Monster Hunter World-tråden, frågor/hjälp/spelare/allmän diskussion

Tråddemonen
Testpilot

@Lasrod: Du kanske vill att jag lägger till dig och skickar en inbjudan till FZ squad?

Medlem

Har själv HR 13 och spelat i 64 timmar.

Medlem
Medlem

@Ziraz: @marsson90: Ah, missade helt att du hade fått hem det tidigt =p

Medlem

@Lasrod: @ziraz: tja! Har ni några tips på consumeables du dom ändå lirat ett tag? Finns ju rätt många buffar och många verkar vara snarlika.

Medlem

@Govein: Har faktiskt inte kört så mycket med buffs, jag har min katt till sådant

Medlem

@Govein: Ett tips är att skapa ett antal "loadouts" beroende på vad man ska göra. Då går det snabbt att byta och går även snabbt att rensa sin inventory genom att välja loadout.

Jag har alltid med mig Potions och Mega Potion samt de två passiva buffarna (går att köpa av vendor en bit in i spelet). Om jag kör capture så tar jag även med mig en av varje fälla. (Ibland händer det att man vill ha en reserv.)

Om det är svårt och man vill buffa upp sig så tar jag med mig Demondrug eller Mega Demondrug. Tar ibland med mig Max Potion eller Ancient Potion. Dom är bra om man dör så man kan få upp max hp (och stamina på ancient) eller att bara hela till max fort. Dock är de lite jobbiga att crafta så man får spara lite på dem.

Armorskin och Mega Armorskin använder jag sällan men det är säkert något man bör använda oftare.

Brukar oftast ha Herbal Medicine om det är poison monster då det går snabbare än att använda Antidote.

Jag har nästan alltid med mig den där herben som tar bort negativa effekter men kommer inte i skrivande stund ihåg vad den heter.

Och sist men inte minst så äter jag alltid något i canteen innan.

Tråddemonen
Testpilot

Har gjort en guide för nybörjare som jag redigerade i första inlägget på tråden. Hänvisa nya spelare dit så kan de läsa och lära sig! Skriv gärna om det är något ni tycker att jag ska lägga till!

Medlem

@Lasrod: Thx! Herbal meds ska jag se till att börja crafta.

Även märkt att det är lite svårt att ha koll på vad som är svårt att samla haha. Precis börjat med ancient pots men gjorde rätt många så inte fattat att dom kan vara lite sällsynta. Skall vara försiktig med dom. Bra tips att ta dom efter wipe

Medlem

@Lasrod: går det att sätta upp detta så man med något tryck kan ändra eller måste man själv komma ihåg dem?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

@Kvarn: Du skapa och använda loadouts I kistan. Tryck options knappen så kan du där spara eller ladda en inventory med de items du vill ha. Det sparar extremt mycket tid från att flytta runt items hela tiden.

Medlem

@Lasrod: Tror minsann det är nulberry du tänker på, det bär jag alltid med mig
Jag brukar även ha en näve flashbugs och flashpods. (flashpods kan man ha max 3) men går crafta fler i fältet med endast flashbugs.
Perfekt om man vill ha ner en drake från luften eller nåt liknande.

Medlem

@Ziraz: Ja just nulberry heter den. Har i princip alltid med mig. Fire kan man bli av med genom att rolla 3ggr vilket är ett annat trevligt tips. Och bleed kan man bli av med genom att stå still x antal sekunder. Fast nulberry går lite snabbare och den är lätt att få tag på.

Jag har aldrig tänkt på att man kan ta med sig flash bugs för att crafta fler flash pods. Det var ett bra tips. Flash pods är ett måste mot vissa drakar som tenderar att ständigt flyga.

Tråddemonen
Testpilot

@Lasrod: Nämen! Här har vi något som jag har missat! Hur många loadouts kan man ha? Tänkte annars att man kan skapa loadouts anpassade inför varje monster annars i princip!

Tråddemonen
Testpilot

@Lasrod: Du kan även springa och slänga dig i vatten. Då släcks elden på en gång!

Releasehästryttare

Nu får de släppa PC versionen så vi också får spela!

Medlem

@Zimpan: 40st loadouts så det räcker säkert.

Radial menu shortcuts sparas också I samma loadout sa man kan ha olika shortcuts på olika loadouts.

Ambassadör
Xbox

Kom en liten patch idag till Xbox och nu verkar online-delen fungera bättre!


signatur

Jump in.

Tråddemonen
Testpilot

@Lasrod: Ska ta en titt på det när jag kommer hem!

Medlem

Finns en rätt så bra manual för spelet...

http://game.capcom.com/manual/MHW/en/ps4

Tänkte i fall någon hade missat den 😊

Tråddemonen
Testpilot

@MrZteevee: Redigera om första inlägget på tråden med nybörjarguide som jag skrev. Men det kanske finns en del i manualen som jag kanske har missat

Medlem

@Zimpan: Din guide är grym å räcker gott å väl för att få ett bra grepp om spelet 😊. Manualen går lite mer ner på djupet bara 😊.

Tråddemonen
Testpilot

@MrZteevee: Redigerade in länken på slutet av första inlägget och taggade dig för ett tack till länken.

Medlem

Ska spela ikväll efter att barnen har somnat, hoppas de somnar tidigt!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Tråddemonen
Testpilot

@Kvarn: Då lär vi synas i spelet Kvarn

Medlem

Sökes: inbjudan till FZ-squadden. PSN: Pobiega

Blev HR 45 nyss med och har börjat brancha ut till lite flera vapen och armor sets nu iaf

Tråddemonen
Testpilot

@HerrB: Will do ikväll. Enda du behöver göra är att logga in runt 20-21 tiden och går in i samma session som jag så fixar jag det!

Du kanske vill hjälpa mig med ett monster också. Har fastnat på elder dragon i rotten vale

Medlem

Är lite nyfiken på vad ni alla har för "favorit-vapen". Dela gärna med er varför just det vapnet faller er i smaken :-). Själv kör jag för tillfället Charge Blade, just för att det är väldigt mångsidigt och gör stor skada...om man nu sätter kombos rätt ;-).
Har börjat tittat lite på bågen nu, får se om det blir att testa den härnäst.

Tråddemonen
Testpilot

@MrZteevee: Har kört dual blades sen start men måste nog säga att Gunlance eller Switch Axe faller mig i smaken som en tvåa och en trea på favoriter

Medlem

@MrZteevee: Spelade hela storyn med Lance och går fortfarande tillbaka på den när jag inte känner mig helt säker på det jag jagar... Men har börjat använda bågen väldigt mycket, speciellt mot stora monster, men även sword and shield som är min nya FOTM. Så sjukt nice mobility och rätt impressive skada med.

Skriv svar