UNICEF vill låna din datorkraft

Robot
UNICEF vill låna din datorkraft

För att hjälpa krigsdrabbade barn.

#bitcoin, #blockchain, #unicef


Medlem

Iden är väl god men känns lite märklig tycker jag. Man ska donera pengar och betala en saftigare el räkning... el leverantörerna måste ju älska den iaf.

Medlem

Bitcoins miners kan dela med sig lite av sitt

Medlem
Skrivet av storm72:

Bitcoins miners kan dela med sig lite av sitt

Vilka tror du det är som vill "låna" din dator egentligen?

Medlem

Nah, jag pushar hellre vår korkade regering att börja hjälpa till i krigsdrabbade områden. Mycket rasistiskt och humant med bättre resultat samt billigare och fler får hjälp samtidigt istället för ett par lyckosökare om man ska jämföra.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Köp era egna svindyra grafikkort unicef det finns gott om pengar i organisationen.
Dom har ju verkligen alla förutsättningar för att skapa inkomst om dom nu vill det.

Medlem

@Saarela81: Kan också handla om att uppmärksamma möjligheten att hjälpa. Tror inte att gamers(utöver humble bundle-köpande) är en så starkt bidragande grupp.

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KeyserSoze:

Köp era egna svindyra grafikkort unicef det finns gott om pengar i organisationen.
Dom har ju verkligen alla förutsättningar för att skapa inkomst om dom nu vill det.

Tanken är inte att bygga egna mining-parkar utan ge dem som har möjligt ytterligare ett sätt att bidra.


signatur
Medlem

I reklamen säger de att man inte behöver betala pengar för för att vara med att bidra vilket är falskt det kostar pengar att coin mina och sen säger de att det är vi gamers är de som har hårdvaran för att göra detta vilket också är falskt vem som helst kan köpa delar och man behöver inte vara gamer för att ha tillgång till hårdvaran och säger de att vi är aktivister sen när blev gamers aktivister?

De försöker skuldbelägga gamers som om vi är de ända som kan crypomina utan att det ska kosta något ganska tragiskt från UNICEF.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cybersoul:

I reklamen säger de att man inte behöver betala pengar för för att vara med att bidra vilket är falskt det kostar pengar att coin mina och sen säger de att det är vi gamers är de som har hårdvaran för att göra detta vilket också är falskt vem som helst kan köpa delar och man behöver inte vara gamer för att ha tillgång till hårdvaran och säger de att vi är aktivister sen när blev gamers aktivister?

De försöker skuldbelägga gamers som om vi är de ända som kan crypomina utan att det ska kosta något ganska tragiskt från UNICEF.

Jag tycker det tragiskt att den här tråden mest består av gnäll. Gnäll på att en välgörenhetsorganisation försöker hitta nya vägar för att få in pengar till sina humanitära insatser.

Sa man samma sak för 15 år sedan närma kunde vika protein för medicinskt forskning? Detta är inte vara riktat enkom till dig men ärligt talat: bidra med er datorkraft om ni vill eller skit i det. Att sitta och gnälla på att en välgörenhetsorganisation uppgraderat sig sina bössor utanför Domus är fasiken småaktigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tanken är inte att bygga egna mining-parkar utan ge dem som har möjligt ytterligare ett sätt att bidra.

Läs vad jag citerade.

Alla får som spelar CS:GO och Pubg tycker jag kan bidra, ska dom dra ner nätet för alla andra kan dom "#¤%& mina bitcoins för UNICEF också.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av patteSatan:

Läs vad jag citerade.

Alla får som spelar CS:GO och Pubg tycker jag kan bidra, ska dom dra ner nätet för alla andra kan dom "#¤%& mina bitcoins för UNICEF också.

Ja?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tanken är inte att bygga egna mining-parkar utan ge dem som har möjligt ytterligare ett sätt att bidra.

Jo jag förstår tanken, men tycker ändå att det är väldigt konstigt. Räcker det inte med pengar ?
Det är lite som om unicef bad mig skänka aktier till dom som dom sedan säljer av och påverkar kursen negativt.
Eftersom tex skatteverket anser att kryptovalutor är exakt som aktier gällande beskattning.
Och sedan kan man ju fråga sig exakt vad som händer med dessa coins som grävs, väldigt anonyma pengar utan någon vidare kontroll, vart säljs dom, beskattas dom, vilket land får skatten, säljs dom i skatteparadis, etc etc köps det barn på darkweb.

