Recension – Kingdom Come: Deliverance

Medlem

Hur sjutton kunde FZ missa allt som tas upp i denna recension?

http://www.eurogamer.net/articles/2018-02-20-kingdom-come-del...

Skämt åsido, det är tur att inte FZ sjunkit riktigt så lågt mot PK-hållet.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Vilken bullshit kommentar. Har du problem med jämställdhet eller? Znark.

Vi båda vet att dagens "feminister" är långt ifrån idealet som var när rörelsen startade.

Dagens feminister vill köra över det manliga könet och göra världen till ett samhället fri från mannen.

Avstängd
Skrivet av Aidi:

Vi båda vet att dagens "feminister" är långt ifrån idealet som var när rörelsen startade.

Dagens feminister vill köra över det manliga könet och göra världen till ett samhället fri från mannen.

Absolut inte. Herregud så fånigt! Tror man det är det ju typ ett kvitto på att man får sin information och baserar sina åsikter på det som skrivs på Flashback, Avpixlat osv.

Feminism är enbart en synonym för jämställdhet. Att man tycker att man inte ska göra skillnad på människor enkom baserat på deras etnicitet, sexualitet, kön, religion. En slags antirasistisk och antisexistisk "common sense". Det är det det betyder, men eftersom en del gubbar/snubbar vägrar inse det, så har de skapat den där bilden du uppenbarligen svalde med hull och hår.
Nu vet du dock bättre, visst känns det bra att ha lärt sig något idag? You're welcomed.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Absolut inte. Herregud så fånigt! Tror man det är det ju typ ett kvitto på att man får sin information och baserar sina åsikter på det som skrivs på Flashback, Avpixlat osv.

Feminism är enbart en synonym för jämställdhet. Att man tycker att man inte ska göra skillnad på människor enkom baserat på deras etnicitet, sexualitet, kön, religion. En slags antirasistisk och antisexistisk "common sense". Det är det det betyder, men eftersom en del gubbar/snubbar vägrar inse det, så har de skapat den där bilden du uppenbarligen svalde med hull och hår.
Nu vet du dock bättre, visst känns det bra att ha lärt sig något idag? You're welcomed.

DU lever ju i en fantasivärld, som när man söker en specifik film under kategorin "Sci-fi" på Netflix.

Avstängd
Skrivet av Aidi:

DU lever ju i en fantasivärld, som när man söker en specifik film under kategorin "Sci-fi" på Netflix.

När man söker efter en scifi film på Netflix brukar man vanligtvis sitta i soffan med fjärrkontrollen i handen. Det är den riktiga världen.
Jag förstår att övergångsperioden är jobbig. Du har köpt det som andra har sagt till dig att feminism är, och nu skäms du lite för att du gick på det. Helt naturligt, och ingen dömer dig för det. Men det jag skrev är det rätta, och det är det faktum du får förhålla dig till nu. Varsågod.

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Absolut inte. Herregud så fånigt! Tror man det är det ju typ ett kvitto på att man får sin information och baserar sina åsikter på det som skrivs på Flashback, Avpixlat osv.

Feminism är enbart en synonym för jämställdhet. Att man tycker att man inte ska göra skillnad på människor enkom baserat på deras etnicitet, sexualitet, kön, religion. En slags antirasistisk och antisexistisk "common sense". Det är det det betyder, men eftersom en del gubbar/snubbar vägrar inse det, så har de skapat den där bilden du uppenbarligen svalde med hull och hår.
Nu vet du dock bättre, visst känns det bra att ha lärt sig något idag? You're welcomed.

Tyvärr så har du fel här.

Han har rätt att många upplever att feminismen har förändrats och betydelsen har avikit från att vara synonym med jämställdhet (flera ledare som handlat om detta det senaste halvåret i pressen). Feminismen exkluderar de orättvisor som män står inför idag som pappors rätt till sina barn i vårdnadstvister, könskvotering på arbetsplatser och det uppenbara hatet mot män i samhället. Jämställdhet däremot, det står för precis det du beskriver och det supportar jag till fullo. Men tyvärr har feminismen någonstans gjort ett felsteg då man inte längre ser till allas lika värde och har på sistone blivit både rasistisk och hatisk, speciellt mot män med lite pigment i huden. Och detta kan jag inte supporta.

