Bekräftat – nytt Dragon Age på gång!

Robot
Bekräftat – nytt Dragon Age på gång!

Är det dags att ge Fen'Harel vad han förtjänar?

#bioware, #dragon-age


Medlem

Enligt Kotaku som har pratat med anställda så blir Dragon Age 4 en reboot så ingen fortsättning på 3:an. Tråkigt men gör mig inget för jag orkade aldrig med Dragon age 3 mer än en timme

Medlem

@Keima: DA; origins var mästerligt. DA 2 & 3 var ingen höjdare.

Relik 📜
Skrivet av Keima:

Enligt Kotaku som har pratat med anställda så blir Dragon Age 4 en reboot så ingen fortsättning på 3:an. Tråkigt men gör mig inget för jag orkade aldrig med Dragon age 3 mer än en timme

Jag läste det med. Tolkar dock inte nödvändigtvis så, utan mera att själva utvecklingen fått en "reboot". Alltså att de kastat ut allt/en hel del och börjat om på ny kula.

Citat:

The past year has been tumultuous for BioWare and involved some major changes to the studio. One was to reboot the fourth Dragon Age, which at the time was code-named Joplin, according to two sources.

Här är artikeln vi pratar om: https://kotaku.com/bioware-doubles-down-on-anthem-as-pressure...


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Keima:

Enligt Kotaku som har pratat med anställda så blir Dragon Age 4 en reboot så ingen fortsättning på 3:an. Tråkigt men gör mig inget för jag orkade aldrig med Dragon age 3 mer än en timme

Så kanske en origin-story om the First Blight, och Grey Wardens ursprung? Den som lever får se.

MEG
Medlem

Låt serien vila i frid, har tappat hoppet för att Biowares ska kunna prestera ett bra rollspel.


signatur

Death is only the beginning

Relik 📜

Jag tycker Inquisition var helt okej. Inget spel som hamnar på museum kanske, men rimlig underhållning som höll mig engagerad. Såg bra ut för sin tid (ser fortfarande riktigt bra ut bitvis!) och.. ja, fungerade. Trespasser var en vettig DLC med somknöt ihop vissa trådar.

Ställ det mot Andromeda så är jag ändå rätt nöjd.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

phi
Medlem

Jag hoppas att det får en massa häftiga skins, vapen och xp-boosts i lootboxar.

Gärna multiplayer också eftersom att Inquisition var i princip ett singleplayer mmo med tusentals roliga fetch quests.

Medlem
Medlem

Dragon Age är en serie som bara blir bättre för varje spel som släpps. Längtar efter detta!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

FM-guru
F.d. Sisyr

Inquisition var fantastiskt dåligt, men av någon anledning tror jag att nästa titel kan bli rätt bra.

Medlem

Tycker de kan gå tillbaka till rötterna när serien var som allra bäst. Sen blev det konsolifierat och fördummat.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Man kan ju gissa att detta skall försöka konkurrera direkt med Skyrim, för det lär dröja innan ett nytt Riktigt Elderscrolls kommer...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ska dom göra ett Dragon Age igen så hoppas jag innerligt att dom går tillbaka till DA1 stilen.
Men det lär ju aldrig ske då konsol folk ska va med o leka nu o en taktisk vy ala DA1 skulle väl vara för svårt för dessa människor att fatta o att skapa taktiker på.

Istället så kommer vi säkert få något urvattnat skit som Dragon Age inquisition,
(tar inte ens upp 2an här som ni märker då d är fan beklagligt dåligt).
Vi kommer förmodligen få samma urvattnade taktiska "fake" vy som i Dragon Age (3), Förutom PC där Moddare lär rädda situationen som vanligt då developers tänker med röven elr $$

Vi kommer förmodligen få samma hack and slash wannabee stil för Warriors där taktisk vy inte behövs ett skit så länge man är van att spela 3rd person hack and slash, Medans magiker bara (fortf) behöevr spamma 3 knappar från början av spelet till sista bossen för att känna sig "magisk" då det säljer bäst för alla konsol plebs som inte vill tänka utan bara hacka sig igenom ett RPG spel som det vore vilket annat hack and slash som helst där ute.

