Snoop Dogg rökte knark i stream på Twitch - blir inte bannad

Medlem
Skrivet av Soulless:

Du måste vara den bästa läsaren man kan ha, som direkt ser igenom clickbait rubriken och vet att nyheten saknar värde men ändå klickar in dig där, läser och kommenterar!

Clickbait är enkelt att identifiera och påpeka (som jag gjorde.)

Men hur skulle jag kunna veta att artikeln saknade nyhetsvärde innan jag läst den? Och sen kunna uttrycka mitt missnöje över det pinsamt låga nyhetsvärdet utan att kommentera?

Skägg.
10 Chambers

@sarg: Värdet för mig personligen är just det att Twitch inte har problem med att folk röker på i en Stream. Visst, det är legaliserat i vissa stater men långtifrån alla.


signatur

Men för i helvete, Ska ni verkligen sitta här o kalla röka för knark? *facepalm*
Herre gud alltså, Fan Beklagligt. (imo)

Medlem
Skrivet av SunShine:

Varför skulle han bli bannad om han befann sig på en plats där det är lagligt att bruka cannabis?
Såvida inte twitch själva har en nolltolerans policy men det verkar de inte ha.

Plus i kanten att ni driver med Svenska synen på att det är "Knark". Ni skulle lagt till döds innan också.. dödsknark

Lite svårt att säga om Calle driver med dom gamla stofilerna som driver Sveriges drogpolitik samt dom stora blaskorna som skriver om "dödsknarket", jag tror nämligen inte att han göra det. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Men för i helvete, Ska ni verkligen sitta här o kalla röka för knark? *facepalm*
Herre gud alltså, Fan Beklagligt. (imo)

Det ÄR ju "knark" varesig du gillar ordet eller ej.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Bara tråkigt att ni sänker er till så sjukt låga nivåer. Lär ju inte direkt vara nyhetstorka om ni försöker hitta ngt? Eller förlitar ni er 100% till tips från era läsare?

Sen att det står i twitch's regler att "illegal drugs" inte är tillåtna gör ju faktiskt att det är fritt fram där det är lagligt. Det kan ju ingen ändra på

Skrivet av Soulless:

Det ÄR ju "knark" varesig du gillar ordet eller ej.

Ja, jag glömde att Sveriges syn på "KNARK" är ju åt helvete liksom vårat lagsystem. Men det är en annan historia som inte hör hemma på spel sida. Just saying though

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Lite svårt att säga om Calle driver med dom gamla stofilerna som driver Sveriges drogpolitik samt dom stora blaskorna som skriver om "dödsknarket", jag tror nämligen inte att han göra det. ^^

Haha, jag är här, man kan fråga. Trodde jag höll en ganska lättillgänglig profil här på sajten.

För mig hade det inget mer djup än att jag tyckte formuleringen ”röka knark” var kul, för det är inget man brukar säga. På ett personligt plan är jag relativt ointresserad av och framförallt oinsatt i marijuanas vara eller icke vara.


signatur
Skägg.
10 Chambers

@spikes: Näe, det kanske är vår allra bästa nyhet (tycker som sagt mest att rubriken var kul). På ett sätt gillar jag de höga kraven ni ställer på oss, på ett annat blir jag triggad när folk ropar Aftonbladet för minsta lilla grej


signatur
Medlem

marijuana är legalt, antingen medicinskt eller bara allmänt, i halva USA just nu. Förstår inte varför Twitch skulle bry sig om Snoop Diddly Doo röker en rackare och jag ställer mig ännu mer frågande till varför det betraktas som en nyhet av FZ.

Skägg.
10 Chambers

@BadMrBox: Ganska så enkelt då resten av världen inte hunnit ikapp med reformen som skett i USA. I många stater är det ju lagligt i medicineringssyfte och bara i en handfull är det helt legalt. Alla är säkerligen inte heller medvetna om att Twitch hänvisar till lokala lagar då streamsen kan ses från hela världen.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: är nog mest för att det är en icke-nyhet ;D

Medlem
Skrivet av Fezk:

Lite svårt att säga om Calle driver med dom gamla stofilerna som driver Sveriges drogpolitik samt dom stora blaskorna som skriver om "dödsknarket", jag tror nämligen inte att han göra det. ^^

Fair enough. Fast Calle mannen har iofs slängt in lite kommenterar här o var i tråden där det låter som han inte var helt super seriös i sin titel. Så benefit of the doubt ger jag iaf


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers

@SunShine: Omöjligt att vara seriös med ordet "knark" i en rubrik.


signatur
Medlem

Så Snoop Dogg rökte Desomorfin (Krokodil)?????