Och snälla sluta försöka trycka ner någons åsikt med att påstå att han skulle sitta och hänga på sådana rasistiska skitsidor. Riktigt dåligt av dig måste jag tyvärr säga.

Avstängd

@cyprus: Lol vilket pundhuvud till recensent de tillsatt på eurogamer. stor facepalm på det! 😂🤣

Gen
Medlem
Skrivet av Horniak:

Hade det handlat om ett fps spel så hade jag sänkt grafikinställningarna för högre fps, speciellt om det vore tävlingsinriktat, men detta är ett Singleplayer RPG och sen så som jag skriver så gör Gsync rätt bra ifrån sig att upprätthålla ett flyt även när det blir en dipp.

95fps+ känns rätt overkill att ha som gräns när det gäller singleplayer RPG.

Jag menar mest att eftersom jag har en 100Hz skärm så vill jag gärna använda hela spannet. När jag tidigare hade en 144Hz så var det inte lika viktigt eftersom skillnaden mellan 100 och 144fps inte är så stor. Dock är skillnaden mellan 60 och 100Hz större varför det är viktigt. Personligen har jag svårt att njuta av ett spel som går under 60fps, G-sync eller inte så känns det väldigt hackigt.

Skrivet av PrinceToadstool:

Varför är det skrattretande? Det är till PC, inte konsol. Finns inget som gör det självklart att kunna maxa spelet i hög upplösning med bara ett ensamt grafikkort.
Dubbla grafikkort har varit en grej ända sen 90-talet, så att tycka att man självklart ska kunna maxa allt med ett singelkort är naivt - ännu mer så när man tycker det ska vara möjligt i upplösningar som är högre än standard!

Spelet funkar för övrigt bra med två kort, så vill man ha bättre prestanda så går det att få genom att peta in ett till 1080Ti.
Hellre att det är högt till tak än att det är sämre grafik.

Med det sagt behöver spelet optimeras en hel del, då det dippar på de mest underliga ställen utan rimlig anledning, konversationer exempelvis.

Du får det att låta som att dubbla grafikkort är någon sorts standard vilket det verkligen inte är. SLI och CFX är ju dött och har aldrig haft så lågt stöd som nu. Skulle inte förvåna mig om nVidia tar bort SLI stiften vid nästa stora lansering.

Sen förstår jag heller inte ditt argument om att det inte är självklart att kunna maxa ett spel med ett ensamt grafikkort. Ska man alltså behöva lägga 16k på grafikkort bara för att kunna få 60fps i en högre upplösning? Vad är poängen med att slänga in grafikinställningar som nästan ingen kan använda? Jag tycker att man absolut ska kunna få en duglig FPS med det absolut bästa kortet på marknaden, annars anses spelet icke optimerat.

Avstängd

@Gen: Det kommer en ny generation grafikkort inom ett par månader.
Duglig fps får man på ultra i den vanligaste upplösningen 1080p med 1080 Ti.

1080 Ti är heller inte det "absolut bästa kortet på marknaden". Det får storstryk av Titan V.

Historiskt sett är det verkligen inget konstigt att det senaste för tillfället inte räcker till för att maxa inställningar, än mindre så i högre-än-standard-upplösningar.

I GTA V, t ex, som är ett otroligt väloptimerat spel, krävdes det antingen dubbla 980 eller ett Titan X för att hålla 60 FPS i upplösningar högre än 1080p med maxinställningar.
Ett ensamt 980, som var det bästa "normala" kortet när pc-versionen släpptes, var alltså inte tillräckligt.

Medlem

ärligt talat räcker en 1070 gtx för max i allt som existerar idag om man bara har en 1920x1080 skärm. SLI däremot är skapat för enbart ett syfte, folket som vill köra max allt, ännu högre upplösning och med Minst två skärmar. så vitt jag minns har inget spel som någonsin existerat krävt SLI för en enda skärm.


signatur

//monster

Avstängd

@Horniak:

Seriöst, kör du med den där "men det är ju synd om män också" - retoriken?
Då lägger jag på luren, för då skulle du och jag behöva öppna ett subforum och diskutera i typ 3 veckor innan vi kunde resonera på equal level. Och jag orkar inte det och jag tror modsen kommer låsa tråden eller kicka mig innan vi når dit, för de resonemangen är för dumma för att jag ska kunna hålla god ton.

