Kingdom Come: Deliverance – officiella speltråden, info/guide/frågor/allmänt spelsnack

Medlem
Skrivet av Coffe81:

Spoiler alert!!

Lirade ett par timmar igår. Körde första sekvensen till att man fick fly och rida till nästa ställe.

På det stället kommer man till en punkt där man skall gå och lägga sig och sova fram till på morgonen..
Gör ej det!
Tips!! Antingen en bugg eller så skall det vara så.

Ni kan robba/stjäla allt från alla. Slå ut npc.s och loota dem, när vakterna kommer ge upp och välj gå i fängelse. Sekvensen bryts och vakten säger att du är fri att gå för att hertigen tycker att du är för värdefull för att sitta i finkan.
På så sätt kan du robba hela stället för massa food/pots/armor/weapons samt cash

Beror väl på hur man vill spela sin karaktär? Jag får det mesta ut ur detta spel genom att leva mig in i Henry, hur han är som karaktär! Hur skulle han göra osv.. Känns lite absurt av Henry att råna ägarna som just räddat honom haha :'D

Medlem

@bleken: Alltså.. du kan råna hela stället utan att det påverkar negativt. För du hamnar inte i buren och du blir inte av med dina grejer samt rep går inte ner. Så varför skulle inte det vara smart?

Medlem

@Coffe81: all rånande kan du göra utan negativt och behålla om ingen ser dej.

Medlem

Turturduvor ta det i PM.

Här snackas moget.


signatur

Ordo Ab Chao

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jaxalot:

Turturduvor ta det i PM.

Här snackas moget.

Hear hear. Rensat käbblet.


signatur
Medlem

Har ett tips att dela med mig gällande texturer som tar ibland överlång tid att laddas. Ex, npc kläder och rustning, ansiktsdetaljer för det mesta även väggar och mark ibland.

Det verkar som att dessa texturer inte cachas i vram utan ständigt laddas om och om igen via HDD vilket gör att HDD inte hänger med riktigt så texturer blir detaljlösa och helt urvattnade när man springer 10m bort och tillbaka ifrån en plats.

Ett temporärt fix till att lösa detta som fungerar för mig är att öppna console via tilde och skriva in utan citationstecken,

"r_TexturesStreamingMipBias -3"

Dock måste man göra det varje gång man startar spelet.

Detta fungerade för mig, hoppas det fungerar för er andra som också upplever texturbugg eller vad man ska kalla det.


signatur

Ordo Ab Chao

Ambassadör
Xbox

Någon som spelar på Xbox?


signatur

Jump in.

Medlem

@Jaxalot: Du kan skapa en user.cfg i spelmappen och lägga till r_TexturesStreamingMipBias = -3 så slipper du skriva in det varje gång.

Medlem

@Eddison: fan vad grymt! Tackar för ett bra tips.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

På två dagar har jag spelat totalt 24 timmar. Det är flera är sedan ett RPG har haft ett sådan fast grepp om mig.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

På två dagar har jag spelat totalt 24 timmar. Det är flera är sedan ett RPG har haft ett sådan fast grepp om mig.

Haha typ samma här! Varav 2 timmar har jag bara gått runt i skogen och plockat svamp och blommor! Får gåshud av det här spelet asså

Medlem

@Jaxalot: Hmm, enda texturgrejen jag stör mig på är att vissa undre klädesplagg syns genom de övre, att hästens hår sticker ut genom schabraket osv, avhjälps det med den grejen?

Medlem

Ja, spelet är ju i alla fall, såsom jag visste på förhand, helt sabla otroligt. Kan inte slita mig från det alltså. Det är egentligen ganska hårt hållna grejer jag gör, alltså jag har inte ännu riktigt vågat bara fara ut i skogen på en lång exkursion in i det okända. Men ändå så omöjligt att släppa det.

Vad gäller buggar så har jag stött på några, men inte som dragit ner helheten. Dock några störande:

- Fanns inte någon sweetspotsymbol för min lockpick, testade på flera kistor och trodde jag inte hade skill nog. Lösning: Uppdatera grafikkortets drivrutin (kan inte fatta hur det kan ha med det att göra men).

- Ibland när man ska köpslå om priset så har säljaren redan gått iväg och köpet avbryts.

- Hästen jag fick i början blev aldrig "min" häst, d.v.s. jag kunde inte lägga grejer i hennes inventory eller vissla på henne. Det var ju inte "min" häst på så sätt att jag köpt den, men det dök ju upp tutorialruta om att vissla på hästen när jag väl träffade den första gången.