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Jag tror att anledningen att folk tog så hårt på ordet "K***K" är för att just sidor som Aftonbladet sitter och bokstavligt spyr ur sig dynga hur stackars ungdomar o även äldre runt om i stockholm sitter fast i "K***K,et" och hur det förstöööööör vårat stackars samhälle när 80% av stockholmarna kan avgöra och även se och förmodligen upplevt själva att det Snoop gjorde på steam då fan inte är vad Aftonbladet kallar K***K.

Men ah kan förstå reaktionen när en spelsida känd som FZ gör samma sak som Aftonbladet som är känd för att vara den största pajas tidningen i Sverige slänger ur sig samma sak.
Men som Calle sa. Nästa gång behövs nog en smily efter så folk ialf kan dra en linje mellan Aftonbladets tänkande och en småleende redaktör som skriver det på halv skoj på FZ.

Det som snoop gjorde är ett väldigt känsligt ämne då (som jag skrev högre upp) även då jag inte ser det som K***K o tycker det är lite larvigt när Aftonbladet Sprider skräck i ovetande folk att det är jävligt farligt !!! Men det är en känslig värld vi lever i, Vissa skulle säga FÖR känslig och jag håller med. Men det har inget med söderbor att göra x). Även om jag bor på söder och chillar på samma sätt som Snoop gör dagligen ^^

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Ja, jag glömde att Sveriges syn på "KNARK" är ju åt helvete liksom vårat lagsystem. Men det är en annan historia som inte hör hemma på spel sida. Just saying though

På vilket sätt är Sveriges syn på knark åt helvete? Bara förbjuda allt..

Medlem

Det är lagligt både som medicin och för recreational/vardagligt bruk.
LyndonFPS dricker bärs på sin stream, ingen skillnad.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@sarg: Värdet för mig personligen är just det att Twitch inte har problem med att folk röker på i en Stream. Visst, det är legaliserat i vissa stater men långtifrån alla.

Twitch tycker det är ok med Cannabis om det är ok i det land/stat som det sker i. Men dom är däremot helt emot att någon visar brösten även om det är lagligt i det land det sker i. Så det jag ställer mig frågande till är dubbelmoralen.

Sverige kommer snart göra ett väldigt stor misstag gällande exakt detta, att du har rätt att ifrågasätta andra länders lagar och moral. När man skall börja straffa svenskar som köper sex i länder där det är lagligt (T.ex vissa ställen i USA). Om Sverige börjar med det vill jag inte se en enda snyftartikel i media om det skulle ske att någon tjej blir hedersmördad under semester i sitt ursprungsland. Klart det landet måste få straffa för saker som sker i andra länder. Som det är nu så kan Sverige med rätta, klaga på att sådant händer och fördöma med gott samvete i alla fall.

Om Sverige tycker sig ha rätt att lagföra för det som händer utomlands måste dom tycka att samma gäller för alla länder. Eller har Sverige tolkningsföreträde gällande moral?

sorry för långt osammanhängande text. blev bara upprörd av någon anledning...

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Menade att (imo) så är inte cannabis knark ^^. Det är en växt/buske som du tar hand om som vilka andra växter som helst du har på balkongen, Bara att cannabis behöver en speciell stil på "växthus" O som när du tänder eld på en av växtens "blommor" (i brist på ord) så kommer det lite rök som oftast vad jag vet gör en jävligt lugn och chill när man sitter i datorstolen med 5.1 lurar på sig o spelar sitt favvo spel.

Sen har jag en bekant som en gång i tiden hade anorexia, Inte för att lyfta cannabis till himlen nu. Men tack vare det så väger killen nu över 80kg, (Fick ett helt nytt sug efter mat).Mår psykiskt o fysiskt bra och klarar av ett arbetsliv o ett socialt liv som han inte riktigt kunde göra 100% tidigare. (Detta stämmer givetvis inte in på alla !!)

Dock så är jag hård på och kan hålla med om att allt annat under cannabis bör klassas som knark då det oftast är kemiskt framställt
(är dock inte insatt alls i den världen mera än att jag chillar som Snoop ibland så vågar inte prata så mycket om det).

Men som jag sa, FZ är spel sida : ). Så ja slutar prata om det nu : ). Förstår dock att du fråga/svara.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Jävligt skön beskrivning av våran favoritblomma.

