Se andra trailern från Tomb Raider-filmen

Robot
Se andra trailern från Tomb Raider-filmen

Alicia Vikander får ta emot lika mycket stryk som Lara Croft.

#alicia-vikander, #filmatisering, #lara-croft, #tomb-raider


Medlem

Har längtat efter en reboot av Croft-filmerna, men jag är inte helt övertygad om att Vikander är rätt dam för jobbet. Lite för söt och puttinuttig.

Medlem

Ser ju ut som viiiilken annan Hollywood-äventyrsfilm som helst.

Kunde lika gärna satt Dwayne Johnson i rollen som Lara och tvekar på att det hade gjort någon skillnad.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Har längtat efter en reboot av Croft-filmerna, men jag är inte helt övertygad om att Vikander är rätt dam för jobbet. Lite för söt och puttinuttig.

Jag tycker hon är perfekt, det är knappast puttinuttiga roller hon har gjort karriär på och Lara Croft har ju ansikte som en disneyprinsessa.

Medlem

Håller med om att hon passar perfekt för rollen. Vägrar se trailer:n dock, de visar ju i princip hela filmen nu för tiden


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Håller med om att hon passar perfekt för rollen. Vägrar se trailer:n dock, de visar ju i princip hela filmen nu för tiden

Skulle läst din kommentar lite tidigare, vart ju som du sa hela filmen

Ambassadör
Xbox

Tror att hon kommer att bli grym i rollen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Har längtat efter en reboot av Croft-filmerna, men jag är inte helt övertygad om att Vikander är rätt dam för jobbet. Lite för söt och puttinuttig.

Filmen baseras på spelet som släpptes 2013, och där var hon ju ganska så "söt och puttinittig". Var ju inte förrän runt i mitten av spelet som hon blev lite badass. Om hon är rätt för rollen återstår att se, men för att vara en spelbaserad film så ser den riktigt bra ut i alla fall.

Medlem

Hon gjorde ju rollen bra i både "ex-machina" samt "the Danish girl".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Hon gjorde ju rollen bra i både "ex-machina" samt "the Danish girl".

Seventh Son, Jason Bourne, Man fom U.N.C.L.E. mfl...hon har gjort en hel del filmer.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Seventh Son, Jason Bourne, Man fom U.N.C.L.E. mfl...hon har gjort en hel del filmer.

Japp, tog bara upp de exemplen jag sett xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hon verkar passa bra i rollen men jag är mer tveksam till filmen. Är allergisk mot slowmotion hopp som trotsar fysikens alla lagar


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Tycker det där ser riktigt bra ut faktiskt, hon passade fantastiskt till rollen som den nya Lara måste jag säga. Det ser ut att bli en riktigt bra film

Medlem
Medlem

Ska bli kul att se. Kul att vår stjärnskådis fick rollen.
Perfekt "casting" där.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hade lite förhoppningar innan om att Alicia Vikander kanske innebar en intellektuell och lite djupare touch till Tomb Raider-konceptet men trailern såg ju tyvärr inte lovande ut.

Och Destiny's Child - Survivor i bakgrunden? Verkligen? :/

Medlem

@StenmanJones: Japp kan nu mer eller mindre pussla ihop hela filmen. Hjälper förstås att jag spelat spelet. Ska bli intressant att se om den är bättre än assassins creed. Det är nivån jag förväntar mig. Ser lovande ut på den punkten.

Fragtjuv

Jag tror att det bli kul! Ser ut att vara precis det jag förväntat mig. Härlig action som inte kräver för mycket av mig


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

@Krycka: kul att du lärde dig nåt!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ser bra ut, mycket bättre video än den första, och grymt jobb med musiken! Blir genast mer sugen på att se den, kanske tom tillräckligt för en bio

Medlem

Såg helt ok ut =). Blir nog en titt!

FM-guru
F.d. Sisyr

Har det någonsin gjorts en bra film baserat på ett spel?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har det någonsin gjorts en bra film baserat på ett spel?