- Vet inte om det är en bugg eller om jag bara gjort fel, men jag har aldrig lyckats oskadliggöra nån med en takedown bakifrån, det blir bara att jag typ vänder på personen för att ge denne en chans att slå först.

- NPC:er är oerhört känsliga för beröring, står man still och de kommer och går och skjortärmarna nuddar varann så kan de säga: "It's so nice to see you HenrWHAT THE HELL ARE YOU DOING!?" Ibland känns det som att denna känslighet också har skapat arresteringssituationer. Typ om man råkat gå in i ett privat rum (alltså inte trespassing) och sen på en millisekund drar sig tillbaka, så räcker ändå inte det för då har man redan kolliderat litegrann och personen är upprörd och det slutar med rop på vakter.

- När det är slagsmål så får man nästan aldrig höra en enda replik slutföras, alltså såna tauntningar och sånt, för det overrideas genast av grymtningarna - som ju sker så fort ett move utförs.

- En gång kunde jag inte lära mig två perkar som jag hade tillgång till. Det stod "learning failed", på två perkar i rad. Det fanns alltså en färdig ruta för det meddelandet, som om det faktiskt är en faktor att man kan misslyckas med perkinlärning, vilket förefaller absurt. Grejen var att jag ville spara mina perkpoäng till senare i den skillen, för jag tyckte de tidiga var så dåliga. Trodde först det innebar att man inte kunde spara dem till senare. Men efter att ha loadat om den saven så gick det.

Medlem

Tog mig 46 timmar att "klara" spelet igår. 10/10 för min del, att klaga på buggarna osv går absolut, men det var inget som var game breaking, bara irritationsmoment för min del, fick gå tillbaka några saves, förlorade några timmars gameplay men vem bryr sig när det är ett så fantastiskt spel. Jag vill spela igenom igen, men behöver nog lite vila?

Slutet öppnar helt klart upp för en KC:D2 och något mer från Warhorse studios är något man helt klart vill se.

Medlem

@Witchfinder: tror icke det.

Kolla på nexus om där finns några mods för det. Dyker upp nya varje dag.


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd

synd på den extrema nedgraderingen i grafik (ljus, framförallt).. minns hur det såg ut när man såg de första screenshotsen från betan... såg ut som foton;

Medlem

Har inte spelat så många timmar än, men precis varit ute i skogen och jagat under mainquesten. När kan man pausa denna för att göra lite sidoquests utan att alla blir sura på en för att man inte dyker upp? Hittils har det varit lite så "skynda dit, gör det.. etc..".

Quake-konnässsör

Hmm någon som vet vad som hände med målet för 600 000 och 1 000 000?

Har än så länge inte sätt något om detta in game i alla fall.

Avstängd
Dödgrävaren

@almblad: hunden hann de inte med iaf. Kom en update om det för några månader sedan. Antar att kvinnan råkade ut för samma tidsbrist, förhoppningsvis så gör de som cdprojectred gjorde med witcher 1, ochsläpper en enhanced edition där deras fulla vision är med. Tror deras plan var att göra en trilogi också, och trots en del buggighet så är det något jag verkligen är helt ok med.

KCD är enligt mig bättre än Skyrim, och på samma nivå som New Vegas och Witcher 3.

Quake-konnässsör

@JackG100: Jag ser inte ned på spelet på grund av detta, mest att jag blev lite fundersam. Målen brukar man försöka hålla, men om inte tid infann sig så kan de vara en förklaring. Kört cirka 40 timmar, mest ridit runt, träffat på lite kumaner och försökt vara svensk för att bjuda på lite kaffe och bulle, men de verkar inte vilja ha några bullar eller småkakor.

Råkade ut för flygande alkemibuggen igår som drog mig tillbaka cirka 1 timme, blev lite små sur för stunden. De har en hel del att arbeta på, men har haft riktigt roligt. Har försökt få upp lockpicking så fort som möjligt, kanske man får bättre gear lite väl fort? Kan dock inte använda det ännu, men men

Medlem

Har spelat hela helgen nästan non-stop. En av de allra bästa grejerna med spelet är pengarna. Nästan inget spel är strängt vad gäller pengar, det här spelet är nog det strängaste jag spelat även om det går att bli rik här också. Men det känns inte som att man får ett överflöd som man inte vet vad man ska göra med. Så fort man har ett litet överflöd så finns det alltid nån dyr hatt eller nåt man vill ha.