Vi kommer förmodligen få sama Singleplayer MMO stil där dom lovar en stor värld, Massor av händelser och där vi får skriva vår egen historia där det egentligen är ett SP i en MMO dräkt som man får tvinga sig igenom för det är så jävla repetitive

Nej, Om detta inte blir som Dragon Age 1 i stil så är Dragon Age serien död för mig.
Försökte spela 2an, (Va ett rent skämt), Tvingade mig igenom 3 an men fick göra det under 3 månaders tid då det va ett sånt jävla skämt på alla sätt o vis (Även med moddad taktisk kamera) Men hade man speltorka så hade man.

Hoppas att dom tar en titt på Divinity Original Sin 1+2 och förstår att taktik som i Dragon Age 1 funkar ÄVEN på konsol. Men i dagens värld så är cash allt man bryr sig om o inte känslan i spelet så skulle inte förvåna mig om detta spel är ett skämt o serien dör efter detta.

Medlem

Ett DA i Origins-stil vore fantastiskt! Men det lär väl aldrig hända...

Ambassadör
Xbox

@Yang_Unchained: Haha, snacka om missriktad vrede. Jag spelade igenom hela DA:origins på konsol, fungerade alldeles utmärkt så det har inget med konsolers begränsningar att göra.

Efter DA:O så gick det stadigt neråt, men det är ju en allmän Bioware-trend efter att de blev en EA-studio.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

@Yang_Unchained: Haha, snacka om missriktad vrede. Jag spelade igenom hela DA:origins på konsol, fungerade alldeles utmärkt så det har inget med konsolers begränsningar att göra.

Efter DA:O så gick det stadigt neråt, men det är ju en allmän Bioware-trend efter att de blev en EA-studio.

Nä, de förenklade DA för att det skulle få en större publik och vara lättare att spela för icke-gamers så det har mycket riktigt knappast handlat om att konsoller skulle vara begränsade. Visst har konsoller begränsningar men inte för den här typen av spel.

Medlem

Förra var riktigt meh.
Kommer troligen bli ett till Andromeda.
Total train wreck.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det luktar lootboxes

Medlem

Ge mig andromeda 2!

Medlem

No guts no glory.
1 i betyg får dragon age som inte är det första.

Medlem

Väntar fortfarande på en riktigt Dragon Age 2, dvs DA:O 2. Inq var väl.. okej men inget att skriva hem om imo men den åsikten verkar vara i minioritet så blir väll ett Mass effect andromeda spel med svärd å en jävla masa lootboxes....

Medlem

@Ahris: Största begränsningen med konsoller är målgruppen för konsoller.

Testpilot

Ja bygger de ett nytt Dragon Age får de kasta bort hela fightingsystemet de byggt i 2an och 3an för det är så uselt att jag får dålig smak i munnen då jag tänker på det.
De gjorde systemet sämre i varje del , tillslut stängde jag av svårighetsgraden för det var så meningslöst tråkigt att slåss då varje strid var en strid med UI't och inte fienderna.

Med tanke på att spelen bygger ju på att ha strider och då helst utmanande strider så har de ju misslyckats fatalt.

Ja vi får se helt enkelt vad de kokar ihop.

KoP
Medlem

Gött. Gillade Inquisition skarpt. DA 1 var väl ok, likaså DA 2.

Medlem
Dragon Age 4, yay!

Åh, vad kul! Ska bli härligt att gå tillbaka till Thedas och äventyra. Ska bli intressant och se vilket stridsystem de väljer, vart lite olika till alla spelen. Spännande!

Tråddemonen
Testpilot

Tycker förvisso att både senaste dragon age och Andromeda var riktigt bra spel. Ser gärna fram emot ett nytt DA! Har faktiskt mer kärlek för ett rollspel med relationer till karaktärer än att ha en öppen värld som skyrim utan någon som helst känsla från NPCer. Fallout 4 lyckades riktigt bra att balansera de två elementen.

