Valve överklagar Australiens böter på 19 miljoner kronor

Robot
Valve överklagar Australiens böter på 19 miljoner kronor

Speljätten stämdes efter att ha ignorerat returrätt.

#steam, #valve


Releasehästryttare

Gaben måste ju tjäna mer än 19m per dag nu för tiden right?

Medlem

Det är inte pengarna. Det är själva principen. *sagt på skånska*

Medlem

Finns återbetalningspolicyn i Australien också? Eller gäller den bara i Europa?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Finns återbetalningspolicyn i Australien också? Eller gäller den bara i Europa?

Saken är ju den du får ju inte tillbaka pengarna på ditt konto utan dom pengarna stannar i steam.

Så igentligen får du inte pengarna tillbaka, du blir ju inlåst.

Vilket jag tycker är helt sjukt.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Saken är ju den du får ju inte tillbaka pengarna på ditt konto utan dom pengarna stannar i steam.

Så igentligen får du inte pengarna tillbaka, du blir ju inlåst.

Vilket jag tycker är helt sjukt.

Märkligt för du har ju rätt till pengarna i Sverige så är de väl lag på att du inte kan förändra vår konsumtionsrätt.
Dvs du kan inte sälja en sak 1000kr billigare och säga att konsumtionsrätten inte gäller

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Saken är ju den du får ju inte tillbaka pengarna på ditt konto utan dom pengarna stannar i steam.

Så igentligen får du inte pengarna tillbaka, du blir ju inlåst.

Vilket jag tycker är helt sjukt.

*egentligen

hehe

Medlem
Skrivet av delli:

Märkligt för du har ju rätt till pengarna i Sverige så är de väl lag på att du inte kan förändra vår konsumtionsrätt.
Dvs du kan inte sälja en sak 1000kr billigare och säga att konsumtionsrätten inte gäller

Du får ju pengarna tillbaka, men dom är fast i just STEAM det som är grejjen dom åker inte till ditt bank konto, det går väl säkert att få in dom på sitt konto men det krävs nog extra jobb.

jag får iaf alltid när jag refundat in det på min wallet.

Medlem

@FuzioN: Jag får alltid pengarna tillbaka på kontot om köpet är gjort med kort. Är köpet gjort med pengar som redan finns i min Steam-Wallet så får jag tillbaka dom dit

Medlem

Kan inte Valve hålla sig till USA nu när Trump fått igenom sin skattereform. Så kan vi andra köra: PSstore, Nintendo eShop och GOG. Klarar oss nog ganska bra.

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

Kan inte Valve hålla sig till USA nu när Trump fått igenom sin skattereform. Så kan vi andra köra: PSstore, Nintendo eShop och GOG. Klarar oss nog ganska bra.

Nej tack, jag vill ha så mycket konkurrens som möjligt på spelmarknaden. Jag tror det gynnar i princip alla parter men speciellt oss konsumenter

Geeks Gaming
Skrivet av FuzioN:

Saken är ju den du får ju inte tillbaka pengarna på ditt konto utan dom pengarna stannar i steam.

Så igentligen får du inte pengarna tillbaka, du blir ju inlåst.

Vilket jag tycker är helt sjukt.

Jag har alltid fått tillbaka pengar på mitt konto när jag refundat

Medlem

@NordhNet: Annars satsa på de Europeiska & skicka den svenska personalen på utbildning (fler kunskapsområden). Varje person på DICE kan själva spotta ut ett eget spel. Då har vi säkert fler än 900 spel bara från dem. Eller kör fördjupning (expertis) inom ett område och dra till med arbetskraftinvandring. 🙂

Medlem

Har man köpt ett spel på Steam som man returnerar kan man alltid få pengarna tillbaka på samma sätt som man genomförde köpet på. Pengarna går inte alls alltid tillbaka till Steam Wallet, utan det är bara om köpet genomfördes därifrån som man får pengarna där.

Om man köpt genom ett kort kan man dock få välja om man vill ha pengarna tillbaka (eller att köpet rent av stoppas om det gått fort) eller om man tycker det är smidigare att de läggs in i Steam Wallet. Då finns det val så att säga.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

@NordhNet: Annars satsa på de Europeiska & skicka den svenska personalen på utbildning (fler kunskapsområden). Varje person på DICE kan själva spotta ut ett eget spel. Då har vi säkert fler än 900 spel bara från dem. Eller kör fördjupning (expertis) inom ett område och dra till med arbetskraftinvandring. 🙂

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Kan du tänka dig att förtydliga något?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Saken är ju den du får ju inte tillbaka pengarna på ditt konto utan dom pengarna stannar i steam.

Så igentligen får du inte pengarna tillbaka, du blir ju inlåst.

Vilket jag tycker är helt sjukt.

Jag får alltid pengarna tillbaka på kontot utan några som helst bekymmer. (Betalar med Paypal)
Dock bara använt återbetalningspolicyn 2 gånger av totalt ca 150.

Medlem

@Thorne: och den principen är; vill vi daska ballen i pannan på våra kunder, då gör vi det!

Medlem

@NordhNet: Du sa att du ville ha fler spel? T.ex Sverige har slagit i taket gällande produktion. Då föreslog jag att att utbilda folk så att ett Battlefront 2 istället blir flera mindre spel. Steam pumpar ändå ut spel av olika kvalitet.

Medlem

Kunde varit värre. Dom kunde åkt på en booting också

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

@NordhNet: Du sa att du ville ha fler spel? T.ex Sverige har slagit i taket gällande produktion. Då föreslog jag att att utbilda folk så att ett Battlefront 2 istället blir flera mindre spel. Steam pumpar ändå ut spel av olika kvalitet.

Inte fler spel, jag vill ha kvar konkurrensen. Tar man bort steam som plattform i Europa minskar även konkurrensen på priser etc, något som kan drabba oss konsumenter.

Steam gör inga spel, det är en distributionsplattform för spel. Valve, som ligger bakom steam, gör spel. Har dock inte gjort några på länge.

Medlem

Mjukvara och konsumenträtt är ett väldigt suddigt ämne och lär nog vara så i årtionden framöver med den takt vi ser idag. Jag förväntar mig inte rediga konsumenträttigheter förs än min generation når de högre politiska posterna.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@NordhNet: Jag vet att Valve knappt gör spel. Men det är ett system, de är beroende att speltillverkarna. Då var min tanke att t.ex DICE skulle göra fler spel (utöka utbudet på GOG). För de måste ändå växa på något sätt, vilket de inte kan göra nu.

Geeks Gaming
Skrivet av Maysay:

@NordhNet: Jag vet att Valve knappt gör spel. Men det är ett system, de är beroende att speltillverkarna. Då var min tanke att t.ex DICE skulle göra fler spel (utöka utbudet på GOG). För de måste ändå växa på något sätt, vilket de inte kan göra nu.

Fast dice publicerar huvudsakligen på origin, inte GoG. Eller hur menar du?

1
Skriv svar