Kingdom Come: Deliverance – officiella speltråden, info/guide/frågor/allmänt spelsnack

Moderator | Testpilot

IGN livestreamer Kingdom Come Deliverance för den som är sugen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad tycker ni såhär långt då pojkar och flickor?

Moderator | Testpilot

Inte sett denna recension ännu (ska nog göra det till lunch) men vet att han haft mycket bra videos förut. Går verkligen in på djupet inte bara i story och game play men också hur bra spelet körs.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tråddemonen
Testpilot

@zevile
@Mortaigne

Nu vet jag att jag skulle posta ett klipp. Men allt jag har spelat de första timmarna innehåller i stort sett bara spoilers. Så det var svårt att få fram ett klipp men jobbar på det! Tänkte att jag i alla fall kunde skriva en kortfattad pre-recension om hur jag upplever spelet. Skrev ihop detta på några minuter i natt innan jag gick till sängs. Hoppas det ger en liten inblick i om hur jag tycker kring spelet.

Kortfattade pre-recension kring första intryck i spelet
Kingdom Come: Deliverance!

Introduktion
Kingdom Come: Deliverance har en introduktion som får en lät att smälta historien innan huvudkaraktären Henry tar rampljuset. Det är en väldigt lätt tutorial som lätt pekar ut alla funktioner och ger en klar beskrivning utav spelet.

Story
Spelet är väldigt bra anpassat till det historiska som sker under spelets gång. Både manuset och miljön är mycket bra verklighets baserat om man bortser några dumma dialoger som sker titt som tätt. Man märker att spelutvecklarna gjorde mycket research innan de började att arbeta på projektet.

System
Systemet i spelet har en hel del funktioner och låter spelarna gräva ner sig i ett riktigt djup med realistisk anpassad RPG. Spelet i sig är väldigt stelt men man får en viss förståelse att de begränsar en viss frihet för att hålla spelet så realistiskt som möjligt. Det är ett väldigt genomtänkt spel men behöver mycket finslipningar i kanterna kring buggar och annat smått.

Världen
Världen i spelet är i sig gränslös men man stöter på vissa tillfällen då spelaren kan fastna i stenar och buskar när man försöker ta vissa genvägar igenom skogar och stenrös.

Överlevnad
Spelvärldens liv och interaktion är vad som ger spelet sitt egna lilla liv. Det finns en hel del att lära sig grunder utefter och anpassa sig efter. Detta gäller för spelaren att hålla en god ekonomi eller försöka få tag på vissa resurser genom alternativa sätt som att begå brott.

Är spelet värt att köpa?
Spelet är helt klart värt att köpa om man gillar RPG spel. Men det kommer också kräva att spelaren i sig har tålamod att också lära sig spelet

Ambassadör
Xbox

@Zimpan: Tack! Det ser väldigt intressant ut. Att det är mer komplicerat än dagens "tryck på den här knappen så får du en lootbox"-standard låter som en fördel tbh.

Förväntade mig att det skulle behöva patchas en hel del tekniska grejer, förhoppningsvis sker det i snabb takt nu efter release.

Hur känns combat?


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Mortaigne: Det är lite komplicerat att lära sig. Men det flyter på bättre och bättre ju mer man slåss i spelet. Man får känsla för det så att säga.

Medlem

Hur väl flyter spelet på din dator? Undrar om min Geforce x 680 ska kunna klara spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zimpan:

@Mortaigne: Det är lite komplicerat att lära sig. Men det flyter på bättre och bättre ju mer man slåss i spelet. Man får känsla för det så att säga.

Det låter ju perfekt! Kan ta ett tag att bemästra, hehe.


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne: "tryck på den här knappen så får du en lootbox"

E inte alltid så lätt:

Medlem

@MacNille: nu e det ju inte bara grafikkortet som avgör ifall man kan lira det.. Men på steam så står minimum på grafikkort Nvidia GPU GeForce GTX 660

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bleken:

@Mortaigne: "tryck på den här knappen så får du en lootbox"

E inte alltid så lätt:

https://media.giphy.com/media/26BGIqWh2R1fi6JDa/giphy.gif

Haha, tragiskt men sant om dagens publik.


signatur

Jump in.