Mortal Kombat för bövelen!

https://www.youtube.com/watch?v=JHIfHL5UgFs

EDIT

Eeeeeeeller Street Fighter (nåja) som gav upphov till ett av de bästa citaten i filmvärlden:
https://www.youtube.com/watch?v=iVzAMmpMra8


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Hon verkar passa bra i rollen men jag är mer tveksam till filmen. Är allergisk mot slowmotion hopp som trotsar fysikens alla lagar

Fast är inte det hela poängen med en film? Att få komma bort från verkligheten? Jag tycker man får mer än tillräckligt av verkligheten varje dag att varje sekund man kan tillbringa i en annan värld är ett plus


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers

/Tråd rensad på skit


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av magma:

Fast är inte det hela poängen med en film? Att få komma bort från verkligheten? Jag tycker man får mer än tillräckligt av verkligheten varje dag att varje sekund man kan tillbringa i en annan värld är ett plus

Poängen med en film varierar väldigt mycket beroende på vem du frågar, vare sig vi pratar tittare eller skapare.

Inaktiv
Skrivet av magma:

Fast är inte det hela poängen med en film? Att få komma bort från verkligheten? Jag tycker man får mer än tillräckligt av verkligheten varje dag att varje sekund man kan tillbringa i en annan värld är ett plus

För min egen del tas jag lätt ur illusionen av en film om det händer något ologiskt eller om den känns för konstruerad. Då blir det direkt "Ah just det, det här är en film".

Vilket typ är mitt huvudproblem med dagens Hollywoodfilmer. De "makes no sense".
Som i The Force Awakens när Tie fighters jagar Millenium Falcon och den hela tiden är 1 decimeter från att krascha in i någonting. Det ska ju se så spektakulärt ut som möjligt men det ser bara ut som en billig cutscene i ett gammalt datorspel och det ser bara overkligt ut. Eller Jurassic World som hade typ radiostyrda velociraptorer(minns inte riktigt).
Hade även svårt för Interstellar då jag ofta tänkte: "nje det där känns inte så trovärdigt". Om man då jämför med 2001 som var tillräckligt vag för att man skulle kunna köpa det.
Nu är väl en film som denna lite ursäktad då den baseras på ett datorspel.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

För min egen del tas jag lätt ur illusionen av en film om det händer något ologiskt eller om den känns för konstruerad. Då blir det direkt "Ah just det, det här är en film".

Vilket typ är mitt huvudproblem med dagens Hollywoodfilmer. De "makes no sense".
Som i The Force Awakens när Tie fighters jagar Millenium Falcon och den hela tiden är 1 decimeter från att krascha in i någonting. Det ska ju se så spektakulärt ut som möjligt men det ser bara ut som en billig cutscene i ett gammalt datorspel och det ser bara overkligt ut. Eller Jurassic World som hade typ radiostyrda velociraptorer(minns inte riktigt).
Hade även svårt för Interstellar då jag ofta tänkte: "nje det där känns inte så trovärdigt". Om man då jämför med 2001 som var tillräckligt vag för att man skulle kunna köpa det.
Nu är väl en film som denna lite ursäktad då den baseras på ett datorspel.

haha, ja det finns en klisché minst runt varje hörn. Tycker att det mesta som kommer ut från hollywood på senare tid har varit remakes och få nyskapande filmer.

Ser man på jaws originalet från 75 och ser hur pass välgjord den modellhajen är jämfört med dagens CGI så är skillnaden skrattretande. Många timmars arbete ligger bakom den modellen.

Vad tycker du om superhjältefilmer som spiderman, batman och dylikt?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av magma:

haha, ja det finns en klisché minst runt varje hörn. Tycker att det mesta som kommer ut från hollywood på senare tid har varit remakes och få nyskapande filmer.

Ser man på jaws originalet från 75 och ser hur pass välgjord den modellhajen är jämfört med dagens CGI så är skillnaden skrattretande. Många timmars arbete ligger bakom den modellen.

Vad tycker du om superhjältefilmer som spiderman, batman och dylikt?

Jag älskar ju Batman Begins och tycker de två första Spindelmannenfilmerna med Tobey Maguire är underhållande. Har inte sett så många av de nya Marvelfilmerna. Men det är superhjältefilmer och de makes sense i sina egna universum.

Medlem

@anon_306295: Jag håller med dig! Det gör inget om saker inte är realistiska i filmer, men de måste ändå kännas trovärdiga i den värld de utspelar sig. Ibland blir det bara för mycket.

12
Skriv svar