Battlegrounds-fuskare healar sig direkt

Robot
Battlegrounds-fuskare healar sig direkt
Medlem
Medlem

Har lyckats ta kål på 2 stycken, har inte stött på någon sedan dess...


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Spelar uteslutande FPP, något som kineserna inte verkar gilla, så det är väldigt väldigt sällan som jag märkt av någon uppenbar fuskare under mina 500h. Tre tillfällen som jag kommer ihåg såhär på rak arm.

Gen
Medlem

Konstig fråga kanske, men varför tillåter servern att klienten skickar kommandon som är orealistiska (insta heal osv)? Varför har ingen kommit på något sätt att förhindra sådana fusk eftersom de inte är serverside från början? (Eller förstår jag fel?)

Medlem

@Namn Namnsson: Samma här, det känns bara fel å spela i TPP.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag vinner nästan aldrig. Måste bero på fusk.

Medlem

@unforg0tten: Jo det är ju något mer rättvist med att behöva vara synlig för att kunna se någon annan. Det är dock en stor diskussion, och jag kan förstå att folk gillar TPP just på grund av den anledningen, plus att de vill se de kläderna som de (ibland) spenderat massvis med pengar på.

Medlem
Skrivet av Gen:

Konstig fråga kanske, men varför tillåter servern att klienten skickar kommandon som är orealistiska (insta heal osv)? Varför har ingen kommit på något sätt att förhindra sådana fusk eftersom de inte är serverside från början? (Eller förstår jag fel?)

Tror de går en stor balansgång där. De har haft problem med att optimera servrarna, så de sparar in där de kan, och de är också lite försiktiga så de inte råkar banna folk pga glitchar. Man vill inte banna folk för speedhacking bara för att spelet är buggigt, och du blir launch:ad i luften i 300 km/h då du klev lite fel på ett sandkorn.

Medlem

bliv skjuten av en som stod i en krater mitt ute i öknen och skjuter skott åt höger och vänster. Själv var jag i ett hus svinlångt bort i mitten av en stad. Vet inte om det är folk som spelar sådär så de kan köpa lådor för poäng för att sedan sälja på steam. Självklart rapporterade jag... men frågan är hur länge de kan spela innan det granskas och stängs av.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Redaktör
Medlem

Har bara mött fuskare i duo. De verkar hålla sig borta från squad FPP.

Medlem
Skrivet av Gen:

Konstig fråga kanske, men varför tillåter servern att klienten skickar kommandon som är orealistiska (insta heal osv)? Varför har ingen kommit på något sätt att förhindra sådana fusk eftersom de inte är serverside från början? (Eller förstår jag fel?)

Helt riktigt! Klienten ska ALDRIG säga åt servern vad servern ska göra. Klienten ska alltid fråga servern om den kan göra det du vill.

Det är teamet bakom PUBG som inte förstår sig på hur nätverksstrukturen fungerar i Unreal Engine mellan klient och auktoritet. Felaktig användning av serverkommandon och inte genomtänkta system skapar såna här problem.

Jag är själv spelutvecklare, så jag vet vad jag pratar om

Medlem
Skrivet av huklen:

Helt riktigt! Klienten ska ALDRIG säga åt servern vad servern ska göra. Klienten ska alltid fråga servern om den kan göra det du vill.

Det är teamet bakom PUBG som inte förstår sig på hur nätverksstrukturen fungerar i Unreal Engine mellan klient och auktoritet. Felaktig användning av serverkommandon och inte genomtänkta system skapar såna här problem.

Jag är själv spelutvecklare, så jag vet vad jag pratar om

Förstår inte att vissa spelutvecklare kan vara så naiva att de tror att det här inte skulle kunna vara ett problem.

Väldigt dumt att lita på klienten, var ju samma i Battlefield 3 där man kunde bli knivad när man satt i en tank från andra sidan kartan.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Förstår inte att vissa spelutvecklare kan vara så naiva att de tror att det här inte skulle kunna vara ett problem.

Väldigt dumt att lita på klienten, var ju samma i Battlefield 3 där man kunde bli knivad när man satt i en tank från andra sidan kartan.