Därför kan jag inte ställa mig bakom det och ser på det med ett kritiskt getöga, tycker mest bara att det är väldigt konstigt.
Dessa valutor lever på att användas i olika tjänster där dom tas emot eller hodl, så tekniskt sätt så känns ju detta bara som ett sätt att krascha valutan ifråga.

Medlem

Då är ju frågan om man ska sluta hjälpa mänskligheten via seti@home eller om man ska hjälpa ett mindre antal människor istället via detta.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

@Saarela81: Kan också handla om att uppmärksamma möjligheten att hjälpa. Tror inte att gamers(utöver humble bundle-köpande) är en så starkt bidragande grupp.

Missat AGDQ, SGDQ?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tycker det tragiskt att den här tråden mest består av gnäll. Gnäll på att en välgörenhetsorganisation försöker hitta nya vägar för att få in pengar till sina humanitära insatser.

Sa man samma sak för 15 år sedan närma kunde vika protein för medicinskt forskning? Detta är inte vara riktat enkom till dig men ärligt talat: bidra med er datorkraft om ni vill eller skit i det. Att sitta och gnälla på att en välgörenhetsorganisation uppgraderat sig sina bössor utanför Domus är fasiken småaktigt.

Visst kan man försöka hitta nya vägar att fråga efter pengar men man behöver ju inte ljuga till sig det, om de hade sagt hur mycket det kostar för personen som har på datorn och att det tär på grafikkortets levnadstid för att cryptomina åt UNICEF hade det ju varit en helt annan sak den här reklamen gör att man får sig tro att det är gratis.

Crypto är något nytt och det är många som inte vet hur det funkar, etik är viktigt även för en välgörenhetsorganisation.

Medlem

skulle jag leta bitcoins etc så skulle jag göra det åt mig själv

Medlem
No Just NO!

Fuck UNICEF Bättre att ge dator kraft till: http://folding.stanford.edu/
Då hjälper ni viktigare saker!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

@Makkapakka: Erfarenheter av forumets charmanta persongalleri?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KeyserSoze:

Jo jag förstår tanken, men tycker ändå att det är väldigt konstigt. Räcker det inte med pengar ?
Det är lite som om unicef bad mig skänka aktier till dom som dom sedan säljer av och påverkar kursen negativt.
Eftersom tex skatteverket anser att kryptovalutor är exakt som aktier gällande beskattning.
Och sedan kan man ju fråga sig exakt vad som händer med dessa coins som grävs, väldigt anonyma pengar utan någon vidare kontroll, vart säljs dom, beskattas dom, vilket land får skatten, säljs dom i skatteparadis, etc etc köps det barn på darkweb.

Därför kan jag inte ställa mig bakom det och ser på det med ett kritiskt getöga, tycker mest bara att det är väldigt konstigt.
Dessa valutor lever på att användas i olika tjänster där dom tas emot eller hodl, så tekniskt sätt så känns ju detta bara som ett sätt att krascha valutan ifråga.

Skrivet av delete:

Då är ju frågan om man ska sluta hjälpa mänskligheten via seti@home eller om man ska hjälpa ett mindre antal människor istället via detta.

Skrivet av Cybersoul:

Visst kan man försöka hitta nya vägar att fråga efter pengar men man behöver ju inte ljuga till sig det, om de hade sagt hur mycket det kostar för personen som har på datorn och att det tär på grafikkortets levnadstid för att cryptomina åt UNICEF hade det ju varit en helt annan sak den här reklamen gör att man får sig tro att det är gratis.

Crypto är något nytt och det är många som inte vet hur det funkar, etik är viktigt även för en välgörenhetsorganisation.

Skrivet av Natrium:

skulle jag leta bitcoins etc så skulle jag göra det åt mig själv

Från Engagdet.

”When we asked the UN organization for children's rights whether running the program will cause your PC to consume more electricity than usual, a spokesperson told us that it won't. Your computer will still use the the same amount of electricity that it usually does, since it's not exactly the same as mining for bitcoins on your own. UNICEF will only borrow part of your processing power and only asks "for a punctual and brief participation." So, if the only thing keeping you from installing the software is its energy use and/or environmental impact, then it sounds like you've got nothing to worry about.”


signatur
Medlem

@boneless: Wow, känner du så många personligen, så du vet deras ekonomi och deras värderingar? Det var som fan...

