Red Dead Redemption

Robot
Red Dead Redemption

Vilda västern som filmgenre är näst intill död. Vilda västern som spelgenre ser ut att kunna leva för alltid.

#red-dead-redemption, #lucasarts, #outlaws, #neversoft, #gun, #rockstar-games, #red-dead-revolver, #grand-theft-auto-iv, #trials-hd


Medlem
Red Dead Redemption

Bra skriven recension, rättvist betyg!
Även om det saknas lite för en 5:a så är det enligt mig ett av årets bästa spel!!

Medlem

Tycker spelet är lätt värt en femma.

Medlem

Det känns som att recensenten fokuserar lite väl mycket på dåliga aspekter, istället för det som är bra. Visst finns det mycket som inte är perfekt, men det är svårt att låta sig distraheras av dessa detaljer.

Att jämföra spelet med GTA, och sen säga att det inte finns lika mycket att göra ute i öknen känns väldigt konstigt. Men det beror kanske på vilka förväntningar man har på spelet. Ville man ha ett GTA i öknen kanske det är en liten besvikelse. Men ville man ha ett grymt actionlir bör det inte göra någon besviken.

Medlem
Skrivet av Sleazarn:

Bra skriven recension, rättvist betyg!
Även om det saknas lite för en 5:a så är det enligt mig ett av årets bästa spel!!

de kan du väl inte veta nu? de e bara maj

Inaktiv

Bra rescension. Skrivet på ett bra sätt helt enkelt

Medlem
Skrivet av Mordeus:

Det känns som att recensenten fokuserar lite väl mycket på dåliga aspekter, istället för det som är bra. Visst finns det mycket som inte är perfekt, men det är svårt att låta sig distraheras av dessa detaljer.

Att jämföra spelet med GTA, och sen säga att det inte finns lika mycket att göra ute i öknen känns väldigt konstigt. Men det beror kanske på vilka förväntningar man har på spelet. Ville man ha ett GTA i öknen kanske det är en liten besvikelse. Men ville man ha ett grymt actionlir bör det inte göra någon besviken.

sluta snacka dynga, det här är ett gta i öknen...

Medlem

Bra recension, men hur fan kan man ha Mexico som ett minus... hade känts lite fel att va i vilda västern i t.ex Boston.

Medlem
Skrivet av xarl:
Skrivet av Mordeus:

Det känns som att recensenten fokuserar lite väl mycket på dåliga aspekter, istället för det som är bra. Visst finns det mycket som inte är perfekt, men det är svårt att låta sig distraheras av dessa detaljer.

Att jämföra spelet med GTA, och sen säga att det inte finns lika mycket att göra ute i öknen känns väldigt konstigt. Men det beror kanske på vilka förväntningar man har på spelet. Ville man ha ett GTA i öknen kanske det är en liten besvikelse. Men ville man ha ett grymt actionlir bör det inte göra någon besviken.

sluta snacka dynga, det här är ett gta i öknen...

Det finns likheter så som UIt och uppdragsupplägget. Men i GTA handlar mycket om att snatta coola fordon och cruisa runt i en fet stad.

Medlem

bra recension, fullpott kanske hade varit å ta i, ändå ett bra spel oavsett.

Medlem

Håller inte med om betyget. Detta är i min mening inte bara årets spel detta är ett av det senaste tioårens bästa spel. detta är lika mycket ett steg fram som GTA 3 var när det kom. I mina ögon blir inte spel bättre än så här!

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Håller inte med om betyget. Detta är i min mening inte bara årets spel detta är ett av det senaste tioårens bästa spel. detta är lika mycket ett steg fram som GTA 3 var när det kom. I mina ögon blir inte spel bättre än så här!

Oh shit, nu måste jag köpa det

Medlem

najjs, köpte det i fredags men bara hunnit lira 1 timmet typ, hoppas man kan lir ai veckan sen :=)

Medlem

Varje gång ett genuint bra spel får lägre än en femma här på FZ så kan jag inte låta bli att tänka på OFP: Dragon Rising-recensionen.

Detta betyget är väl hyfsat rättvist dock, men jag personligen tycker att det är värt åtminstone 4,5. Det må inte vara helt perfekt, men vilket spel är det? Och den nästan överväldigande mysighetskänslan i detta spelet får i alla fall mig att snabbt glömma de få småsaker som inte är helt 100.

