Fullängdsteaser för Rainbow Six Siege: Outbreak

Robot
Fullängdsteaser för Rainbow Six Siege: Outbreak

Det nya PVE-läget för Rainbow Six Siege.

#outbreak, #rainbow-sig-siege, #ubisoft


Medlem

Realistisk/taktisk fps goes alien zombie shooter? Jag är så på!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Men varför varför VARFÖR ska det vara tidsbegränsat?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@Ankh: de kanske testar marknaden för ett framtida spel?

Medlem
Skrivet av Thane:

@Ankh: de kanske testar marknaden för ett framtida spel?

Min poäng är att om de nu släpper den i en månad så kan vi lika gärna få behålla den.

Men troligtvis är det som du säger.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Rainbow six och zombies låter ju verkligen passande :/

Medlem

Haha, alltså.. Jag hade en diskussion med en kompis när vi lirade Division om att atmosfären i spelet hade funkat jättebra med zombies men hans svar var att då hade det inte fått heta "Tom Clancy"..

Edit: Jag vet att han har rätt, men det är förvånansvärt ironiskt att en månad senare se detta..

Medlem

@neohasse: Tom skulle vända sig i graven om han fick veta om detta.

Varför inte sikta på ett faktiskt taktiskt fps med ett upplägg som lutar mer åt Swat 4?
Customization som man inte behöver spela i 30h för att låsa upp exempelvis färg till ett vapen. Årliga säsongspass som kostar skjortan och massor med in-game mikrotransaktioner. Ubisoft har verkligen lyckats att smutsa ner deras egna spelserier. Istället för att följa med strömmen så kan de istället skapa en virvel och vända på träsket. Visa var skåpet kan stå. Få Rainbow Six att vara ett Rainbow Six. Taktiskt, seriöst, teamplay och ett genomtänkt upplägg med enbart mindre banor med många olika alternativ.

Briefing innan uppdrag som inte behöver ta mer än 90 sekunder. Detta istället för att åka runt med en radiostyrd robot och hålla i en knapp för att plocka poäng. Kommunikationsmässigt har Siege fungerat över min förväntan i rankat/casual. Folk har nästintill alltid använt mikrofon på PC. Varför inte ta nytta av detta på ett annat sätt? Bestämma olika ingångar: Vira ner sig från en helikopter. Kanske tyst och långsamt från källardörr. Eller varför inte bryta sig in med en pansarbil som lockbete genom en garageport för att överraska fienden rejält på annat håll?

De har så många möjligheter med förstörelsebara omgivningar. Men allt känns så sterilt, "enformigt" och nedskalat efter ett ex antal matcher. Lite som GTA Online. "Grinding" på högsta nivå på många punkter. Orkar man inte med att spela 25-30h för att få varje karaktär/skin så köp det årliga säsongspasset eller köp in-game pengar och få allt du velat ha!

Jag dömer ingen som älskar att spela spelet. Har haft mina 80 timmar i terrorist hunt tillsammans med multiplayermatcher. Ett bra spel är det. Ljudet är bra, men inget mästerligt. Viktig punkt i ett spel som R6. Allt som allt är inget horribelt, men har man spelat de äldre Rainbow Six så är Siege inte ett spel som troligen inte kommer falla dig i smaken i längden.

Undantaget för mig är också Rainbow Six Vegas 1&2 som var lite av en personlig favorit då det kom till terrorist hunt. Överlag var det väldigt hollywood-tema(Michael Bay) på spelet som inte riktigt hörde hemma i serien i mitt tyckte. Hade hellre sett små inblickar av olika händelser i Las Vegas. Att en kula kan avgöra allt skulle sätta varenda muskel på helspänn i ett gammalt hotell. Detta istället för att springa åt varsitt håll som yra hönor direkt efter att man vet var bomben/gisslan är. Har lite svårt att se Siege som en taktiskt shooter om man jämför klassikerna.

Väntar ivrigt på "Ready Or Not" som jag hoppas kan få mig att gilla taktiska fps återigen. Trots att det är en kort period de testar detta PVE i R6:Siege så är jag inte så pigg på Ubisoft som lusar ner för oss som älskar bland annat den här Tom Clancy spelserien. Trodde det skulle vara tillräckligt med den grafiska nedgraderingen. Men jag hade helt fel.

Medlem

Ser fram emot detta alltså! kan bli riktigt nice

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Ser fram emot detta alltså! kan bli riktigt nice

Vad ser du fram emot ? Hittar ingen info som säger nått vettigt, länka gärna om du har. Ser ut som Terrorist Hunt med ny skin.

Medlem
Skrivet av storm72:

Vad ser du fram emot ? Hittar ingen info som säger nått vettigt, länka gärna om du har. Ser ut som Terrorist Hunt med ny skin.

Räcker bra för mig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

@storm72: Ser fram emot monster!! Sen att man i siege brukar ha lite mindre hälsa och så, gör ju att det här kan bli riktigt spännande!

Medlem

Bara jag som leker med idén att det här utspelar sig några månader före The Division?
Visst, inga zombies i Division, men lika så ett muterat virus.. Kanske båda dessa virus är gjord av samma människor?

Medlem
Skrivet av storm72:

Vad ser du fram emot ? Hittar ingen info som säger nått vettigt, länka gärna om du har. Ser ut som Terrorist Hunt med ny skin.

Det jag ser fram emot är något "nytt." möta aliens/zombies osv älskar jag. jag är en riktig zombie nörd. Apocalypse aktiga grejer, ;P

Medlem

"I det kommande PVE-läget Outbreak för Rainbow Six Siege kommer spelets olika karaktärer att kämpa mot muterade monster..." X|

1
Skriv svar