Bungie får återigen be om ursäkt för Destiny 2-trixande

Medlem

@arch111:

Visst är det skillnad i spelen, men jag jämförde bara min upplevelse av spelkänslan – hur följsamt och bra det känns att styra. I Wireframe låg allting jag gjorde lite efter på något sätt – tajtare kontroll i Destiny 2.

Ingen jämförelse mellan Wireframe och Destiny 2 nu, men tycker det är intressant hur mycket det verkar spelar roll för vissa att ett spel flyttar perspektivet från 1:a person till 3:e person. Min bror gillar inte FPS säger han, men spel där man siktar och skjuter som i ett FPS-spel men gör det i tredjeperson blir plötsligt intressanta. :-/

Medlem

@star-affinity: jag hatade 3person innan warframe. Har alltid spelat FPS innan.

Warframe har en rätt bizarr stil men en bra story och mycket Lore för den som gillar sånt.

Just det styringen. Tror det beror på att allt är väldigt animerat. Jag gillar flytet nu, men jag förstår vad du menar. Kanske är det en bra sak eftersom du måste ha mer koll på dina omgivningar i 3d person.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Slutade spela efter expansionen när all info kom fram om gömda system och liknande Lär nog inte röra det förrän de gör vettiga skillnader med någon expansion senare.

Avinstallerade det nu i veckan, har tröttnat rejält på alla ursäkter...


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Jag måste säga att Bungie verkligen lyckats med något här, och ifall målet var att få spelare som mig att tappa intresse för spelet så har dem dessutom lyckats förvånansvärt bra med det. Applåder.

Medlem
Skrivet av arch111:

@star-affinity: jag hatade 3person innan warframe. Har alltid spelat FPS innan.

Warframe har en rätt bizarr stil men en bra story och mycket Lore för den som gillar sånt.

Just det styringen. Tror det beror på att allt är väldigt animerat. Jag gillar flytet nu, men jag förstår vad du menar. Kanske är det en bra sak eftersom du måste ha mer koll på dina omgivningar i 3d person.

Det är precis tvärtom. Framförallt konsolerna använder 3e person eftersom du ser mer av din omgivning och motverkar att kontrollerna (läs analoga handkontroller) är så långsamma. Varför man vill sitta och spela och kännas som om man är rullstolsbunden är en gåta för mig.. men.. men..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Moderator | Testpilot
Skrivet av unforg0tten:

Avinstallerade det nu i veckan, har tröttnat rejält på alla ursäkter...

Klandrar dig inte. Jag hade avinstallerat själv om jag inte hade världens långsammaste internet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

@azynkron: tja, du kan ju testa själv om det känns långsamt. Jag upplever inte det utan ett extremt hett tempo när jag slåss mot 40 fiender samtidigt från alla flanker.

Inaktiv

Det är så synd att inte Bungie/Activision inser potentialen i Destiny-serien och återigen nöjer sig med att skapa någonting halvdant.
De har en solid shooter som grund, bra artstyle, det finns mängder av saker att bygga vettig lore på etc. Varför inte bara göra mer av allt. Låta det bli ett fullfjädrat MMO. Fler spelare i multiplayer, mycket mer olika typer av gear, gearsets? Fler strikes, skills osv.
Sedan självklara saker som en global chatt, guildchatt, party-browser osv.

Detta hade slagit WoW för längesedan i spelarantal tror jag.

Medlem

Goodbye Bungie.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Man fick med spelet när man köpte Nvidias grafikkort, så visst har jag spelat det. Visst hade det potential, men de har ju sjabblat bort det totalt.

Ah, makes sense then. Det va skrivet på ett sätt som tydde på annat.
Mjo, det är en subjektiv åsikt. Håller med den till viss del oxå. Mer innehåll behövs, som vanligt när det kommer till spel numera. Främst MMORPG-aktiga spel. Det är synd. Dock gillar jag PvPn, så har spelet det en hel del för det

Medlem
Skrivet av Thane:

@Bulletblues: Gäller samma sak med Battlefront 2s loot lådor då?

Huh!? Vart kommer detta ifrån?

12
Skriv svar