Hands-on – Sea of Thieves

Robot
Hands-on – Sea of Thieves

Anfäkta och anamma - det har både endgame och Kraken!

#hands-on, #pc, #rare, #sea-of-thieves, #windows-10, #xbox-one


Moderator | Testpilot

Låter lovande. Av allt jag läst och kikat på Youtube tidigare så var det inte ens en gnutta hint av någon "Legendary" grej Mer att göra är alltid bra! Hoppas bara det har någon substans och faktiskt är kul att pyssla med i längden.

Någonstans är jag ändå rädd att det kommer bli enformigt och aningen tråkigt i längden, men jag är mer positivt inställd än innan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk

Ser fram emot att kasta mig ut på havet igen! Lite fundersam dock om deras tilltänkta endgame håller i längden. Oklart också om det material som är planerat kommer tillräckligt snabbt och är tillräckligt lockande för att behålla spelarbasen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av tricky:

Ser fram emot att kasta mig ut på havet igen! Lite fundersam dock om deras tilltänkta endgame håller i längden. Oklart också om det material som är planerat kommer tillräckligt snabbt och är tillräckligt lockande för att behålla spelarbasen.

Det ska släppas en stor innehållsuppdatering under våren, sa de. Verkar vara en del på gång, sen återstår att se hur kul och nytt det är.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Det ska släppas en stor innehållsuppdatering under våren, sa de. Verkar vara en del på gång, sen återstår att se hur kul och nytt det är.

Ja, det är väl klart att de säger det Här har de ju chansen att få lite gratis PR när journalister kommer och provspelar. Var ni där precis i dagarna eller var det ett tag sedan? Tänkte att du skrev att det "antagligen kommer öppen beta", vilket i princip redan är bekräftat. Tänkte de kanske skulle bjuda på sådan info


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

@tricky: PR-arbete inkluderar att inte ljuga om saker, för sånt slår tillbaka. Det vore ren idioti att säga att man kommer uppdatera spelet regelbundet och sen inte göra det.

Jag var där tidigt förra veckan, inga klara betabesked då. De svarade inte heller på systemkraven när jag frågade, men de fick vi ju i dag istället.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

@tricky: PR-arbete inkluderar att inte ljuga om saker, för sånt slår tillbaka. Det vore ren idioti att säga att man kommer uppdatera spelet regelbundet och sen inte göra det.

Jag var där tidigt förra veckan, inga klara betabesked då. De svarade inte heller på systemkraven när jag frågade, men de fick vi ju i dag istället.

Vart säger jag att de ljög eller att de inte kommer komma uppdateringar regelbundet? PR-arbete handlar om att sälja in sin produkt, min oro är inte att det inte kommer komma uppdateringar, utan att dessa kanske inte har tillräckligt mycket nytt innehåll för att behålla intresset i långa loppet. Ibland har ju studios en förmåga att kanske översälja uppdateringar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör

@tricky: så kan det givetvis bli. Men det kan lika gärna bli det omvända, så vi får helt enkelt vänta och se vad de gör med spelet innan vi dömer det.


signatur
Medlem

Att man inte får skapa sin egna karaktär känns som en ganska stor miss i ett så pass socialt inriktat spel... Jag hoppas även att man i framtiden kommer kunna ha större skepp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Älskar mekaniken för havet osv. Svinroligt att lira alphan. Återstår fortfarande att se hur de ska kunna få en att vilja spela på. Kändes väldigt lätt att hitta kistor, vilket jag tror bara skulle kännas trist efter en stund.
Men det skulle kunna bli intressantare om haven börjar befolkas av lite fler skepp. Och mer pirater. Vilket ju lär hända.
Blir sjuhelsikes kul att dra ut och anfäkta, anamma och regera all världens andemakters salig havsskum och tentakler. Ohoy!


signatur

- pixelfantast

Medlem

@Tomas Helenius: Du tänkte som de gjorde bakom Battlefront 2, No Mans Sky osv? Lovar runt men håller tunt... :). Känns idag som att allt PR handlar om att väva in så många som möjligt, när de sedan fått pengarna så kvittar det utan de kan gå till nästa projekt.

Ser fram emot att få testa detta spelet, hade aldrig chans att köra det under betan.

Redaktör

@mrpijey: jag ser inte de spelen som representativa för hur spelindustrin överlag beter sig. I det här fallet: Rare säger att de kommer släppa mer material efter relase, No Man's Sky och Battlefront 2 ger mig inga skäl att tvivla på att det blir så.


signatur
Ambassadör
Xbox

Jag tror att det här kommer att bli sjukt roligt. Potentialen för ett långlivat spel finns ju där också då det är en del av Game Pass vilket kommer att ge en stadig spelarbas under lång tid.

Roligt med legendary endgame-biten, det var ju precis det som många frågade efter. Att det inte finns några lootboxes är ju dessutom ett gigantiskt plus.

En så stabil grund som detta har ju enorma möjligheter för att lägga till content löpande och hålla spelet igång.


signatur

Jump in.

Inaktiv

Nice read. Kan ju säga att det där ni missade har kanske en annan redan varit med om och det är potentiellt grymt!

Inaktiv

@Dunder: Vem har sagt att man inte får customiza sin karaktär?

Medlem
Inaktiv

@Buffy: Ganska gedigen customization juh. O du kan spöka ut den ganska ordentligt i efterhand med juh.

Avstängd

Är detta Microsofts försök att få sälja mer konsoler får dom kämpa lite mer.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

@Newklear: Vem har sagt att man inte får customiza sin karaktär?

Det står i artikeln, och det gick inte i betan. Vart har du hört motsatsen?

Notera också att jag skrev skapa, inte "customiza".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör

@Dunder: Man kan inte skapa sin egen karaktär, nej. De slumpas fram, och man får välja en av dessa. En av utvecklarna visade detta och jag frågade varför man inte fick skapa egna, svaret gick i stil med att de ville att karaktärerna skulle se ut på ett sätt som följer spelets tema. Men som du säger så har man rätt stor valfrihet i fråga om klädsel, träben, krokar och andra prylar.


signatur
Inaktiv

@Tomas Helenius: Det finns en anledning..... just sayin. ni får se

1
Skriv svar