Se, jag kan också gnälla när jag vill! När min nästa 3mån period är slut ska jag nog skippa denna "tjänst"

Gen
Medlem
Skrivet av Deliverans:

Helt okej spel, har båda sedan tidigare men bara kört dem lite. Ratchet buggade ur halvvägs in, den där saken man swingar sig på aktiveras inte på ett ställe så kan inte komma vidare.
Bloodborne blir rätt enformigt när man spenderat 40min på att ta sig framåt men får sedan spawna om från början på banan. Dessutom slår han inte med yxan åt det håll man siktar. Smått omotiverande att göra den grejen flera gånger om, men det kanske blir bättre längre fram.

Ge Bloodborne en chans till då det verkligen är ett mästerligt spel. Att man dör och börjar om vid den senaste lampan ingår i svårighetsgraden med spelet och du måste vara beredd på att det är väldigt svårt, men det är samtidigt charmen med spelet. Gällande yxan, det blir lättare om du låser siktet på en fiende, då slår han åt rätt håll (kika knappkonfigurationen). När man sen fått in känslan för spelet så behöver man inte använda denna funktion lika mycket.

Avstängd
Skrivet av Gen:

Ge Bloodborne en chans till då det verkligen är ett mästerligt spel. Att man dör och börjar om vid den senaste lampan ingår i svårighetsgraden med spelet och du måste vara beredd på att det är väldigt svårt, men det är samtidigt charmen med spelet. Gällande yxan, det blir lättare om du låser siktet på en fiende, då slår han åt rätt håll (kika knappkonfigurationen). När man sen fått in känslan för spelet så behöver man inte använda denna funktion lika mycket.

Tack! Nu skäms jag. Du menar samma aim button som när man skjuter med pistolen? Ska Absolut testa vidare. Blev bara förnärmad när jag åkte på så mycket stryk av spelet. Innerst inne tror jag att jag kommer älska det.

12
Skriv svar