Ska Google släppa en egen spelkonsol?

Robot
Ska Google släppa en egen spelkonsol?

Skulle väl egentligen inte förvåna någon om det händer.

#Google, #Streaming, #Yeti


Medlem

Någon som testat en streaming-tjänst eller faktiskt använder den som huvudplatform? Är själv inte där mentalt, spelar mycket SP och tänker att jag mer än gärna har en bra dator hellre än tjänst som blir så bra som min uppkoppling.

Medlem

nä detta behövs fan då inte.. vi har ju shield tv redan?

Medlem

@SWEBarb: skadar det någon om det kommer in några alternativ i bilden? Jag ser det som ett plus.

Medlem

@m4gnify: Synd att det är Google. Tycker de börjar bli för stora. Samma med Amazon. Hade velat se något annat bolag. Synd bara att de är dessa giganter som har pengarna. De kan konkurrera ut alla andra lätt. Internet styrs av: Google, Amazon, Microsoft, Apple. Har säkert missat någon.

Medlem

@Maysay: Med din logik borde xbox redan ha konkurrerat ut alla för länge sen. Eller du kanske vill ha en till Gizmondo?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

@SWEBarb: skadar det någon om det kommer in några alternativ i bilden? Jag ser det som ett plus.

Konkurrens är bra, absolut.

Men se på t.ex. STEAM plus alla andra tjänster för distribution av spel... eller tjänsterna för tv-serier/film som t.ex. Netflix. Det underlättar inte för användarna att behöva betala för flera olika tjänster samt hålla reda på flera olika konton.

Medlem

@KimiKiwi: Vad snackar du om? Så du tycker inte att det är ett problem om företag blir för stora? T.ex gör Sony ett ganska bra jobb med att konkurrera med Microsoft, men man kan inte undgå att Microsoft är ett större bolag. Tror att de skulle kunna köpa Playstation ganska lätt om de ville. Men det handlar nog mer om var de får mest för pengarna.

Gizmondo? Lägg ner. Jag hade gärna sett en nytt företag som slog sig in på marknaden. Hade varit uppfriskande.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@m4gnify: Synd att det är Google. Tycker de börjar bli för stora. Samma med Amazon. Hade velat se något annat bolag. Synd bara att de är dessa giganter som har pengarna. De kan konkurrera ut alla andra lätt. Internet styrs av: Google, Amazon, Microsoft, Apple. Har säkert missat någon.

Facebook

Medlem

@Cenorida: Jag räknar Facebook lite till Microsoft eftersom de äger en del av Facebook. Facebook + Rift + Microsoft umgås i samma gäng. Därför skulle de bli väldigt intressant om Microsoft köpte Steam. Förmodligen skulle Rift dra stora fördelar av detta.

Medlem
Skrivet av Maysay:

@Cenorida: Jag räknar Facebook lite till Microsoft eftersom de äger en del av Facebook. Facebook + Rift + Microsoft umgås i samma gäng. Därför skulle de bli väldigt intressant om Microsoft köpte Steam. Förmodligen skulle Rift dra stora fördelar av detta.

Tror Microsoft äger max 2% av Facebook

Medlem

@Cenorida: Kanske inte är mycket men man märker att de samarbetar ganska mycket på vissa ställen. Men visst lägg till Facebook i listan också. Men de andra är ändå större.

Tråddemonen
Testpilot

Då är frågan om folket kommer nu mera sitta hemma och spela candy crush på tv?

Medlem

Tycker streaming är överskattat så skulle inte se fram emot modellen med en konsol som man streamar tilll

Medlem

Låter som någon typ av androidfiasko...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det blir intressant att se såklart. Risken är väl att google bara zonar ut som de gör ibland med sina grejer. De gillar idén mer än utförandet ibland får jag för mig.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Exxo:

Konkurrens är bra, absolut.

Men se på t.ex. STEAM plus alla andra tjänster för distribution av spel... eller tjänsterna för tv-serier/film som t.ex. Netflix. Det underlättar inte för användarna att behöva betala för flera olika tjänster samt hålla reda på flera olika konton.

Det gynnar utan tvekan konsumenterna att det finns mer än en tjänst. Hade det bara funnits en hade den varit ganska dålig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Någon som testat en streaming-tjänst eller faktiskt använder den som huvudplatform? Är själv inte där mentalt, spelar mycket SP och tänker att jag mer än gärna har en bra dator hellre än tjänst som blir så bra som min uppkoppling.

Jag har en amerikansk polare som använder sig av GeForce Now för att spela PUBG på sin MacBook Pro. Han tycker att det fungerar helt ok, men det varierar lite från spel till spel. Har för mig att han även körde Destiny 2 men det lirade inte riktigt så det spelar han istället genom bootcamp och en Windows installation på si. Mac.

1
Skriv svar