Inte (helt) upp till Microsoft om Age of Empires ska släppas till Steam

Robot
Inte (helt) upp till Microsoft om Age of Empires ska släppas till Steam

"Det beror mindre på oss än andra människor."

#age-of-empires, #microsoft-store, #steam


Medlem

Översättning: "Vi skapade en plattform som är menat för xbox och tänker inte ändra det så att steam användare kan använda det"

Jag förstår vad dom menar men dom kan inte säga att det inte är upp till dom när dom har byggt en plattform som inte går att använda för flera plattformar. Det är ju helt upp till dom.

Medlem

Gissar på att planen är att släppa det på steam när det visar sig att folk inte vill spela på xboxklienten för pc. Seriöst när de tvångssläpper en klient med windows som är värre än ett virus och avsiktligen käkar upp datorns resurser utan att meddela användaren om detta eller ens ge en en möjlighet att avavktivera det och tvingar hela gaming communityn att ta bort det. Förväntar de sen på riktigt att folk kommer installera det igen? Jävla muppar

Ambassadör
Xbox

För mig funkar windows store bra... Har inte haft några problem.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

För mig funkar windows store bra... Har inte haft några problem.

Raka motsatsen här. Bara problem.

Nerladdningar som inte vill fungera, tidvis felmeddelande om att licenser saknas och ett system för att bjuda in vänner som får mig att vilja rycka ut håret.

När man sen får meddelande från vänner om att man lirar "Search Everything" (som är ett program för att söka filer på datorn) i Xbox appen... utan att man aktivt valt att detta ska visas, då vill jag iaf inte någonsin använda skräpet igen. Med Steam finns det mycket att klaga på men det är i alla fall lätt och tydligt att få reda på vilken information om dig som andra får se.

Medlem

Kommer inte spelet till Steam "Eller annan platform", så kommer jag icke köpa spelet, för UWP och Windows Store är total cancer.
Har bara haft problem med windows store.
Sen är det bara att säga goodbye till mods och initweaks, kontroll över huvudtaget för spelen som du "äger"

Sen känns det mer som att detta är total bs och dom har utvecklat spelet kring xbox/UWP architekturen och det går inte att ändra det utan stora förändringar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Citat:

De är "totalt emot" att två vänner som köper samma spel via olika digitala affärer inte får chansen att spela tillsammans.

Ursäkta språket, men det där är bara sånt jävla skitsnack. Det finns så många motargument att jag inte ens orkar spendera tid att lista dem alla, men ett exempel vore Age of Empires II: HD. Det finns på Steam och har gått jäkligt bra.

Risk för foliehatt, men jag tror bara det handlar om att Microsoft vill utnyttja ett välkänt varumärke och dess nostalgi-faktor för många PC-spelare där ute. Tror knappast att de investerat särskilt höga summor i utvecklingen av AoE:DE, så för en ganska billig peng kan de tvinga in fler spelare på sin egna plattform, samtidigt som de slipper betala andelar av försäljningen på Steam till Valve.

Sen finns det nog inte mycket som i verkligheten hindrar dem från att släppa det på Steam vid ett senare datum, ifall de vill krama ur lite fler dollarsedlar ur spelet.

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Översättning: "Vi skapade en plattform som är menat för xbox och tänker inte ändra det så att steam användare kan använda det"

Jag förstår vad dom menar men dom kan inte säga att det inte är upp till dom när dom har byggt en plattform som inte går att använda för flera plattformar. Det är ju helt upp till dom.

Du kan släppa ett spel på MS Store och bygga din egen plattform om du så vill. Varför kan inte MS då släppa ett spel i Steams butik som får koppla upp till Xbox Live? Det är väl klart att det är Steam som inte vill.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Du kan släppa ett spel på MS Store och bygga din egen plattform om du så vill. Varför kan inte MS då släppa ett spel i Steams butik som får koppla upp till Xbox Live? Det är väl klart att det är Steam som inte vill.