Det är däremot väldigt svårt att förutse alla möjliga fusk-scenarion som alla kreativa fusk-skapare hittar på, men detta är bara klantigt från utvecklarnas sida.

Haha, det var ju en ganska lustig "feature" i BF3

Medlem

Ajaj, ni som tror att dev teamet inte gör något borde kolla H3 Podcast med Brendan Greene, där snackar de del om hackers, serverproblem och utvecklingen av spelet. En liten inblick för er som tror att de bara sitter med händerna i fickan och låter bankkontot växa.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

eld
Medlem
Skrivet av huklen:

Helt riktigt! Klienten ska ALDRIG säga åt servern vad servern ska göra. Klienten ska alltid fråga servern om den kan göra det du vill.

Det är teamet bakom PUBG som inte förstår sig på hur nätverksstrukturen fungerar i Unreal Engine mellan klient och auktoritet. Felaktig användning av serverkommandon och inte genomtänkta system skapar såna här problem.

Jag är själv spelutvecklare, så jag vet vad jag pratar om

Det är lite mer komplicerat när det kommer till client prediction, för hade klienten frågat om lov för allt som görs så hade all latency upplevts på riktigt, så spelet gör först och frågar om lov sen. det är verkligheten när man gör ett spel med hundra spelare där latency ska kännas som att det vore lokalt.

Däremellan hittar man sanningen, nånstans där kan saker gå fel och klienten tillåts göra något som den inte skulle få göra.
Så jo, klienten kan i många fall säga vad servern ska göra, fast servern måste kontrollera att det faktiskt är korrekt

Sen har vi problem som är helt client-side, för en aim-bot så räcker det ju med informaten klienten redan har.

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Ajaj, ni som tror att dev teamet inte gör något borde kolla H3 Podcast med Brendan Greene, där snackar de del om hackers, serverproblem och utvecklingen av spelet. En liten inblick för er som tror att de bara sitter med händerna i fickan och låter bankkontot växa.

Säga istället för att göra är två olika saker, och vanligt förekommande.

I release notes'n på 1.0 så sa de att de tittade på pinglock, inget ännu trots att artiklar och den här typen av rubriker står att läsa överallt nu, riktigt trist på ett bra spel.

Även om de nu satte dit möjligheten så sitter de fortfarande så hårt på vilka som väl får en server.

Jag tror att de tjänar för mycket på fusken helt enkelt, både i det här spelet och andra med liknande upplägg.

Nu vill jag betona att jag bara läst att de sålt bortåt 5 miljoner ytterligare spel men att avspeglingen i antal online/dygn varit 100.000 pga av nyförsäljning till fuskare.

De BP som fuskas till används till saker och handel, Steam pengar används till att gifta iväg ett nytt spel till ett nytt konto kanske även till någon ny så att du kan fortsätta harva om ett konto rycker.

Steam får sin % på all försäljning inklusive från handel i marknaden och förstås från spel försäljning av Bluehole, Bluehole själva drar in pengar på merförsäljningen och betalar med sitt rykte.

Förlorare i spelupplevelse med fuskare, extra lagg från de som kör på fel kontinent och oläsbara forum fulla av fuskreklam på kinesiska trots att de ska vara spärrade från Steam forum mm är vi vanliga spelare.

Har haft ett uppehåll och väntar och ser om de reagerar på allt som nu skrivs eller om de missar tåget, tror att när du väl kliver av kommer du inte åter.

När jag kör lite så blir det endast fpp som nämnts tidigare, fuskarna verkar föredra översikten tpp ger.

Handel i spel är som jag ser det största drivkraften och bakomliggande orsaken till utbrett fuskande i spel när det når gigant proportioner.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av eld:

Så jo, klienten kan i många fall säga vad servern ska göra, fast servern måste kontrollera att det faktiskt är korrekt

Jo fast det var ju i princip det jag skrev
Servern har slutordet är ju samma sak som att klienten inte bestämmer, utan frågar om det är korrent

Medlem

@cb99: Måste helt klart hålla med om något av det du skriver men det känns så otroligt onödigt att bajsa på sitt eget spel när Brendan faktiskt vill att det ska bli en esports scen utav det hela, om det nu är sant att de låter hackare fuska i spelet med flit och det kommer ut svart på vitt är det ju rent ut sagt en katastrof för båda parter...


