Civilministern vill granska lagstiftning kring lootlådor

Robot
Civilministern vill granska lagstiftning kring lootlådor

P3 Nyheter granskar lootbox-problematiken i Fifa-serien.

#electronic-arts, #fifa, #lootboxes, #mikrotransaktioner


Medlem

Vilken tid att leva i!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Mycket bra! Då kan EA fokusera på att göra ett bra fotbollsspel istället

Skägg.
10 Chambers

@musse1: Och Valve göra Half-Life 3....


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: 2019, det är då det händer. Lovar...

Medlem

Kommer ihåg att Clas Ohlson och Hobbex (på den tiden det bara var postorder) hade en "Hemliga Lådan" för typ 50 kronor - där det skickade ut allehanda skräp som en gång i tiden kanske var värt mer än 50, men eftersom ingen ville köpa det så....
Nästan lite föregångare till lootlådor

Medlem

Ardan med flugan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Årets viktigaste artikel i FZ så här långt under 2018 IMO.
Jag önskar att alla "nissar" som säger att lootlådor inte är ett problem tog sig tid till att lyssna på reportaget.

-cb99

Edit in,
Stavning, text.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Ambassadör
Xbox

Det finns hopp!

Ibland kan till och med politiker fatta riktiga beslut, hoppas att de går hela vägen till ett förbud. Spelberoende är ett helvete och jag förstår inte hur EA mfl har kommit undan så länge med sitt skit. Giriga as.


signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av MatsDahlgren:

Kommer ihåg att Clas Ohlson och Hobbex (på den tiden det bara var postorder) hade en "Hemliga Lådan" för typ 50 kronor - där det skickade ut allehanda skräp som en gång i tiden kanske var värt mer än 50, men eftersom ingen ville köpa det så....
Nästan lite föregångare till lootlådor

Hedemora hade förr en krog som hette Krossen (eller Storan, men ingen sa så), där man enligt uppgift kunde beställa drinken Slasktratt. Det var slattarna från spritflaskorna i baren som personalen hällde ur i en flaska eller hink. Där snackar vi på vinst eller förlust... (Källa: mitt minne. Dvs. jag minns inte om det var personalen där eller någon besökare som berättat det för mig. Kan helt klart vara skröna.)


signatur
Medlem

@Tomas Helenius: Låter som klassisk festivalhäxa. I en sån kan det finnas lite vad som helst

1
Skriv svar