Bekräftat – nytt Dragon Age på gång!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Yang_Unchained:

Da: Origins på konsol går INTE att jämföra ens lite med PC då det va så nedskuret så det va läskigt (Spelade det hos en polare).

Konsolversionen va skapat runt action o inte micro management som du va tvungen att använda dig av ganska ofta på PC versionen för att ens ha en chans att överleva i svårare strider på svårighetsgrader över "easy o normal".

Nej: PC är där DA hör hemma (imo). Efter DA kom på konsol så har det blivit något mediokert jävla hack and slash för massmarknaden. Det värsta är konsol folket som sitter och försvarar detta och säger.
(Det är ju grymt bra! Så ett RPG ska va!).

Nej, Absolut inte imo! Gå och spela DA1 elr Baldurs Gate på PC så kan vi prata sen om hur ett riktigt TAKTISKT rpg ska vara (imo). Inte något jävla 3rd person hack and slash för folk som ändra inte kan låta det ta tio minuter under en fight för att lista ut bästa sättet att döda fienden under micro strategi eller att i vissa enstaka fall även behöva starta om en fight bara för att en hero stod på fel plats för att den micro strategin skulle funka som du hade tänkt.

Även monstrena på högre svårighetsnivåer i Dragon Age Origins på PC tvingade dig använda micro strategy för att överleva då vissa flankerade medans vissa använde magi för att låsa ner vissa av dina heroes så micro strategi och ett evigt pausande och ut- zoomande för att inspektera slagfältet var vardagsmat i DA1 på PC.

Man kan inte hjälpa att undra om folk någonsin spelat ett RIKTIGT tactical/fantasy/roleplay spel på PC någon gång då om man imo sitter och säger DA3 är ett riktigt bra tactical/fantasy/role play game så är det något jag verkligen inte kan hålla med om.

Minns när jag starta Da3 för första gången, Så hypad så det nästan kittlade i kroppen när man va på g hem. Kommer ca 2h in i spelet typ och får använda taktiska kameran för första gången. (Detta va på pc). Stängde av spelet direkt efter det och rörde det inte igen på 2 månaer då jag va så besviken och fick en sån dålig smak av spelet i min mun så det va äckligt. Tvingade mig igenom det 5+ månader senare om inte mera men ush, Det va det första spelet jag verkligen fick tvinga mig igenom och aldrig igen.

Fan det är ju bara att ta en titt på vad som hände med Baldurs Gate på PS2 när det kom. Från taktisk vy ala rpg till ett top down hack and slash 4ppl? What? Dock så va det spelet riktigt kul imo. Inget rpg, Inte ens nära. Men kul soff lir med polarna back in the days

Men i slutändan så är ändå smaken som baken , Delad. Jag tycker bara det är jävligt synd att flera rpg,s som man växte upp med på tidigt 90 o även tidigt 2000 tal har på senare år blivit något urvattnat jävla hack and slash skit för massmarknaden där majoriteten av spelare vill ha en "Snabb fix" istället för ett 20+ h långt rpg spel där varje fight är ett pussel i sig (på högre nivåer)

Alltså jag förstår var du kommer ifrån. Jag har själv spelat RPG på dator sen Gorbatjov var chef i Sovjetunionen. Jag körde också DA:O på PC först, när jag sen blev med konsol skaffade jag Ultimate Edition och körde igenom hela rasket på Nightmare, 100%. Det var en jäkla massa micromanagement kan jag säga, precis som på PC men med andra kontroller så ditt påstående haltar något... Konsolers begränsningar är INTE anledningen till fördummandet, det är en anpassning till breddningen av den "allmänne gamern" som i mångt och mycket är ett får, oavsett om vi pratar konsol eller PC.
EA satte klorna i Bioware och anpassar allt till minsta gemensamma nämnaren, därför har deras spel gått utför. Andra har plockat upp den klassiska RPG-manteln med spel såsom Divinity och Pillars of Eternity (som för övrigt också går bra att spela på konsol).


signatur

Jump in.

12
Skriv svar