Medlem

En rejäl buggfest men kan INTE sluta spela.

Jag bryr mig inte om fps drop som vanligt eller popups eller sega texture loadings.

Jag är fast och heljävla roligt är det. En sann RPG. Var längesedan en konsekvens utav ens handlande kändes så mycket. Även om det bara var en utskällning ifrån far.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

http://www.guru3d.com/articles-pages/kingdom-come-deliverance...

Släpptes nyligen. Verkar vara rätt krävande så väntar nog på en patch och rea fram till sommaren


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Releasehästryttare
Medlem
Inaktiv

Jag backade också och valde Baron (visade det sig) så borde få hem ett fysiskt exemplar också nån gång snart

Medlem

Intressant spel detta.
Kommer köpa men senare iår.
Hoppas fler patchar kommer.som fixar buggar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Tråddemonen
Testpilot

@Devan: Hahahaha! underbart! Detta vill jag se mer utav i tråden!

Medlem

Kommer ju ingen vart efter att man ska fly...hatar spel som i början är helt linjära, och man måste börja om från början HELA tiden! Suck...

Tråddemonen
Testpilot

@JackFlack:

Följ vägen efter klippet. Hoppas detta hjälper. Kan kännas lite tröttsamt i början när man är förvirrad men spelet kommer att komma igång lite bättre senare. Hade lite samma känsla ett tag.

Inaktiv

Är det omöjligt att slåss i början eller är jag sämst? Efter det stora händer och man ska sticka så har jag provat att fightas med soldaterna men får dyngstryk.

Medlem

@anon_119148: e ju nog lite att din gubbe inte har byggt upp sej i styrka och agillity speed å sånt son gör att slåss i början av spelet är svårare när man inte heller är direkt van vid kontrollerna.

Och att du inte lärt dej att dodga och parry än som man får göra sen

Tråddemonen
Testpilot

@anon_119148: Fortsätt med storyn så kommer du att lära dig lite tekniker

Medlem
Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Spelat non stop sen klockan 20.00 igår kväll.. Jisses vilket spel! Något man väntat på, det här och Divinity: Original sin 2 är definitivt en uppfriskande vind i RPG genren! Även fast detta spel har sina brister har jag varit så insugen i storyn och världen att buggar, tveksamma animationer och brist med inställningar kan förbises! Tycker verkligen om mellansekvenserna! Riktigt snyggt och presterar bättre än väntat! Längtar nu till imorgon kväll då man får fortsätta!

Medlem

@zevile: Kunde inte sagt de bättre själv, my n-word.

Medlem

Har bara hunnit köra tre timmar och har inte hunnit göra nåt av det jag älskar (fri roaming, hålla på med armor slots, crafting och generell gubboptimering) utan bara sånt jag vanligtvis ogillar (story, linjärt, cutscenes, tutorials) och till och med det har jag gillat skarpt! Så kan bara tänka mig att jag kommer falla pladask.

Medlem

Spoiler alert!!

Lirade ett par timmar igår. Körde första sekvensen till att man fick fly och rida till nästa ställe.

På det stället kommer man till en punkt där man skall gå och lägga sig och sova fram till på morgonen..
Gör ej det!
Tips!! Antingen en bugg eller så skall det vara så.

Ni kan robba/stjäla allt från alla. Slå ut npc.s och loota dem, när vakterna kommer ge upp och välj gå i fängelse. Sekvensen bryts och vakten säger att du är fri att gå för att hertigen tycker att du är för värdefull för att sitta i finkan.
På så sätt kan du robba hela stället för massa food/pots/armor/weapons samt cash

Medlem

@Coffe81: du kan råna över allt på ställen. Så ta det stället direkt när du knappt börjat är inte det direkt smartaste starten.

Speciellt inte när det inte e spelat igenom prologen vid det tillfället.

Skriv svar