Medlem

Jag vet inte om jag vågar säga nåt. Varje gång jag har haft en politiskt åsikt så har jag fått en varning eller blivit bannad men kör till. Knark i min mening ett öknamn färskingar brukar kalla alla former av olagliga beroendeframkallande substanser för. Cannabis är en växt man torkar, maler, röker och får en buzz inte värre än att dricka ett glas vin och anledningen varför Cannabis är olagligt har att göra med att en del läkemedelsföretag skulle gå back på det om man legaliserade växten. Cannabis har exempelvis visat sig hjälpa folk med epilepsi och folk med tourettes syndrom. När nånting hjälper människor som annars inte skulle klara av vardagen så tycker iaf jag att man borde legalisera det.

Medlem

Som ni ser generera denna typ av nyheter mest klick och mest kommentarer.
Geeks AB (Som äger FZ) har en riktigt stark nertrend i bägge besökare och vinst. Som bolag går det nerförsbacke.

De sista Geeks AB behöver är att resten av Svenska åsiktskorridoren kommer och mobbar dom för att nämna något positivt om dödsknarket cannabis som skördat hundramiljontals offer, de flesta småbarn och gamla pensionärer som inte visste bättre och bara tänkte prova på lite.

Tyvärr kommer inget ändrats i detta land så länge de som har lite följare och åsiktsmakt fortsätter sprida falska lögner och propaganda som har blivit indoktrinerad i detta land i över 100 år.

Delstaten California som är bättre än Sverige på allt från A till Ö och 100 gånger mer framgångsrik har legaliserat. Men nej , Puttelandet sverige och 1920s drogpolitiken håller hårt.

Högre chans att bli rånad på sin mobil eller skjuten i huvudet i sverige 2018 än att bli skadad av cannabis. Där har ni sanningen och FAKTA.

LYSSNA INTE PÅ LÖGNERNA LÄNGRE.

Skägg.
10 Chambers

@PsyX: God morgon till dig med! Jag gillar din analys av Geeks, synd bara att den inte stämmer. Visst, bolaget gör inte samma vinst som för ett par år sedan då man bara drev Sweclockers med en slimmad organisation. Idag är vi dubbelt så många anställda och tre sajter som tillsammans når en halv miljon engagerade entusiaster varje vecka.

Ditt resonerande kring nyheten är också... intressant. Som om vi skrev detta förra att blidka någon form av åsiktskorridor. Som jag skrivit oräkneliga gånger i tråden: jag tycker att ordet knark är roligt. Det har varit väldigt intressant att läsa alla tolkningar kring detta ordval. Att en sådan här nyhet skulle skrivas för att maximera trafik är helt enkelt bara fel då klicken mäts i promille mot den totala mängden på en vecka.

Also, att presentera sin argumentation i versaler får en mest att se ut som en skäggig typ med "REPENT!" på en magskylt.


signatur
Redaktör

@PsyX: Som tillägg till det Calle skrev - vi på FZ-redaktionen väljer helt och hållet själva vad vi skriver om och hur vi skriver det. Ingen annan - inte Geeks AB, inte den svenska åsiktskorridoren eller antiknarkmaffian - har något med det att göra.

Det är fakta. Dina fakta är inte fakta, utan antaganden.


signatur
Ambassadör
Xbox

Haha, är jag hemsk om jag tycker att den här tråden är jätterolig?

"KNARKBRÅK PÅ FZ!"

"Vi har det senaste om dödsknarkaffären på svensk spelsajt!"

-Aftonbladet imorgon? Haha


signatur

Jump in.

Medlem

Öhmm, om alltför vågade urringningar inte är tillåtet på Twitch så borde väl kanaler som Djarii inte få förekomma, eller är det att allt är fritt fram i IRL kategorin för vuxen publik?

NSFW..

Medlem
Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Ja, jag glömde att Sveriges syn på "KNARK" är ju åt helvete liksom vårat lagsystem. Men det är en annan historia som inte hör hemma på spel sida. Just saying though

Tror du missförstår Soulless. Vår syn har inget med saken att göra. Knark är slang för narkotika. Definitionen på narkotika är illegala rusmedel. I detta fall handlar det om ett förbjudet rusmedel. Så därmed är det narkotika och därmed knark. Ords betydelse ändras inte bara för att du tycker att något borde vara lagligt eller inte. Så länge det inte blir lagligt eller slutar klassas som rusmedel så är det per definition knark.

123
Skriv svar