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

@cb99: Måste helt klart hålla med om något av det du skriver men det känns så otroligt onödigt att bajsa på sitt eget spel när Brendan faktiskt vill att det ska bli en esports scen utav det hela, om det nu är sant att de låter hackare fuska i spelet med flit och det kommer ut svart på vitt är det ju rent ut sagt en katastrof för båda parter...

"Bajsa"?
Ja någon i kategorin blind "fan-boy" lär jag aldrig kvala in under för något spel.
Tror inget? företag i historien åtgärdar brister om det inte kostar dem något eller problem uppmärksammas.

Starwars Battlefront II ett friskt exempel på ignorera så länge det går.
Eller The Division där man med inskränkthet och totalt skitande i den större delen av spelarbasen tappade den, vaknade till för sent för att kunna fiska upp resterna.

Tar de inte på riktigt tag i detta snabbt så kommer de att ramla av den knivsudd som företag balanserar på när de är poppis, visioner till trots.

Så skadan är redan skedd/sker och om de inte sätter fart så blir fuskstämpeln riktigt svår att göra sig av med.

Tiga och släta över kommer inte att hjälpa spelet ett sk*t utan full press är det enda som eventuellt kommer att ge de drastiska åtgärder som nu behövs för att det ska leva vidare med status.

Skulle inte orka skriva en rad om jag inte verkligen gillade spelet och önskade det ett bättre öde än den väg nu dit brist på fantasi och handlingskraft styr det.

När det gäller Brendan så tror jag att rätt många känner sig lite stötta i kanten över att få tillmälen för att de vill kunna spela laggfritt och med så lite fuskare som möjligt, i och med att han inte var på scenen för Game Awards så tror jag personligen faktiskt att han lever sitt eget liv numera, (spekulation förstås)
https://www.polygon.com/interviews/2017/12/22/16810348/pubg-1...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Hah Bluehole gick ju ut för ett tag sen att man kunde reporta fuskare manuellt via deras hemsida.

Jag reportade en fuskare som sköt ihjälp massa folk genom väggar på flera 100m håll. Jag gjorde mig till och med mödan att spela in en film som bevis där fusket syndes klart och tydligt. Efter ett par dagar fick jag svar att fuskaren nu blivit "looked into" och att rätt åtgärder skulle tas emot honom och mitt fall räknades som "solved"

Problemet: Youtubefilmen med bevis hade inte fått några nya visning OCH spelaren som fuskade spelar än idag enligt hans Steam. Detta betyder att att Bluehole inte utreder och straffar fuskare manuellt, även om de uppmanar att man skall skicka in reports, detta för att ge oss spelare en falsk känsla av rättvisa och att Bluehole bryr sig.

Medlem

Lyckas hamna med en fuskar i typ vart femte game man kommer in i. Lite störande när det går bra för en själv. Det blir dock ett frustrationsmoment när man möter 2 stycken i rad:P

eld
Medlem
Skrivet av huklen:

Jo fast det var ju i princip det jag skrev
Servern har slutordet är ju samma sak som att klienten inte bestämmer, utan frågar om det är korrent

Nej men att klienten har mer att säga om än att servern bestämmer allt. Klienten säger att spelaren träffade ett headshot även om spelarnas position på servern inte hade fått det att fungera. Servern får lita på att klienten talar sanning, och kolla så att det är i nån slags rimlighet.

som situationen när två spelare slår ihjäl varandra samtidigt, om servern helt bestämt så hade en spelare dödat den andra först, men nu får servern helt enkelt gå med på att båda klienterna hade rätt ur sina egna perspektiv.

Fast nu kan vi ju ponera att en klient ljuger om att den just träffade den andra spelaren, fast servern godkänner det inom nån slags rimlighet, det hade inte hänt i ett multiplayerspel där allt utspelar sig på servern och servern har total auktoritet, för där kan klienten endast skicka input.

1
Skriv svar