Steppar PSVR upp? Fingerstyrning och ny Move-kontroll verkar vara på gång

Robot
Steppar PSVR upp? Fingerstyrning och ny Move-kontroll verkar vara på gång

Sony söker patent på saker som kan ge trevligare tracking.

#playstation, #ps4, #psvr, #rykte, #sony, #vr


Avstängd

Bästa med denna nyhet var bilden på Calle!


signatur

PS5 och inget annat.

Skägg.
10 Chambers
Gnällkuk

Ja, den är fan episk Borde vara din profilbild!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tror att detta kommer att avtäckas när dom presenterar Playstation 5 under årets E3.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

tror du på det? jag tror inte dom gör något förrän deras egen mässa i november sony

Medlem

PS5?! Om min erfarenhet av konsoler är något att lita på efter alla dessa år så kommer de absolut inte avtäcka PS5 detta året. Inte nästa heller

Angående VR så behövs det fortfarande någon sådan där orimligt attraktiv titel. Hoppas det kommer men just nu är problemet med VR att det man får är alldeles för dåligt i jämförelse med det man förlorar.

Medlem

@Pettor: dom sköt sig själva i foten med att släppa en ps4 pro, som gör att dom känner att dom måste dra ut på det ännu längre för att få ut så mycket dom kan av den

Medlem
Skrivet av pippen1001:

tror du på det? jag tror inte dom gör något förrän deras egen mässa i november sony

Skrivet av Pettor:

PS5?! Om min erfarenhet av konsoler är något att lita på efter alla dessa år så kommer de absolut inte avtäcka PS5 detta året. Inte nästa heller

Angående VR så behövs det fortfarande någon sådan där orimligt attraktiv titel. Hoppas det kommer men just nu är problemet med VR att det man får är alldeles för dåligt i jämförelse med det man förlorar.

Skrivet av pippen1001:

@Pettor: dom sköt sig själva i foten med att släppa en ps4 pro, som gör att dom känner att dom måste dra ut på det ännu längre för att få ut så mycket dom kan av den

Läs

http://www.trustedreviews.com/news/ps5-release-date-price-gam...


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Dom får gärna släppa ps5 och ps6 nästa år... kör båda 2 vettja... utan bakåtkompabilitet... Denna bild känns sjukt fejk

Medlem

Jag gillar verkligen headsetet, jämfört med OR och nuvarande Vive, men trackingen är verkligen urusel. Headsetet är väl någorlunda ok, mest sensorerna när du vrider huvudet, men move-kontrollerna är inte mycket att ha. Blir mest bilspel och liknande. Ändå: Hellre PSVR än mitt vive nio dagar av tio.
Släpper de Elite Dangerous till PSVR till PS4pro eller "PS5" så visst, klart jag uppgraderar. Så lättköpt är jag!

Medlem

PSVR är typ det bästa som hänt inom gaming.
Nice att det kommer nya tillbehör!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Ja, den är fan episk Borde vara din profilbild!

Okejdå!


signatur
Flakmonkey
Skrivet av Kajlie:

PSVR är typ det bästa som hänt inom gaming.
Nice att det kommer nya tillbehör!

Vet inte om det är typ det bästa som hänt inom gaming men jag tror att det är typ det bästa som hänt VR. Även om PSVR knappast kan räknas som billigt och något som alla har råd med så skulle jag ändå vilja dra en liknelse till hur bilindustrin var innan Fords T-modell. Visst fanns det bilar innan den men det var något väldigt exklusivt som entusiaster och de med gått om pengar hade råd med. Målet med T-forden var att det skulle nå massorna på ett helt annat sätt och då kan det inte vara lika avancerat och dyrt utan betydligt mer lättillgängligt - både när det kommer till insatsen som krävs för att komma igång men också priset.

Har själv inte någon form av VR men jag har testat både PSVR och Vive och även om jag utan tvekan (och föga förvånande) blev mer imponerad av Vive så är det lika mycket utan tvekan PSVR som jag kommer köpa. Tror också att det precis som T-forden var för bilundistrin är det bästa för VR-industrin i stort. Även om det är ett "steg tillbaka" vad gäller kvalitet.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha! <3


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar