Dragster-kassett signerat av historisk fuskare såldes för 6700 kronor

Robot
Dragster-kassett signerat av historisk fuskare såldes för 6700 kronor
Avstängd

”...he seemed to think his autograph would make the games more valuable." And it did!

Medlem

Kan inte påstå att han faktiskt fuskat. Grejen är att det inte finns några bevis på att han hade fuskat. Dom hade använt en emulator för att konstatera att han kan ha fuskat men sen när de i Ben Heck show gjorde en analys via hårdvara kunde de inte riktigt matcha emulatorn då den gjorde exakt samma sak varje gång. Men när de läste av oscilloskopet så notera dem att det fanns en variabel i klockcykeln. Och han verkade väldigt kunnig i hur spelet faktiskt fungerade. Finns ju flera andra tillfällen då människor gjort nåt som inte kunde förklaras hur de gjorde via "känn". Så jag kan varken säga att han fuskade eller inte. Ett annan rekord som Todd Rogers hade var i Galaxian vilket var 1.4 miljoner. Cirka 1 mille mer än nästa rekordhållare. Men någon bestämde sig för att slå de och gjorde det med 200k och hade det inspelat. Så inga konkreta bevis och ändå så ogiltlig förklarades alla hans rekord nu. Eller ifrågasätts och han e stämplad som fuskare. Och han hade ju visst gjort om sitt rekord i Dragster framför Activision anställda. Men eftersom det inte fanns en youtubare där och spelade inte det 1980 så gilldes det inte :S fast att de var ögonvittnen där.

Samma sak med Billy Mitchell. Enda faktiska som de kunde konstatera var att använt en Mame emulator när han gjorde sitt rekord vilket han själv sagt. Men inget om han använt sig av fusk.

För om de kunde använda en emulator för att "bekräfta" att någon fuskade hur kunde det inte vara ok att använda en emulator för att slå ett rekord?.... klickar inte riktigt liksom.

Medlem

Jag hade det där spelet på 70-talet, eller var det 80-talet?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag hade det där spelet på 70-talet, eller var det 80-talet?

Jag tror det släpptes runt 1980..ish.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Kan inte påstå att han faktiskt fuskat. Grejen är att det inte finns några bevis på att han hade fuskat.

Förstår inte hur det fortfarande finns folk som dig som försvarar honom. Det är övertydligt bevisat gång på gång att det är OMÖJLIGT att nå hans "rekord" i åtminstone både Dragster och Barnstorming. Vad är det med er? Har ni pengar investerade i honom eller?

Medlem

@Nioreh: Som jag skrev. När de testade med hårdvara så noterade de variabler i klockcyklen. En emulator kan inte ta in faktorer som är nere på kislet.

Ett annat exempel, Higan är ansedd som en NES emulator som kan emulera till 99.9%. Vad händer i den 0.1% som är kvar. Samma händer i Atari emulatorn. När de slog in exakta inmatningar till hårdvaran fick de olika tider. Men när de gjorde de på emulatorn blev det samma varje gång. Det är just för att det sker något i elektronik banorna som inte emulatorn ser.

Rekordet ska vara som bäst enligt påstått 5.54s. Alltså 3 hundradelar längre tid. Hårdvaru testet visade att detta kan faktiskt hända.

Och nej jag har inga knytningar till rekordhållarna. Det jag stör mig på är en person säger att det är fejk utan faktiska bevis så är det naturligtvis helt sant. Lika mycket som Nolan Bushnell är numera ansedd som en sexbrottlingsling för en kvinna med sjw kopplingar sa att han gjort nåt. Men ändå med mängder av tidigare kvinnliga anställda försvara honom så blev han utan ett hederspris på GDC.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

@Nioreh: Som jag skrev. När de testade med hårdvara så noterade de variabler i klockcyklen. En emulator kan inte ta in faktorer som är nere på kislet.

Ett annat exempel, Higan är ansedd som en NES emulator som kan emulera till 99.9%. Vad händer i den 0.1% som är kvar. Samma händer i Atari emulatorn. När de slog in exakta inmatningar till hårdvaran fick de olika tider. Men när de gjorde de på emulatorn blev det samma varje gång. Det är just för att det sker något i elektronik banorna som inte emulatorn ser.

Rekordet ska vara som bäst enligt påstått 5.54s. Alltså 3 hundradelar längre tid. Hårdvaru testet visade att detta kan faktiskt hända.

Och nej jag har inga knytningar till rekordhållarna. Det jag stör mig på är en person säger att det är fejk utan faktiska bevis så är det naturligtvis helt sant. Lika mycket som Nolan Bushnell är numera ansedd som en sexbrottlingsling för en kvinna med sjw kopplingar sa att han gjort nåt. Men ändå med mängder av tidigare kvinnliga anställda försvara honom så blev han utan ett hederspris på GDC.

Dom har varit för slapphänta med registreringen av rekord verkar det som.
Jag skulle gissa på att man inte brydde sig så mycket förr, utan i vissa fall räckte det med att säga att man hade ett rekord på ett spel.

Jag föreslår att man arbetar om system(rekordregistreringar) och sätter en typ av stämpel på det, för att få bort allt gammalt fusk.

Jag tror personligen inte på hans rekord men han kan inte bevisa att han gjort dom och det är väldigt svårt att bevisa att han inte gjort dom.

Vilken soppa det här har blivit, och det spär på att det här med att spel inte är så viktigt, så varför bry sig

Vi kan ju inte bevisa att elitskidåkare inte har astma heller tydligen :/
Och det är samma sak där, det skadar förtroendet och intresset för hela sporten.

Medlem

@Fearnox: Precis. Spelar det någon större roll? Kanske inte. Inte så att han botade cancer. Men många känner sig "svikna" även att dom haft han som inspiration. Och de har åtstakommit saker tack vare det. Men de e helt bortglömt. Och att ett rekord var misstänkt fake. Nu måste ju alla hans rekord vara det. Fast att en annan bevisat med video att han också lyckats få samma summor. Så ja det är en himla gröt

1
Skriv svar