Counter-Strike-skin sålt för nästan en halv miljon kronor

Robot
Counter-Strike-skin sålt för nästan en halv miljon kronor

Helgens stora turnering trissade upp priset på ett redan svindyrt skin.

#counter-strike-global-offensive, #lootboxes, #skins


Medlem

Det känns ju ändå.... rimligt...

Medlem

Är det ett spekulationsobjekt där folk köper och säljer ungefär som en aktie och hoppas på vinst? Eller gick pengarna till välgörenhet eller något?

Skägg.
10 Chambers

@Frux: Killen innan köpte den för betydligt mindre...


signatur
KoP
Medlem

Någon som vill köpa ett par gamla sockiplast som jag bar när jag gick på dagis?

Budgivningen börjar på 300.000:-

Medlem

Och barn svälter till döds varann minut i världen. Nä jag är inte bitter.

Medlem

När jag spelade cs var skinsen gratis


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av KoP:

Någon som vill köpa ett par gamla sockiplast som jag bar när jag gick på dagis?

Budgivningen börjar på 300.000:-

Vad är det för textur på dem? Är de signerade?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av KoP:

Någon som vill köpa ett par gamla sockiplast som jag bar när jag gick på dagis?

Budgivningen börjar på 300.000:-

Not sure if trolling or just stupid.....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

”Förutom att skicket är "fabriksnytt" och ingen av klistermärkena har en repa på sig”

Får dessa digitala skins repor på sig?

Medlem

vilket trams... skins det är ju bara lite visuellt? jösses... för dom pengarna skulle man kunna köpt rätt så maffiga vapen,, riktiga alltså o inte löjliga dekaler....

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vilket trams... skins det är ju bara lite visuellt? jösses... för dom pengarna skulle man kunna köpt rätt så maffiga vapen,, riktiga alltså o inte löjliga dekaler....

Det är bevisligen en marknad man kan tjäna ganska bra med pengar på, precis som kryptovalutor till exempel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Not sure if trolling or just stupid.....

Not sure if really unsure or just hating?

Medlem

än är den sista idioten inte född

Medlem
Skrivet av Dunder:

Not sure if trolling or just stupid.....

Tror det kallas "ironi"

Medlem
Skrivet av Hexon:

Och barn svälter till döds varann minut i världen. Nä jag är inte bitter.

Vad gör du åt det?

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Tror det kallas "ironi"

Sarkasm tror jag det kallas annars...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

KoP
Medlem
Skrivet av ilovemajs:

Vad är det för textur på dem? Är de signerade?

Det går nog att ordna. Men räkna med en ev. dubblering utav priset.

ELF
Medlem

Fin slant att ha på sitt Steam-konto. Blir ett par spel för den summan.......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Troligen småpengar för köparen, får känslan av att detta var lite av ett impulsköp då just Skadoodle-signaturen inte kommer att hålla sitt värde lika bra som t.ex. en KennyS-signatur hade gjort.

Medlem

@Dreijer:

Skänker mina små slantar till dom behövande.

Medlem

Pynta en halv mille för nåt du inte kan ta på fysiskt utan bara observera via en dator skärm. Sinnesjukt, det har gått för långt. Det här är inte bra


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av kintobe:

Pynta en halv mille för nåt du inte kan ta på fysiskt utan bara observera via en dator skärm. Sinnesjukt, det har gått för långt. Det här är inte bra

Aktiehandel, kryptovalutor, i princip vilken digital produkt som helst...?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Man kanske skulle säga upp sig och farma skins på heltid istället?

Medlem

@ELF: Hahah good one tror dock inte den blev såld på steams egna marknad. Vore ju sjukt tråkigt

Medlem

@yoloswaggins: just detta skin får du bara genom att titta på turneringar. Så det är något du kan fara på fritiden finns dock ett antal loot boxes med dragon lore chans kvar på steam marknaden. Köp o testa din lycka!

Medlem

@Dunder: Haha, jämnför du aktier med skins i ett spel?

Visst båda kan handla om spekulation men..

Medlem

Såvida han nu inte lyckas sälja den med vinst
Sicke fall, hyffsat pris på lite pixelporr

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

jobbigt om man tröttnar på cs veckan efter


signatur

//monster

12
Skriv svar