Medlem

Jag tycker att detta spel är lätt värt 5/5. Har dock inte kommit till Mexico än som tydligen var ett minus, men långa transportsträckor kan du ju lösa genom att ta en "taxi".

Medlem

Bra recension! Är helt såld på det här spelet. MP-delen bryr jag mig inte om så det är SP som gäller och det får 5/5 av mig, förutsatt att auto-aim är frånslaget (inställningarna: targeting mode Expert, auto-center Off). All skjutning med auto-aim blev rätt menlöst och därmed trist (går knappt att missa även om man blundar), så om det är på eller av påverkar betyget rätt hårt för min del. Med Dead Eye blir det ändå aldrig särskilt svårt, men ett tips är att undvika använda det med - allt blir så mycket roligare då!

Medlem

RDR är värd en fullpott. Det är ett mästerverk.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

RDR är värd en fullpott. Det är ett mästerverk.

Håller med där. Bästa spelet på väldigt länge och lätt GOTY.
Tycker inte om recensionen då den fokuserar för mycket på de dåliga saker istället för de bra. Att det inte finns någonting att göra mitt uta i öknen är väl ganska uppenbart. Tycker man att det är för lätt så är det bara att ändra i inställningarna och stänga av auto-siktet.
Spelet är ett mästerverk och förtjänar 5/5.
Sen så skulle de kunna skriva mer om mp delen som enligt mig är helt underbart.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av WaltX:

RDR är värd en fullpott. Det är ett mästerverk.

Kan inte annat än att hålla med. När vi sammanfattar spelåret 2010 kommer jag bli mycket överraskad om inte RDR finns med på varenda möjlig topplista.

Inaktiv

RDR är bra men dess multiplayer hade kunnat vara mycket bättre.

Hoppas coop grejen som kommer i juni kommer göra MP mer intressant. Free roam som det är nu är väldigt ogivande efter man lirat det några timmar. Att det kan lulla runt casual aim spelare på free roam när man vill har hardcore är också lite meh... och pajjar känslan

Medlem

Detta spelet finns inte till PC om jag uppfattat det rätt?

Medlem
Skrivet av Jonny:

Detta spelet finns inte till PC om jag uppfattat det rätt?

Näpp. Om det följer föregångarens mönster (som kom till Krysslådan och PS2) så lär det inte komma heller.

Mycket välskriven och stämningsfull recension för övrigt! Undrar om herr Högberg någon gång har slagits av tanken att bli författare, det skulle passa honom som hand i handske.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det var jäkligt synd! Verkar vara ett höjdarspel!

Medlem
Skrivet av pewpew:
Skrivet av Sleazarn:

Bra skriven recension, rättvist betyg!
Även om det saknas lite för en 5:a så är det enligt mig ett av årets bästa spel!!

de kan du väl inte veta nu? de e bara maj

Jaha, och? Skrev inte att det ÄR årets bästa spel, utan att det var ett AV årets bästa spel..

GTA i västern är väl inte helt fel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det här spelet är det bästa jag spelat hittills den här generationen!

6/5 får det av mig!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det här spelet är det bästa jag spelat hittills den här generationen!

6/5 får det av mig!


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Bra recension!, men helt klart för lågt betyg.
Tycker det är lite konstigt när ni gav Bionic Commando 5/5 förra året och det spelet är inte bra någonstans.

Nej, skall man kolla betyg på spel så är det gamespot som gäller.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

Bra recension!, men helt klart för lågt betyg.
Tycker det är lite konstigt när ni gav Bionic Commando 5/5 förra året och det spelet är inte bra någonstans.

Nej, skall man kolla betyg på spel så är det gamespot som gäller.

Smaken är som baken. 4/5 är inte direkt ett dålig betyg.

Medlem
Skrivet av jompadoddle:

Håller inte med om betyget. Detta är i min mening inte bara årets spel detta är ett av det senaste tioårens bästa spel. detta är lika mycket ett steg fram som GTA 3 var när det kom. I mina ögon blir inte spel bättre än så här!

håller med faktist. grymt lir känns som detta kan bli årets spel.

Skriv svar