Se releasetrailern för Kingdom Come: Deliverance

Robot
Se releasetrailern för Kingdom Come: Deliverance

Utvecklarna förklarar också varför du behöver hämta hem en jättepatch idag.

#day-1-patch, #kingdom-come-deliverence, #trailer


Medlem

Tycker det känns bra att dom gick ut och berättade. Jag accepterar det. Även om jag inte ska spela på konsol! 👍


signatur

Niet.

eld
Medlem
Skrivet av Theade:

Tycker det känns bra att dom gick ut och berättade. Jag accepterar det. Även om jag inte ska spela på konsol! 👍

Samtidigt så hoppas jag att folk läser på lite om hur det fungerar så att de inte blir överraskade och arga ännu igen även om alla spel som har retailrelease går igenom samma process och problem.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=UPJwboHvfOQ och då var det igång igen xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Kan inte spela förran senare ikväll, sjukt pepp!

eld
Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Comstedt:

Fast det är ju inte direkt någon hemlighet vart Daniel Vávras värderingar ligger.

När situationen blir jobbig och man allt som ramlar ur munnen är "SJW!"

Medlem

@eld: Fast Metro Gamings kritik är så dum så man undrar om människan lever i en bubbla där världen alltid varit som den är nu. Spelet utspelar sig ffs under första början av 1400-talet. Att då klaga på att där inte fanns en massa mörkhyad människor visar på noll kunskap, likaså det faktum att jämlikhet och synen på kvinnor kanske direkt var enligt modern standard.

eld
Medlem
Skrivet av Sveakungen:

@eld: Fast Metro Gamings kritik är så dum så man undrar om människan lever i en bubbla där världen alltid varit som den är nu. Spelet utspelar sig ffs under första början av 1400-talet. Att då klaga på att där inte fanns en massa mörkhyad människor visar på noll kunskap, likaså det faktum att jämlikhet och synen på kvinnor kanske direkt var enligt modern standard.

Jo att det finns historiska grunder till varför det inte ska vara så kan jag hålla med om, men det hjälpte absolut inte alls att personen bakom projektet visade sig vara den person han är, speciellt när valet att vara inkluderande ett hjälpa till att förbättra spelindustrin/spelen inte någonsin varit på kartan.

Så istället för att bli arg och ta gamergates sida när folk kräver mer inkluderande spel så kan man ta det till hjärtat och faktiskt hålla med om att även det hade kunnat vara bra. Kanske rentav ha det i åtanke till nästa spelprojekt.

Så slipper man som utvecklare fastna i fällan att göra spel om vita män i historiskt korrekt sexistiska miljöer där minoriteter förblir minoriteter.

Medlem

Nej inget betyg fören i slutet av veckan ☹️ då måste jag ju läsa hela texten och inte bara sammanfattningen! Aja på med läsglasögonen 😎☺️

Medlem
Skrivet av eld:

Jo att det finns historiska grunder till varför det inte ska vara så kan jag hålla med om, men det hjälpte absolut inte alls att personen bakom projektet visade sig vara den person han är, speciellt när valet att vara inkluderande ett hjälpa till att förbättra spelindustrin/spelen inte någonsin varit på kartan.

Så istället för att bli arg och ta gamergates sida när folk kräver mer inkluderande spel så kan man ta det till hjärtat och faktiskt hålla med om att även det hade kunnat vara bra. Kanske rentav ha det i åtanke till nästa spelprojekt.

Så slipper man som utvecklare fastna i fällan att göra spel om vita män i historiskt korrekt sexistiska miljöer där minoriteter förblir minoriteter.

Spelet utspelar sig i Böhmern (alltså dagens Tjeckien) under 1400-talet. Tvärs över gränsen så finns det Ottomanska riket och det Ottomanska riket hade en stor stab av olika etniciteter från Mellanöstern därav Egyptier i sitt hov. Alltså är det inte allt för långsökt att man skulle kunna hitta en stor variation av folk med mörkare komplexitet på hyn. Så långsökt är det alltså inte att mörkhyade personer skulle dyka upp i spelet.. om det nu gjort det.

1
Skriv svar