Steam har inga sådana begränsningar. Såvidare inte Microsoft har något unikt avtal.

Medlem

Ja eller så går man tillbaka ett par år i tiden då man inte behövde splittra spelarbasen för det spelade ingen roll om man spelade genom Steam eller retail-klienten.

Trist med dåliga ursäkter som "platform" finns bra mycket större orsaker att man splittrar spelarbasen än plattformen.

I en dag som denna torde Crossplay vara standard, definitivt på PC oavsett vilken affär man köpt spelet i.

Det splittrar mig ifrån att spela detta, och lirar hellre äldre utgåvorna med Hamachi eller liknande än att ge mig in i Windows Store träsket. Tyvärr.


signatur

Nämen!

Medlem

Enkelt fixat, skippa båda och släpp det via GoG.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Avstängd

Kan bara instämma med de flesta andra här. Problemet ligger helt och hållet hos (((Microsoft))) - som låser det till Windows 10 och Windows Store. Givetvis får de promotea sin plattform, men vill de inte splittra spelarbasen så släpper de det även på steam, retail och GOG.

Jag kommer inte att skaffa deta om jag tvingas till windows store.

Avstängd
Skrivet av EXPLICIT:

Kan bara instämma med de flesta andra här. Problemet ligger helt och hållet hos (((Microsoft))) - som låser det till Windows 10 och Windows Store. Givetvis får de promotea sin plattform, men vill de inte splittra spelarbasen så släpper de det även på steam, retail och GOG.

Jag kommer inte att skaffa deta om jag tvingas till windows store.

De får inte använda Xbox Live via Steam, det är det de säger.

Avstängd
Skrivet av Pungvred:

De får inte använda Xbox Live via Steam, det är det de säger.

Ursäkter. Varför tvinga folk att ens använda Xbox Live? Det är skräp och har alltid varit skräp.

Faktum är att Windows Store inte är i närheten så stor som M$ önskat, och växer alldeles för långsamt (knappt alls).

Ge det lite tid och M$ inser förmodligen/förhoppningsvis att Windows Store är skräp, varpå de kan släppa tidigare låsta titlar på andra plattformar och därmed se ökad profit och mer brand recognition.

Har folk glömt den analcancer som var GFWL? Det sämsta som hänt mänskligheten sedan ********* - vilket M$ till slut erkände och avvecklade skräpet, till enorm kostnad och t.om total förstörelse för många tidigare releases.

Nej, de finns ingen anledning till att tvinga folk att använda Windows Shit Store. Utveckla hellre titlar som är DRM-fria och släpp dessa överallt, då kan konsumenterna välja plattform själv, men fortfarande lira tillsammans (t.ex GTAV).

Medlem
Skrivet av EXPLICIT:

Ursäkter. Varför tvinga folk att ens använda Xbox Live? Det är skräp och har alltid varit skräp.

Faktum är att Windows Store inte är i närheten så stor som M$ önskat, och växer alldeles för långsamt (knappt alls).

Ge det lite tid och M$ inser förmodligen/förhoppningsvis att Windows Store är skräp, varpå de kan släppa tidigare låsta titlar på andra plattformar och därmed se ökad profit och mer brand recognition.

Har folk glömt den analcancer som var GFWL? Det sämsta som hänt mänskligheten sedan ********* - vilket M$ till slut erkände och avvecklade skräpet, till enorm kostnad och t.om total förstörelse för många tidigare releases.

Nej, de finns ingen anledning till att tvinga folk att använda Windows Shit Store. Utveckla hellre titlar som är DRM-fria och släpp dessa överallt, då kan konsumenterna välja plattform själv, men fortfarande lira tillsammans (t.ex GTAV).

Håller med. Jag får krupp när jag ser Microsofts Xbox interface, det känns så jädra ogenomtänkt och dåligt.

1
Skriv svar