Skrivet av Mortaigne:

@Yang_Unchained: Haha, snacka om missriktad vrede. Jag spelade igenom hela DA:origins på konsol, fungerade alldeles utmärkt så det har inget med konsolers begränsningar att göra.

Efter DA:O så gick det stadigt neråt, men det är ju en allmän Bioware-trend efter att de blev en EA-studio.

Da: Origins på konsol går INTE att jämföra ens lite med PC då det va så nedskuret så det va läskigt (Spelade det hos en polare).

Konsolversionen va skapat runt action o inte micro management som du va tvungen att använda dig av ganska ofta på PC versionen för att ens ha en chans att överleva i svårare strider på svårighetsgrader över "easy o normal".

Nej: PC är där DA hör hemma (imo). Efter DA kom på konsol så har det blivit något mediokert jävla hack and slash för massmarknaden. Det värsta är konsol folket som sitter och försvarar detta och säger.
(Det är ju grymt bra! Så ett RPG ska va!).

Nej, Absolut inte imo! Gå och spela DA1 elr Baldurs Gate på PC så kan vi prata sen om hur ett riktigt TAKTISKT rpg ska vara (imo). Inte något jävla 3rd person hack and slash för folk som ändra inte kan låta det ta tio minuter under en fight för att lista ut bästa sättet att döda fienden under micro strategi eller att i vissa enstaka fall även behöva starta om en fight bara för att en hero stod på fel plats för att den micro strategin skulle funka som du hade tänkt.

Även monstrena på högre svårighetsnivåer i Dragon Age Origins på PC tvingade dig använda micro strategy för att överleva då vissa flankerade medans vissa använde magi för att låsa ner vissa av dina heroes så micro strategi och ett evigt pausande och ut- zoomande för att inspektera slagfältet var vardagsmat i DA1 på PC.

Man kan inte hjälpa att undra om folk någonsin spelat ett RIKTIGT tactical/fantasy/roleplay spel på PC någon gång då om man imo sitter och säger DA3 är ett riktigt bra tactical/fantasy/role play game så är det något jag verkligen inte kan hålla med om.

Minns när jag starta Da3 för första gången, Så hypad så det nästan kittlade i kroppen när man va på g hem. Kommer ca 2h in i spelet typ och får använda taktiska kameran för första gången. (Detta va på pc). Stängde av spelet direkt efter det och rörde det inte igen på 2 månaer då jag va så besviken och fick en sån dålig smak av spelet i min mun så det va äckligt. Tvingade mig igenom det 5+ månader senare om inte mera men ush, Det va det första spelet jag verkligen fick tvinga mig igenom och aldrig igen.

Fan det är ju bara att ta en titt på vad som hände med Baldurs Gate på PS2 när det kom. Från taktisk vy ala rpg till ett top down hack and slash 4ppl? What? Dock så va det spelet riktigt kul imo. Inget rpg, Inte ens nära. Men kul soff lir med polarna back in the days

Men i slutändan så är ändå smaken som baken , Delad. Jag tycker bara det är jävligt synd att flera rpg,s som man växte upp med på tidigt 90 o även tidigt 2000 tal har på senare år blivit något urvattnat jävla hack and slash skit för massmarknaden där majoriteten av spelare vill ha en "Snabb fix" istället för ett 20+ h långt rpg spel där varje fight är ett pussel i sig (på högre nivåer)

Medlem

Inte direkt oväntat men hoppas verkligen de går tillbaka till rötterna nu, ettan var mästerlig tvåan var helt okey, av vad jag minns då det var väldigt länge sedan jag spelade det. Men del tre i serien sög riktigt hårt. Ytterst liten chans att de kommer gå tillbaka till rötterna men man kan alltid hoppas.

Medlem

Klarade inte av Inquisition alls. Inte ofta jag avbryter spel jag påbörjat men jag la av efter 3 timmar efter att ha insett att jag satt och spelade vad som kändes som ett single player-MMO.

12
Skriv svar