Medlem

@Deliverans: ... Nej jag anser att det ska vara jämställt oavsett kön, härkomst etc. Finns orättvisor för alla, även områden där män drabbas av orättvisor bör ses över, precis som de områden där orättvisorna gäller kvinnor. Märker att du inte är för ett jämställt samhälle, precis det du kritiserade en annan för här i tråden.

Om du inte klarar av en lugn diskussion kanske du inte ska hoppa på folk som du gjorde tidigare i tråden.

Avstängd
Skrivet av Horniak:

@Deliverans: ... Nej jag anser att det ska vara jämställt oavsett kön, härkomst etc. Finns orättvisor för alla, även områden där män drabbas av orättvisor bör ses över, precis som de områden där orättvisorna gäller kvinnor. Märker att du inte är för ett jämställt samhälle, precis det du kritiserade en annan för här i tråden.

Om du inte klarar av en lugn diskussion kanske du inte ska hoppa på folk som du gjorde tidigare i tråden.

Men om du anser det så är du ju feminist, även om du ogillar själva ordet. Jag tycker också ordet är lite irrelevant och har fått en konstig klang nu, men det är det du är

Medlem
Skrivet av Deliverans:

Men om du anser det så är du ju feminist, även om du ogillar själva ordet. Jag tycker också ordet är lite irrelevant och har fått en konstig klang nu, men det är det du är

Haha, ja du får gärna tycka det, själv gör jag ju inte det iaf

Avstängd
Skrivet av Horniak:

Haha, ja du får gärna tycka det, själv gör jag ju inte det iaf

Nä alltså jag tycker ingenting särskilt. Jag vet vad saker betyder bara. Jag har accepterat vad feminismen står för och det är bara vanliga rättvisor egentligen. Men vissa män/killar har ju valt att bli arga på ordet och motsätter sig vad det står för.
En del har t.o.m. börjat påstå att feminismen är ute efter att "förgöra mannen" och sånt trams. Ordet är som sagt sekundärt. Det viktiga är ju vad man har för värderingar och vilket slags samhälle man vill leva i.

Medlem

@Deliverans: när du säger: Men vissa män/killar har ju valt att bli arga på ordet och motsätter sig vad det står för.

Så det inte direkt jämställdhet att peka ut män. För många kvinnor anser likadant.

För att tyvärr när det pratas om feminism så e kvinnans rättighet och mannens skyldighet som tas upp. Det e inte kvinnans skyldighet och mannens rättigheter som tas upp i feminism.

Så därför får folk den uppfattningen av feminism.

Avstängd
Skrivet av bleken:

Så det inte direkt jämställdhet att peka ut män. För många kvinnor anser likadant.

För att tyvärr när det pratas om feminism så e kvinnans rättighet och mannens skyldighet som tas upp. Det e inte kvinnans skyldighet och mannens rättigheter som tas upp i feminism.

Så därför får folk den uppfattningen av feminism.

Iofs. Men innan vi kan prata så så måste det bli ganska ordentligt mycket mer jämställt i samhället. Vi män 2018 kan såklart inte rå för att män har betett sig som svin under flera tusen år och att över hela jorden råder det brutal ojämställdhet, men innan vi kan börja tycka synd om enskilda fall där män diskrimineras så behöver den strukturella sexismen och ojämställdheten "fixas". Jag vet inte hur, men jag kan iallafall göra min lilla del. Motsätter man sig feminismen bara för att man ogillar ordet bör man tänka om, eftersom feminismens mål är det som är viktigt. Och den inkluderar rättigheter/skyldigheter för alla människor, oavsett kön, sexualitet, religion osv. Det är alltså inte knutet enbart till kön.

Medlem

@Deliverans: ja det e din uppfattning vad feminism är. Men andra har en annan uppfattning av det av just det jag sa innan.. Och det e tyvärr sant när man ser debatter inom politiken t.ex. Och sen att feminism från början handlade om just kvinnan gör att folk anser att feminism fortfarande bara handlar om vad kvinnan ska ha. Så frågar du mej så vore det bättre att ta ett annat ord för det som t.ex: equalism istället. För feminism kommer alltid förknippas med "kvinno makt" av massor..

