Subnautica släppt ur Early Access

Robot
Subnautica släppt ur Early Access

Vi gillar den här trenden när spel faktiskt blir klara.

#natural-selection, #subnautica, #unknown-worlds


Medlem
Medlem

Det här så här Early Access ska fungera. En bra idé, öppen community och utvecklare som lyssnar på spelarna, och så släpps det inom rimlig tid utan extra kostnader.

Dessutom, fan va bra spelet är! Rekommenderas väldigt varmt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

ELF
Medlem

Noice, har sett fram emot att sätta tänderna i detta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

Är jag den ende som tycker att det är ett överlevnadsskräckspel? Ark var inte inte alls skrämmande. Havet är djupt och främmande miljö för människan och det märks när man spelar Sabnautica. Jag rekommenderar det här spelet inte för människor som hatar skräckspel.

Skägg.
10 Chambers

@xtrem11: Jag har alltid haft en viss skräck för att vara under vatten i fps, så kommer nog skippa detta


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@xtrem11: Jag har alltid haft en viss skräck för att vara under vatten i fps, så kommer nog skippa detta

Kanske lite sadistiskt, men just därför skulle det vara roligt att titta på när du streamar detta.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

FM-guru
F.d. Sisyr

Antagligen det bästa spelet jag spelat i genren.

Avstängd

@Carl Johansson-Sundelius: Det är ljudet som är det mest skrämmande. Varje fisk låter olika. Oftast sänker jag ljudet helt. Men djupet och mörkret gör sitt också. Det mest skrämmande spelet sen Alien Isolation, om man frågar mig.

Releasehästryttare

Har de fixat den horribla "popinnen" (när leveln laddas in framför ens ögon) som var en huge turn of när pewdiepie och markiplier spelade det för ett par år sen?

Det gjorde att jag inte kollat på spelet sen dess.

Medlem
Skrivet av Devan:

Har de fixat den horribla "popinnen" (när leveln laddas in framför ens ögon) som var en huge turn of när pewdiepie och markiplier spelade det för ett par år sen?

Det gjorde att jag inte kollat på spelet sen dess.

Det är till stor del fixad. Jag har märkt det någon enstaka gång bara.

Releasehästryttare
Skrivet av Subzero199:

Det är till stor del fixad. Jag har märkt det någon enstaka gång bara.

Allright , lägga in det på wishlisten då

Medlem

3 års väntan, 50+ timmar already, men nu blire ännu mer, hoppas verkligen att de forsätter med den expansionen de vill göra ^^ Lätt ett av mina favoritspel

Medlem

Kan man bygga bas på land? Verkar lite märkligt att bygga under vatten om det finns öar?(helt ovetande om story mer än att skeppet kraschar i vattnet)

Skägg.
10 Chambers
Medlem

Är det här ett spel där man konstant tvingas hålla koll på en syre mätare, och ständigt oroa sig för att det skall ta slut innan man hinner till något "fylla på-ställe"?

Undviker det nog i så fall. Har alltid avskytt de momenten i spel som utspelar sig i rymden eller under vatten.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@Akronym: I början är det lite så. Men endast i början som sagt...

Medlem

@Akronym:
Jag tror att du kan välja ett läge där du kan spela storyn, men behöver inte hålla koll på hunger och syre.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Skulle säga att spelet är bra men det riktigt skriker efter ett coop-läge, hade det ingått så hade jag sagt 9/10.

Medlem
Skrivet av Kassler:

Skulle säga att spelet är bra men det riktigt skriker efter ett coop-läge, hade det ingått så hade jag sagt 9/10.

Det blev inget pga att det uppstod ekonomiska problem under utvecklingen men coop är faktiskt på gång i form av en mod.

Jag har kört spelet i många år nu och det är ett av de absolut bästa spelen i sin genre plus att det är helt unikt med sin miljö under vatten.

Medlem
Skrivet av baggso:

Kan man bygga bas på land? Verkar lite märkligt att bygga under vatten om det finns öar?(helt ovetande om story mer än att skeppet kraschar i vattnet)

Svaret är ja men du kommer inte att hänga vid ytan så mycket utan det handlar om att ta sig ner i djupet. Världen är dock inte riktigt som du föreställer dig och har inte 'land' i traditionell mening.

Medlem

Köpte det igår och har spelat ett tag. Riktigt bra spel. Jag kör dock på mjukisversionen utan krav på mat/vatten.

Medlem

@Ahris: Okej tack för svar

1
Skriv svar