Recension – Kingdom Come: Deliverance

Medlem

@Deliverans: och sitta att säga att nån e pinsam för jag vill ha ett annat ord för för neutral jämställdhet e inte pinsamt. men visst fortsätt du med din ogenomtänkta attacker

Avstängd
Skrivet av bleken:

@Deliverans: att kalla dom idioter är lite over kill. För dom har bara en annan uppfattning.

Och tyvärr så ska man inte skita id dom. För där inne ju folk som vill arbeta med jämställdhet av det folket me kanske inte gör det pga uppfattning av det ordet.

Då bryr man sig inte tillräckligt. Om man "vill arbeta med jämställdhet" men vägrar som en jobbig 5åring pga ordet.

Avstängd
Skrivet av bleken:

@Deliverans: och sitta att säga att nån e pinsam för jag vill ha ett annat ord för för neutral jämställdhet e inte pinsamt. men visst fortsätt du med din ogenomtänkta attacker

Orkar inte skriva längre svar på telefonen. Kan detta utan och innan och har argumenterat med folk och förklarat detta ca 10 års tid.. Lite skåpmat detta i min värld. Hoppas du kommer till insikt snart i frågan. Börja med att lyssna på kvinnors input, det är en bra början. Vi kommer nog inte längre.

Medlem

@Deliverans: värst vad du attackerar folk bara för dom uppfattar annorlunda än dej och kallar folk idioter och 5åringar. Det e inte direkt vuxet det heller. Lutar mer åt Trump hållet, men visst fortsätt du med dina attacker 👌.. Jag hade hellre försökt en annan väg än det så att fler som arbetar med jämställdhet.

Medlem

@Deliverans: jag är en kvinna, så jag kan lyssna på mej själv tack.

Avstängd
Skrivet av bleken:

@Deliverans: värst vad du attackerar folk bara för dom uppfattar annorlunda än dej och kallar folk idioter och 5åringar. Det e inte direkt vuxet det heller. Lutar mer åt Trump hållet, men visst fortsätt du med dina attacker 👌.. Jag hade hellre försökt en annan väg än det så att fler som arbetar med jämställdhet.

Blir så när man hör samma tröttsamma argument från folk.
Ta apartheid i Sydafrika som jämförelse. Det fanns såklart orättvisor som begicks mot vissa vita där, inte sant? Men det var liksom inte där fokus borde läggas. Om du är med på analogin. När vi nått något som ens liknar jämställdhet kan vi kanske bry oss lite om de få fall där det är orättvist mot män... Tills dess är det bara ofräscht att påstå att män är förtryckta.

Avstängd
Skrivet av bleken:

@Deliverans: jag är en kvinna, så jag kan lyssna på mej själv tack.

Det är väl inte samma sak? Av de hundratals kvinnor / tjejer jag pratat med om detta blir typ alla bara irriterade när killar kommer och påstår att det finns "sexism mot män också".
Du är inne på dina personliga åsikter, jag pratar mycket mycket större här.. Du och jag spelar ingen roll in the big picture.

Medlem

@Deliverans: har ju inte sagt att män är förtryckta men visst 👌 men min större picture är om fler samarbetar med jämställdhet så går det snabbare och bättre. Inte attackera och ha sej ock kalla dom idioter och 5åringar, sen har vi bara skilda vägar där. Du vill arbeta med jämställdhet med feminism, jag vill göra det med equalism. Och det e varken du eller jag som bestämmer vilken som är det rätta sättet

Avstängd
Skrivet av bleken:

@Deliverans: har ju inte sagt att män är förtryckta men visst 👌 men min större picture är om fler samarbetar med jämställdhet så går det snabbare och bättre. Inte attackera och ha sej ock kalla dom idioter och 5åringar, sen har vi bara skilda vägar där. Du vill arbeta med jämställdhet med feminism, jag vill göra det med equalism. Och det e varken du eller jag som bestämmer vilken som är det rätta sättet

Så bra, då tror jag vi nått någon vart. Kanske? Det är mest semantiken som diffar då.
Vi vill samma sak fast från olika håll och med olika terminologi

Avstängd

Aha den här tråden handlar tydligen om KCD inte kollat så noga vad det är jag har svarat någonstans.

Medlem

@bleken: kan hålla med deliverans att man kan kalla dem idioter då en hel del av dem faktiskt inte ens ser problemet med könsstereotyper och patriarkatsamhället.

Däremot håller jag med dig om att ordet feminism har förlorat sitt ursprungliga värde pga radikala personer som vill bli av med samtliga män i världen och att resterande feminister inte tog ordentligt avstånd från det...

Till sist tycker jag personligen att denna tråd börjat spåra lite. Visst en del av det som ni nu diskuterar berör väl spelet men vore kanske bättre med en egen tråd för detta alternativ pm...

Redaktör

Och vad tycker ni om spelet Kingdom Come: Deliverance? Den här tråden handlar ju faktiskt om vår recension av det.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Och vad tycker ni om spelet Kingdom Come: Deliverance? Den här tråden handlar ju faktiskt om vår recension av det.

Det är installerat och väntar på nästa patch, sen ska iallafall den här diskuteraren vandra ut i världen och pröva lyckan Jag och Bleken ska starta revolution i Bohemia!