Och för att nämna Kingdom come: så ju mer jag spelar ju mer trasigt känns det, med extremt passiva fiender som knappt attackerar en i en fight och som gör att Parry, dodge och masterstrike/counter känns lite meningslöst att lära sej.. Och en skit dålig Npc AI då den hur ofta som helst när den ska gå nån stans så går den raka vägen ditt även där e en vägg framför så den bara går in i väggen och inte kommer till sin punkt och det känns väldigt dåligt gjort att man för sån dålig Npc AI..

Avstängd

@bleken:

Nej det är inte alls min uppfattning, det är det det är/betyder. Det är ett väldigt motstånd eller vilja att acceptera märker jag här. Jag citerar:

"Feminism is a range of political movements, ideologies, and social movements that share a common goal: to define, establish, and achieve political, economic, personal, and social equality of sexes.[1][2] This includes seeking to establish educational and professional opportunities for women that are equal to those for men."

Det är betydelsen. Man väljer att antingen tycka att det låter som en vettig ideologi, eller så tjafsar man om ordets betydelse och huruvida man kan finna orättvisor mot män i den.

Lite som antirasism. Man antingen tycker att antirasism är så som vi vill leva, eller så söker man efter retoriska kryphål så att man kan vända antirasismen till att vara ett hot mot vita västeuropéer. I dagens politiska läge är det väldigt lätt att veta vilken sida av staketet man står på.

"Anti-racism includes beliefs, actions, movements, and policies adopted or developed to oppose racism.

According to the Anti-racism Digital Library[1] "Anti-racism can be defined as some form of focused and sustained action, which includes inter-cultural, inter-faith, multi-lingual and inter-abled (i.e. differently abled) communities with the intent to change a system or an institutional policy, practice, or procedure which has racist effects."

By its nature, anti-racism tends to promote the view that racism is both pernicious and pervasive, and that systemic, structural and individual changes in political, economic, and social life are required to dismantle and end it"

Båda är saxade från Wikipedia.

Gen
Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

@Gen: Det kommer en ny generation grafikkort inom ett par månader.
Duglig fps får man på ultra i den vanligaste upplösningen 1080p med 1080 Ti.

1080 Ti är heller inte det "absolut bästa kortet på marknaden". Det får storstryk av Titan V.

Historiskt sett är det verkligen inget konstigt att det senaste för tillfället inte räcker till för att maxa inställningar, än mindre så i högre-än-standard-upplösningar.

I GTA V, t ex, som är ett otroligt väloptimerat spel, krävdes det antingen dubbla 980 eller ett Titan X för att hålla 60 FPS i upplösningar högre än 1080p med maxinställningar.
Ett ensamt 980, som var det bästa "normala" kortet när pc-versionen släpptes, var alltså inte tillräckligt.

Sant att Titan V är det bästa men tror inte många lägger fyra gånger pengarna för den mängd FPS man får. Samma gäller Titan X, de ~10% mer FPS man kanske får är ju inte värt flera tusenlappar.

Fast se DICE spelen, de är otroligt väloptimerade och flyter fint på nästan allt. Finns flera liknande exempel.

Har för mig GTAV på PC inte flöt på så bra men det fixades väl med lite patchar?

Medlem

@Deliverans: Wikipedia??? Bravo tar nåt som vem som helst kan ändra.. Men ta nu den svenska versionen på feminism på wiki då!!! Eller en svensk ordbok. Tyvärr feminism betyder inte bara det di säger..

Medlem

@Deliverans: och sen glömde du nämna andra sektionen på där dom endast nämner att dom arbetat all inom kvinnor grejer.. Och det är ju det som gör att folk anser att feminism är kvinnans sak.

Avstängd

@bleken:

Förklarade ovan varför det är mycket arbete kvar för kvinnors rätt, innan vi ska lägga fokus på hur synd det är om männen... ^^
Men du verkar tycka att det är bra som det är nu, vilket såklart är en del av problemet.

Medlem

@Deliverans: ja nu har jag ju inte sagt att jag inte för jämställdhet 👌... Säger vara att folk anser att feminism är endast för kvinnor och pga allt det jag skrev. Och det faktum att du säger att man ska lägga fokus på kvinnans rätt och inte tycka synd om männen bevisar ju bara att jag har rätt om varför folk anser det, för jämställdhet säger att man ska lägga fokus på båda könen.. Så jag säger använd ordet equalism istället för det e mycket bättre ord att använda för just ordet feminism kommet alltid tyvärr att betyda kvinno makt för folk.

