Hackare ett steg närmare att kapa Nintendo Switch

Robot
Hackare ett steg närmare att kapa Nintendo Switch
Medlem

Till och med jag skulle kunna ha en platta i soffan om det var en Switch med Windows på


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

"Till att börja med är Fail0verflow inte kända för att lägga ut sin kod till allmänheten först efter kapningen har patchas av utvecklarna"
betyder det att dom är kända för att lägga ut den innan den patchas?

Medlem

@Petrik: saknas ett komma där skulle jag säga.
😁

Inaktiv

@Hipshot: Hört talas om Microsoft Surface?

Medlem

det är inte olagligt att lägga in egen mjukvara på en hårdvara man själv äger ... dom är inte kriminella som ni skriver i texten...

Medlem

Fast du äger aldrig en konsol egentligen. Tittar man på avtalet som folk sällan läser, står det att du har köpt möjlighet att nyttja deras teknik. Så länge du håller dig inom gränsen för deras regler. Sedan kan man diskutera hur en EULA är laglig här eller ej.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

@Ctrl: man äger.och får göra som man vill.
Däremot kan man inte kräva att den fungerar om man inte använder den "som man ska"
EULA är ingen lag däremot går man utanför den kan man inte komma och ställa krav själv.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Ctrl: Det handlar mer om garranti och försäkring. Vilket inte uppehålls om man bryter eula.
Det är till exempel inte olagligt någonstans att jailbreaka en enhet.

Medlem

"Och råkar du vara en av de som hurrar över möjligheten att nu kunna spela piratkopior av spel bör du nog lugna ner dig."

Vet inte varför men jag började asgarva när jag läste den meningen xD

Medlem

@Ctrl: Fast vad som står i ett avtal är inte giltigt om lagen säger något annat vilket den gör i detta fallet. All din hårdvara får du göra bokstavligt talat vad fan du vill med.

Det du däremot inte får göra är att gå runt kopierings skydd för att bara kunna kopiera ett spel. Däremot om maskinen eller mjukvaran förhindrar dig att använda den som du vill har du enligt svensk lag rätten att gå runt alla skydd.

Som att till exempel installera Linux på en Nintendo Switch. Du kan även till exempel gå runt skyddet på en köpt 4k blu-ray om du vill kunna se den filmen på din Linux dator.

1
Skriv svar