Medlem

Är väldigt intresserad av att veta hur karismasystemet för klädesplagg fungerar. Verkar så oerhört godtyckligt vilken totalsumma man ska få. Ibland verkar det vara en medelsumma av alla plaggens poäng. Och ibland verkar det som att det höjer siffran att bara ha vilket plagg som helst hellre än en tom slot.

Medlem

Tycker så synd om lägerbanditerna som man dödar Det är som att de inte vill slåss utan bara vara för sig själva. Kan ordet sprida sig till andra banditer? Har för mig att jag två gånger hört dem ropa: "So there's the shooter!" Vet inte om de menar "aha, så det var därifrån pilarna kom som svischade förbi" eller "det var du som dödade vår kompis".
Tjänar man nåt förutom sinnesfrid om man visar dem nåd? En gång valde jag "let him continue disarmed" men jag fick då inte hans vapen.

Tråddemonen
Testpilot

@Witchfinder: Det finns minus och plus system för karisma. Dvs vissa kläder får en att antingen se bra ut eller ful. Men sen går karisma ner beroende på hur skitig Henry är. Men då kan du ta dig till ett badhus för att tvätta kläderna. Sen kan karisma minska om kläder även är trasiga.

Tråddemonen
Testpilot

@Witchfinder: Jaga rådjur med pilbåge. Om köttet från rådjuren räknas som stulna items, då alla platser inte är lagliga att jaga på. Då kan du tillaga köttet och sedan sälja. Tror per rådjur kan man få ihop 300-400 beroende på vad du har i hunting skill.

Avstängd

Någon som vet varför det skiljer så sjukt mycket på metacritic mellan PC och PS4 versionen? Tror aldrig jag sett en sådan stor diff. Har spelet på Ps4 men slänger det gärna och köper på Steam om det är borked på PS4... 75 är helt godkänd MC på PC då 21 critics lämnat.
Har väntat flera år och hade tänkt spendera resten av vintern med detta spel...

Medlem

Zimpan: Det som har fått mig allra mest konfunderad angående kläderna är följande: Ibland har jag haft på mig kanske 4-5 plagg som jag tycker haft en bra karismasiffra på sig, och tomma slottar i övrigt. Men varit lite besviken över totalsiffran. Om jag går igenom andra plagg som jag har, och ser vad de skulle tillföra till totalsiffran, så har det ibland varit så att ett plagg med typ 4 i karisma har fått totalen att gå från 12 till 13 eller dylikt, vilket känns helt absurt. Det är ungefär som att systemet tänker att det är väldigt oanständigt att inte ha något i vissa slottar, och att vad som helst då höjer totalkarisman.

Jo det är sjuka mängder köttbitar man kan få, och en mycket potent inkomstkälla. Det är dock dumt att inte så många (rika och intressanta) handelsmän köper in kött. Smederna har oftast inte så stor kassa, och ganska trista grejer att själv köpa. Jag har fått bäst utbyte med hästsäljaren under Uzhitz.

Medlem

Har en liten fråga om ett quest där man får lite mer information om en händelse som inte aktiverar en markör, kanske jag som valde fel i konversation, eller inte.

↓ SPOILERS om man inte har gjort "...Is a Friend Indeed" sido uppdraget. ↓

Då man fixat jobb till ens vänner Fritz och Matthew vid en vattenkvarn (mill) i Ledetchoko så får man efter ett tag ett quest att gå tillbaka för att kolla hur det går för dem båda.
Det verkar då vara spänningar mellan de två och Old Thomas som är förmannen. Då man börjar prata med folket där så får man höra en historia om att Miller Oliver's son dog i en olycka då en vagn med sten välte över han, Thomaas var med på denna resa och lyckades inte rädda han.
Men ju mer mer information man får desto mer mysko verkar den situationen vara och känns som att Thomas har haft sina smutsiga fingrar i Oliver's sons död.

Men jag har inte hittat någon olycksplats som passar in på detta mellan Ledetchoko och Sasau.
Sedan så ska en gammal sjal blivit stulen från sonen, som han fick av systern.

Jag har ridit alla vägar och stigar mellan dessa två städer, hittat olika olycksplatser men inget som passar in på denna eller har någon ledtråd. Har röjt igenom skog och längs floden men inte hittat något alls.
Har någon annan lyckats klura ut om Thomas har med sonens död att göra eller är det som han säger?

Detta är området.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

@Sillage:

Det finns ingen passande olycksplats utan mitt tips är att ta en titt i Thomas fickor.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skriv svar