@Sabel1: UNICEF och allt annat FN rör är så korrupt att det inte ens är kul.

Medlem

2013 tjänade UNICEFs VD 1 039 000 Kr i årslön. (Fatta hur många hundratals personer vars pengar bara går till VDn varje månad och inte en krona till barnen.)
Skulle man ens göra detta så går kanske 5% till de som behöver det. Allt annat går till fake löner och bonusar.

Medlem

Trevligt initiativ, datorn är för trött för spel ftf ändå.

Måste hålla med många här ändå, herregud vad mycket av pengarna som pissas bort. För välgörenhetsorganisationer är varje slösad krona en bortfallen bidragsgivare.

Medlem
Skrivet av Sabel1:

Satan i helvete vad folk här är kokta i skit. Hjälp till eller gör inte ett piss, det är ert val. Men varför sitta och negga över det hela? Unicef är ingen skojarorganisation.

Du skämtar inte, blir mörkrädd när jag ser vilka paranoida och hatiska människor det finns. Vilka otroliga ursäkter folk använder för att övertala sig själva om att de inte behöver hjälpa andra.

Medlem
Skrivet av Gogge:

Du skämtar inte, blir mörkrädd när jag ser vilka paranoida och hatiska människor det finns. Vilka otroliga ursäkter folk använder för att övertala sig själva om att de inte behöver hjälpa andra.

Eller så hjälper man Folding@Home det är bättre att ge dator kraft till: http://folding.stanford.edu/
Då hjälper ni verkligen!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Gogge:

Du skämtar inte, blir mörkrädd när jag ser vilka paranoida och hatiska människor det finns. Vilka otroliga ursäkter folk använder för att övertala sig själva om att de inte behöver hjälpa andra.

Skillnaden är väl då att ingen har sagt att dom som väljer att göra detta är hatiska, kokta i avföring eller något annat.
Du har dock ingen att skylla på egentligen, då alla som betalar skatt redan donerar pengar.
Svenska staten gav unicef 80 miljoner dollar förra året.

Skuldbeläggningen är patetisk. Donera på du, ingen av oss stoppar dig och ingen har hatat dig för det.
Du får gärna försöka övertala mig att börja donera ännu mer, men då får du börja med att sluta med konstiga påhopp.
Varenda svensk bidrar redan, tom arbetslösa genom moms skatten.

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Dessvärre så besvarade hans inlägg inget av dom sakerna jag tog upp.

Medlem
Skrivet av Denglade:

2013 tjänade UNICEFs VD 1 039 000 Kr i årslön. (Fatta hur många hundratals personer vars pengar bara går till VDn varje månad och inte en krona till barnen.)
Skulle man ens göra detta så går kanske 5% till de som behöver det. Allt annat går till fake löner och bonusar.

Det är ju lustigt att det enda man behöver veta om en organisation verkligen är en välgörenhetsorganisation är informationen om hur mycket VD:n tjänar. UNICEF är vidrigt. Dessutom lägger de pengar på hård manipulation, dvs bilder på svultna och sjuka barn i reklam. Sjukt.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av roob:

Det är ju lustigt att det enda man behöver veta om en organisation verkligen är en välgörenhetsorganisation är informationen om hur mycket VD:n tjänar. UNICEF är vidrigt. Dessutom lägger de pengar på hård manipulation, dvs bilder på svultna och sjuka barn i reklam. Sjukt.

Fast vänta nu. Säg att Pelle blir VD för Unicef, och får en lön på 30 kr i månaden. Pelle är en ganska dålig chef och Unicef når en insamling på 10 miljoner dollar (räkneexempel).

Eller så tar man Leif, som är en superduktig chef som ser till att organisationen nästa år drar in 20 miljoner dollar. Även fast Leif från en miljon kr i lön på ett år har man ändå nästan dubblerat sin insamling. Leif skulle egentligen få ett ännu bättre betalt jobb i näringslivet.

Nu säger jag inte att Leif inte kunde göra ett lika bra jobb med halva den lönen men att förkasta en hel välgörenhetsorganisation för att chefen får en bra lön blir lite märkligt i mitt tycke.


signatur
12
Skriv svar