Hawaii-politiker lämnar in lagförslag som ska sätta åldersgräns på lootlådor

Robot
Hawaii-politiker lämnar in lagförslag som ska sätta åldersgräns på lootlådor

Följer upp utspelet i november med handling.

#brott-o-straff, #lootboxes


Medlem

gärna förklara om ni ser nackdel med detta men jag är all for it, detta kanske får spelföretagen att sluta göra spel med sådana system.
Nu måste bara resten av världen ta efter

Medlem

@Natrium: Själv tycker jag det låter vettigt. Men då är jag ingen ungdom heller och har aldrig köpt en loot låda i mitt liv. De som klagat på loot lådor har troligen betydligt mer problem med "gambling" mekanik (eller deras föräldrar)än vad jag har så jag tycker att de ska svara på frågan som köper dem. Svårt att veta när man inte sitter på statistik över vem och när, varför som folk köper dessa lådor.

Medlem

Det är ju bara göra som EA Dice gjorde - designa ett spel runt lootboxes, slå av möjligheten att köpa dom för riktiga pengar lagom till lansering så kan ingen lag i världen tvinga dig att ha det på omslaget som går ut, vänta ett par månader och sen slå på det i en liten patch...

Jag är är emot lootlådor av den anledningen att det inte tillför spelen något vettigt. Det delar upp spelarbasen i olika kategorier och man känner aldrig att man har "allt" i ett spel som man gjorde förr i tiden. Kanske är det förlegade tankar, men jag tror aldrig någon kommer vara helt och hållet positiv kring det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar