Skapare av populär screenshot-mod till The Division blir bannad på livstid

Robot
Skapare av populär screenshot-mod till The Division blir bannad på livstid
Medlem

Den modden lät ju en att ändra på vädereffekter osv för en själv. Vilket i det spelet kan vara rakt av fusk så. Synd bara att Ubisoft inte tog vara på det och göra en deal med han att implementera det i spelet i vissa lägen (typ i PvP är det ju inte hållbart).

Medlem

Så första bilderna kom 2015 och han blev bannad 2018?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Så första bilderna kom 2015 och han blev bannad 2018?

Tror dom menar att The division släpptes 2015, eller? Men The division släpptes väl 2016

Medlem

"populärt mod"

"ett mod"

???

Medlem

Dem screenshoten är ju awesome och borde istället uppskattas av utvecklarna?

* läste nu att det kunde handla om en automatiskt avstängning...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Dem screenshoten är ju awesome och borde istället uppskattas av utvecklarna?

* läste nu att det kunde handla om en automatiskt avstängning...

Ja det ser ut som ett automatiskt 'standardmail'. Om inte annat är det väl bra att deras system för antihacking funkar; För det handlar ju om att hacka spelet oavsett syftet.

Medlem

Hans "mod" var ju utvecklat i Cheat Engine. Såatte...

Medlem
Skrivet av Ghan:

Hans "mod" var ju utvecklat i Cheat Engine. Såatte...

Det känns som att om du har möjligeten att få full kontroll över kameran så kan det missbrukas och då ska det inte vara tillåtet även om han använder det till screenshots så betyder det inte att andra gör det. Beroende på hur den fungerar så känns det väldigt fel att kunna flytta kameran fritt i ett spel som BF1.

Medlem

@Esri: Precis min poäng, inte så märkligt att han blir bannad för att ha använt något som faktiskt kan klassas som ett fusk. Även om avsikten inte är det.

Medlem

Man skulle istället ge dessa moddare som gillar att förändra färgsättning och dylikt så som SweetFX etc, en plattform som utvecklare kan säkerhetsklassa och vitlista ifrån auto-ban-bottar. I vissa fall gör de till och med spel mer spelbara, se NieR:Automata.

Ansel är ju ett bra steg och förslag och diverse fotolägen som många implementerar.

Förhoppningsvis blir hans ban lyft och istället får uppskattningen han förtjänar, för han har nog gett mera PR för de spel han screenshotat än många utvecklares egna "bullshots" ger.


signatur

Nämen!

Medlem

Som de flesta här tycker jag en iaf preliminär ban känns rimlig. Lite skärpning FZ för att piska på aggressioner emot utvecklare med bristfällig information och ledande texter.

Visst, det får klicks - fram tills att folk slutar skriva in URLen till att börja med.


signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Anton Q:

Som de flesta här tycker jag en iaf preliminär ban känns rimlig. Lite skärpning FZ för att piska på aggressioner emot utvecklare med bristfällig information och ledande texter.

Visst, det får klicks - fram tills att folk slutar skriva in URLen till att börja med.

Jag är först fram att kritisera FZ när de gjort gjort fel, men hur tänker du här? Att bolagen slår mot moddare förstör bara för spelare.

Avstängd

Otroligt vackert spel, nästan så man blir sugen på att börja lira det igen!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Jag är först fram att kritisera FZ när de gjort gjort fel, men hur tänker du här? Att bolagen slår mot moddare förstör bara för spelare.

Jag kopierar en tidigare post helt enkelt till svar.

Skrivet av Ghan:

@Esri: Precis min poäng, inte så märkligt att han blir bannad för att ha använt något som faktiskt kan klassas som ett fusk. Även om avsikten inte är det.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Som de flesta här tycker jag en iaf preliminär ban känns rimlig. Lite skärpning FZ för att piska på aggressioner emot utvecklare med bristfällig information och ledande texter.

Visst, det får klicks - fram tills att folk slutar skriva in URLen till att börja med.

Nu var det här inte i närheten av att "piska på aggressioner emot utvecklare", men FZ är inte ett av Dataspelsbranschens organ. Vi skriver om sådant vi tycker är intressant både för oss själva och besökarna. Att den här modden skulle kunna leda till ban är i spelarens intresse. Vi skriver även att Ubisoft själva ska undersöka saken, så ser inte riktigt problemet


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Ironiskt att det står.
"bannad på livstid"
Och
"Inget varar för evigt"

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Jag är först fram att kritisera FZ när de gjort gjort fel, men hur tänker du här? Att bolagen slår mot moddare förstör bara för spelare.

Håller med dig ang. FZ men det här är ingen mod, det är ett hack som utnyttjar kod som lika gärna kan användas för att fuska i spelet. 'Bolaget' gjorde alltså det här för att skydda spelarna för i slutändan förstör fuskare och hackar långt mer för spelarna.

1
Skriv svar