Medlem

Jag tillverkar Schnapps hela tiden. Så jag kan spara närsomhelst. Fungerar bra som en quicksave och att hitta ingredienserna är inte så svårt heller, också väldigt billiga att köpa. Jag Vettefan hur många speltimmat jag här, måste nog vara på gränsen till ohälsosamt haha. Oj då. Insåg att jag har 187 speltimmar. Llv 14. 24240 groshens intjänat totalt och 101 fiender har dödats.

Redaktör

Tråd rensad på de senaste oväsentliga inläggen. Prata Kingdom Come, tack.


signatur
Medlem

Efter jag nu spelat ett tag kan jag inte annat än undra. "Skeva designbeslut" = Spelet spelar sig inte själv?

Spelet är inte ännu ett hjärndött ytligt AAA-spel, som streamlinar allt åt dig som en beskyddande liten ankmamma och ger dig omedelbar tillfredsställelse för minsta lilla? Inte funderat på om det kanske finns en anledning till varför savesystemet ser ut som det gör? Att det finns en anledning till varför man är usel på mycket man gör i början? Kanske finns en mening med att man inte kan bemästra allt i början när man börjar som en simpel smedpojk?

Det känns illa alltså, om det har gått så långt nu att utvecklare som vågar göra något utöver det vanliga, ska straffas för att inte leverera samma gamla konventionell skräpmat de tafatta soffpotatisarna och smartphone drönarna är vana vid.

jbx
Medlem

Hur har spelet åldrats, om någon vet? Har barnsjukdomarna försvunnit och nya grejer lagts till?
Minns att jag tyckte det var för trasigt när det kom, sen vande jag mig aldrig med save funktionen.. Gav upp efter några timmar.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Hur har spelet åldrats, om någon vet? Har barnsjukdomarna försvunnit och nya grejer lagts till?
Minns att jag tyckte det var för trasigt när det kom, sen vande jag mig aldrig med save funktionen.. Gav upp efter några timmar.

Började spela i veckan. Klurigt att optimera hade ett gäng mellansekvenser i 5 fps men nu har jag fixat detta tror jag.

Ingen ctd iaf om än svårt få helt jämn framerate med 2080ti på High. Men det ser ju bra ut ändå. Ska lägga över på ssd för de är lite laddningstider. Men än så tycker jag inte buggarna är i vägen

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Efter jag nu spelat ett tag kan jag inte annat än undra. "Skeva designbeslut" = Spelet spelar sig inte själv?

Spelet är inte ännu ett hjärndött ytligt AAA-spel, som streamlinar allt åt dig som en beskyddande liten ankmamma och ger dig omedelbar tillfredsställelse för minsta lilla? Inte funderat på om det kanske finns en anledning till varför savesystemet ser ut som det gör? Att det finns en anledning till varför man är usel på mycket man gör i början? Kanske finns en mening med att man inte kan bemästra allt i början när man börjar som en simpel smedpojk?

Det känns illa alltså, om det har gått så långt nu att utvecklare som vågar göra något utöver det vanliga, ska straffas för att inte leverera samma gamla konventionell skräpmat de tafatta soffpotatisarna och smartphone drönarna är vana vid.

Hehe är med dig. Det är bekvämt med strömlinjeformning men här har de sin poäng. Gör spelaren till en vanlig gamet så han identifierar sig bättre med smedpojken.

Medlem

Jag hade helt missat att Ola Aurell skrivit en låt som handlar om just debatten kring Kingdom Come: Deliverances brist på mångfald.
https://www.youtube.com/watch?v=3JfW2fMqIDM
https://olaaurell.se/killen-i-tjeckien

Jag kan ju någonstans tycka att man kanske inte ska vara så förvånad om man inte blir stor och folkkär om man skriver låtar om en metadebatt kring en tjeckisk spelutvecklare där typ fem personer i landet förstår referenserna även om de råkat spela spelet.

Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag hade helt missat att Ola Aurell skrivit en låt som handlar om just debatten kring Kingdom Come: Deliverances brist på mångfald.
https://www.youtube.com/watch?v=3JfW2fMqIDM
https://olaaurell.se/killen-i-tjeckien

Jag kan ju någonstans tycka att man kanske inte ska vara så förvånad om man inte blir stor och folkkär om man skriver låtar om en metadebatt kring en tjeckisk spelutvecklare där typ fem personer i landet förstår referenserna även om de råkat spela spelet.

Antar det är någon slags sarkasm eller något han verkar inte ha riktigt koll på spel

Kingdom Come Deliverance är det bästa rpg:et genom alla tider. Nu hjälper det förvisso att jag hade noll koll på liret när jag skaffade det så fanns ingen hype och inget var spoilat. Vet inte ens varför jag fann det. Jag hade kört någon kort beta som lät en slåss i en skog och minns hur träigt det kändes med svärden och dömde ut det helt och det föll i glömska. Sen köpte jag det jag vet inte ett par år efter release det enda man minns är att man läst det var buggigt. Ju mer tid jag la ju mer bara blev jag Henry. Även DLC:erna var fenomenala för en gångs skull.

Skriv svar