Avstängd
Skrivet av bleken:

@Deliverans: ja nu har jag ju inte sagt att jag inte för jämställdhet 👌... Säger vara att folk anser att feminism är endast för kvinnor och pga allt det jag skrev. Och det faktum att du säger att man ska lägga fokus på kvinnans rätt och inte tycka synd om männen bevisar ju bara att jag har rätt om varför folk anser det, för jämställdhet säger att man ska lägga fokus på båda könen.. Så jag säger använd ordet equalism istället för det e mycket bättre ord att använda för just ordet feminism kommet alltid tyvärr att betyda kvinno makt för folk.

Nej. Det betyder inte kvinno makt. Inte mer än ordet mankind inte betyder MÄNsklighet, alltså bara för MÄN. Att kalla sig "jämställdist" är otroligt larvigt, dra den för vem som helst som är lite påläst... Läser du hela posts, eller skummar du bara och sedan attackerar tangentbordet? För som jag sa TILLS vi når någon något så när jämställdhet i samhället så är kampen för kvinnor VIKTIGARE än "kampen för män". Det betyder inte att man ska skita i mäns rättigheter, men eftersom kvinnor är FÖRTRYCKTA och det råder hysterisk ojämställdhet, så är det liksom inte läge att tycka mest synd om männen nu.

Så, jag orkar inte riktigt mer. Läs på lite, du är uppenbart intresserad av ämnet, det finns böcker, dokumentärer m.m. Det känns som att du har köpt ett paket av åsikter här som någon annan har skapat åt dlg. Lite mer baskunskap krävs. Läs på om maktstrukturer t.ex,jag har spenderat mer tid än jag orkar på denna tråd. Men kanske någon annan läser den och eventuellt trillar det ner en polett. Lycka till.

Medlem

@Deliverans: och nu har jag inte sagt att jag anser att det betyder kvinno makt, så skummar du bara genom post själv Eller?? Liksom andra gången du påstår fel om vad jag själv anser när jag påstår att där e folk som anser det pga fokus på kvinnan och inte båda könen på det sättet och det e därför man inte ska använda ordet feminism för det har som sagt grund i ju kvinnans focus. Baskunskaper har jag för jag jag vet ju som sagt var feminism har som grund.

Och min fokus är jämställdhet sen kvittar det vilket kön det är..

Avstängd
Skrivet av bleken:

för just ordet feminism kommet alltid tyvärr att betyda kvinno makt för folk

Nej.

Medlem

@Deliverans: jo tyvärr det kommer att betyda det för folk. Du förstår väll att jag inte menar att det betyder det för alla va?? (eller har du bara skummat igenom och sen börjat attackera)

Det jag försöker säga till dej e att om du hade med dej det du "råkade glömma" citera från wiki säger det ju att det har sin grund i kvinnans fokus.
Du själv säger att man ska fokusera mer på kvinnan, ser man politiska debatter om feminism så det fokus på kvinnan..

Och försök nu hänga med här: allt det gör att folk (män och kvinnor) tycker att det är en kvinno makt grej, men allt folk tycker inte det. Sen om dom har rätt eller fel är en helt annan sak, men dom anser endån att det e så..

Och därför anser jag personligen att det inte är ett bra ord för att arbeta med jämställdhet, för att det e mycket negativtet från dom som anser att det är "kvinno makt".. Och den negativtet anser jag personligen att den hindrar arbetet. Så vill jag hellre ha ett neutralt ord..

Avstängd

@bleken:

En killes personliga åsikt att feminism "borde heta något annat" spolar man ju ner i toaletten. Nä, nu är nivån för låg (och helt ärligt lite pinsam..)

Det heter Feminism och det betyder det jag sa. Det där "folket" som tror att det betyder något annat är ett gäng idioter som skriker på Flashback, Avpixlat, 4Chan, på jobbiga antifeministiska youtube kanaler osv. Sånt skiter man ju i. De räknas inte.

Medlem

@Deliverans: att kalla dom idioter är lite over kill. För dom har bara en annan uppfattning.

Och tyvärr så ska man inte skita id dom. För där inne ju folk som vill arbeta med jämställdhet av det folket me kanske inte gör det pga uppfattning av det ordet.

Skriv svar