Såklart! Kolossalt höga betyg till Shadow of the Colossus-remaken

Robot
Såklart! Kolossalt höga betyg till Shadow of the Colossus-remaken
Medlem

Jag visste att det fanns en anledning till att jag aldrig spelade PS3-versionen av mitt absoluta favvoritspel genom tiderna!

Releasehästryttare

@pazu: Inte vänta på 4e remaken som lär släppas på ps5 om några år? (Kappa)

Medlem

Om jag skulle rekommendera spelet till någon så skulle jag sätta en gigantisk disclaimer på spelet
"Bara trevlig upplevelse på PS4 PRO"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Börjar väl bli dags att köpa ett PS4 snart då, trots alla mina ospelade PS3 spel...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har bara klarat spelet en gång, måste låta grabben få uppleva detta mästerverk. Att spelet inte får 10/10 är väl mest för att alla som ger betyg har spelat det gamla redan. Men för någon som inte gjort det, så är det garanterat 10/10 och jag är verkligen avundsjuk till de som får köra denna version som första upplevelse.

Skrivet av Devan:

@pazu: Inte vänta på 4e remaken som lär släppas på ps5 om några år? (Kappa)

Jag förutspår att Sony börjar med uppföljaren lagom till PS5. Vore ju galet att inte göra del två eller något på samma tema.

Skrivet av Godofcheese:

Om jag skulle rekommendera spelet till någon så skulle jag sätta en gigantisk disclaimer på spelet
"Bara trevlig upplevelse på PS4 PRO"

Ja, har man inte PS4 så bör man helt klart skaffa Pro. Ett bättre köp än jag räknat med faktiskt.
4K på netflix och youtube är bra bonusar om man har en bra tv.

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Har bara klarat spelet en gång, måste låta grabben få uppleva detta mästerverk. Att spelet inte får 10/10 är väl mest för att alla som ger betyg har spelat det gamla redan. Men för någon som inte gjort det, så är det garanterat 10/10 och jag är verkligen avundsjuk till de som får köra denna version som första upplevelse.

Jag förutspår att Sony börjar med uppföljaren lagom till PS5. Vore ju galet att inte göra del två eller något på samma tema.

Ja, har man inte PS4 så bör man helt klart skaffa Pro. Ett bättre köp än jag räknat med faktiskt.
4K på netflix och youtube är bra bonusar om man har en bra tv.

Så himla några titlar som har support/körs i 60fps även på PRO, kan förstå att man kanske ska sikta in sig på den om man inte har en PS4a redan, men bara för att du har en PRO betyder det inte att spelen kommer bli bättre för support för den konsollen är inte garanterad.
Angående netflix så är det verkligen inte värt priset som du betalar extra för att få 4K , Sverige har ungefär 38% av det totala utbudet som amerikanerna har :/
4K streaming får jag via min chromecast ultra för en billigare peng


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Så himla några titlar som har support/körs i 60fps även på PRO, kan förstå att man kanske ska sikta in sig på den om man inte har en PS4a redan, men bara för att du har en PRO betyder det inte att spelen kommer bli bättre för support för den konsollen är inte garanterad.
Angående netflix så är det verkligen inte värt priset som du betalar extra för att få 4K , Sverige har ungefär 38% av det totala utbudet som amerikanerna har :/
4K streaming får jag via min chromecast ultra för en billigare peng

Vad har 60fps med det att göra?
SOTC låg på runt 20 fps på PS2. Att köra på PS4 Pro är det bästa sättet att uppleva spelet.

Ang Netflix så går det att komma runt. Välj rätt VPN bara. Det är en trevlig bonus att få 4K, som jag sa. Men PS4 Pro köper man ju för de bästa spelen. Bara remaken av SOTC är värd ett köp, men sen släng in Horizon, Uncharted, Tlou och många andra feta exklusiva så har du betydligt mer värde än att sitta med en chromecast.

Supporten för Pro har under hela 2017 varit fantastiskt bra, så förstår inte var du vill komma riktigt? Även spel som inte får native 4K tjänar ändå på högre upplösning än 1080p och brukar då istället få högre fps, så oavsett så ger alltid Pro en bättre upplevelse mot vanliga ps4. Vid release kanske det kändes lite vågat, men idag finns ingen anledning att köpa vanilj längre. Alla kommande spel optimeras nu för Pro. Gamla spel som inte stöds kan köras i turboläget i de flesta fall.

Medlem

Ja jag har det då på inköpslistan, bränt igenom min backlogg på PS3an för att starta med PS4 snart. Bara Uncharted serien kvar, så då hinner nog priset sjunka lite så man får ett riktigt fint kap. Nu om de bara kunde göra ICO också lite lagom tills jul eller så?


signatur

Nämen!

Medlem

Så nu har jag bytt till mig detta, ska testa ikväll. Vet knappt vad det är för spel ärligt talat 😁


signatur

|Playstation 5|Metspö|

1
Skriv svar