Dice gör om progression-systemet i Star Wars: Battlefront 2

Robot
Dice gör om progression-systemet i Star Wars: Battlefront 2
Medlem

Tyvärr kommer jag inte att köra detta förrän det blir tillgängligt på origin access.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

NuZ
Testpilot

Fortfarande inget köp för min del. De har radan pajjat förtroendet men bra att de fixar systemet men känns som tåget redan gått!?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

så, med andra ord, spelet blev en betalt beta? fast man kommer inte rensa när ändringar är införda - och det är inte säkert man kan kalla det för final release (fast den är ju släpt)....
Nåja, jag har slutad lira SW. Blev för tråkigt efter ett tag iaf, så för min del spelar det ingen roll tror jag.

Medlem

Det kan ju också se till att ta bort dessa jäkla heroes, hur många gånger i första Battlefront blev man själv plus halva laget massakrerad av en tillsynes odödlig Luke Skywalker plöstsligt, ofta när man iaf försökte ha någon form av teamplay och vara taktisk, så kommer dessa jäkla hoppade muppar med lasersvärd eller one-kill pistoler och dödar alla. Oavsett killstreak så är dessa heroes för overpowered och det är bara ett av problemen med Battlefront generellt.

Medlem

Spännande! Vi är några som spelar Battlefront 2 och är nyfikna vad det nya progression systemet kommer vara för något. Kul att de lyssnar så mycket på oss som de gör också, tummen upp. Nu ska bara mars komma så vi kan få se vad de är de har tänkt ska göras.

Medlem

Jag gillar verkligen spelet. Spelade igenom kampanjen utan HUD på min rätt nya tv och det var en sjukt ball upplevelse. Sen är spelkänslan och mekaniken i mp bra. Det som jag stör mig på gällande progressionen är att korten du kan välja i mp har olika nivåer, vilket kan göra att spelares förmågor och ex granater är väldigt starka. Stör mig inte så jättemycket, men om de är på grund av köpta kort blir det irriterat. Skillnad i ex destiny 2 där vapnens styrka utjämnas för att få en rättvis balans. Kanske är en dålig jämförelse, men hur som så upplever jag själva spelet som väldigt bra.

En sak jag tänkte på är att när jag har öppnat lootboxes jag har fått på grund av spelade, så markerar spelet automatiskt på typ ”köp nya boxes för ingame-valuta”. Har råkar trycka för fort och spenderat poäng på saker jag vill fixa annat för. Såklart ett medvetet steg för att motivera mig att köpa poäng eller nått sånt skit. Det är väll det enda som jag stör mig på nu.

Medlem

Tråkigt att MP delen inte blev bra (totalupplevelsen) då spelet verkligen hade potential i flera andra avseende.
Det hade varit roligt om de fått till det "rätt" från början. Eller iaf med mindre ändringar efter lansering. Tror dock att flera bolag borde använda sig av längre beta perioder även om det kostar i form av en något senare lansering.

Får se om spelet blir värt att köpa efter att man har gjort om allting, om det finns något community kvar då.

MEG
Medlem

Skulle vara roligt och få veta hur många aktiva spelare det har.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Skulle vara roligt och få veta hur många aktiva spelare det har.

Currently online players
PC: 535 (24h peak: 1,324)

XBOXONE: 1,266 (24h peak: 4,689)

PS4: 2,359 (24h peak: 4,601)

Total: 4,160

Medlem

Jag skulle bara vilja ha ett Battlefield 2 med Star Wars-skin... Det hade varit drömmen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Currently online players
PC: 535 (24h peak: 1,324)

XBOXONE: 1,266 (24h peak: 4,689)

PS4: 2,359 (24h peak: 4,601)

Total: 4,160

Är detta riktiga siffror eller skämtsiffror?

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Är detta riktiga siffror eller skämtsiffror?

Funderar på samma sak, skulle vara sjukt omotiverande att som utvecklare öht fortsätta jobba på spelet om dom där siffrorna stämmer...

Medlem

För min del ser jag det som att skeppet lämnat hamnen redan, kanske plockar upp några slumpvis resenärer efter resan, medan uppdateringarna försöker plugga igen flödet av spelare som lämnar skeppet.

Personligen kommer jag vänta tills jag kan köpa spelet för ~ 250 kr så jag kan spela igenom solo/kampanj delen.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag skulle bara vilja ha ett Battlefield 2 med Star Wars-skin... Det hade varit drömmen.

Battlefield 2142 med SW skin - annars har du rätt!

Medlem
Skrivet av Jozher:

För min del ser jag det som att skeppet lämnat hamnen redan, kanske plockar upp några slumpvis resenärer efter resan, medan uppdateringarna försöker plugga igen flödet av spelare som lämnar skeppet.

Personligen kommer jag vänta tills jag kan köpa spelet för ~ 250 kr så jag kan spela igenom solo/kampanj delen.

Så gjorde jag med Mass Effect:Andromeda. Köpte det för 250 under mellandagsrean och nu när det är hyfsat patchat och klart så är det riktigt mycket och riktigt bra ME spel för 250 spänn.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Battlefield 2142 med SW skin - annars har du rätt!

Det spelade jag aldrig då det såg så fjantigt ut, så jag håller fast vid BF2


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Sen lär spelet krylla av fuskare som vanligt när det är till pc. Sa det förut och säger det igen. Ge licensen till någon annan. Chansen är redan förbrukad.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Currently online players
PC: 535 (24h peak: 1,324)

XBOXONE: 1,266 (24h peak: 4,689)

PS4: 2,359 (24h peak: 4,601)

Total: 4,160

Nu satt du väl ändå med Battlefront 1 statistiken i dagsläget. Det är Battlefront 2 som var intressant. De siffrorna tror jag än hölls dolda.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Är detta riktiga siffror eller skämtsiffror?

Han tog dem här ifrån.

http://swbstats.com

Ambassadör
Xbox

Spelet är väldigt snyggt, särskilt på en One X, men ack så trist i längden.

Kampanjen är bra den första sjättedelen sedan blir det en reklamfilm för hjältar du kan köpa med en urvattnad story. Började skitbra men blev till bajs fort.

Progression är trist, kort är trista, lootboxes är surt och det är rörigt. Flyga skepp är det enda som är lite halvskoj en stund, resten av MP är som bäst "meh".

Snyggt men väldigt kort nöje kan man säga. Undvik!


signatur

Jump in.

Gen
Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Är detta riktiga siffror eller skämtsiffror?

Skrivet av Dahlis87:

Han tog dem här ifrån.

http://swbstats.com

Precis och det är stats för ettan och inte tvåan. Tvåans siffror är väl dolda och utvecklaren till sidan har sagt att EA inte velat bistå med hjälp.

Skrivet av MatsDahlgren:

Så gjorde jag med Mass Effect:Andromeda. Köpte det för 250 under mellandagsrean och nu när det är hyfsat patchat och klart så är det riktigt mycket och riktigt bra ME spel för 250 spänn.

Köpte det också för en mindre slant och måste säga att spelet är helt okej. Inte stött på buggar eller dylikt.

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Så gjorde jag med Mass Effect:Andromeda. Köpte det för 250 under mellandagsrean och nu när det är hyfsat patchat och klart så är det riktigt mycket och riktigt bra ME spel för 250 spänn.

Exakt så gjorde jag också. Inte testat än dock.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Dahlis87:

Han tog dem här ifrån.

http://swbstats.com

Tack!

1
Skriv svar