Nintendo Labo är kartongmagi till din Switch

Medlem

Fattar inte riktigt vart målgruppen "barn" kommer in i bilden. 3300kr för konsolen, 800kr för återvunnen ikea-kartong. Och sen trillar skärmen loss från pianot... Visste inte att 10 åringar hade heltidsjobb. Det e fan absurt. Hade det varit ett fritt dlc program för att främja barns utveckling hade det varit en annan sak. Folk kan säga vad de vill men det handlar bara om pengar när det kommer till Labo.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag förväntade mig en rubrik typ som "Nintendo utmanar tekniklego... med kartong". Kan inte sägot om detta förrän jag sett mer, men det är klart ett annat spår. Nintendo gör leksaker igen, det är rätt mysigt, men inget som direkt kittlar mig för stunden.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

@kaotica: Nä de kunde gjort grejerna i plast istället för kartong som är svårt att återvinna

Skägg.
10 Chambers

Jag vet två små herrar i hushållet som kommer att gå kartong bananas över detta när jag visar trailern ikväll. Ser fram emot att bygga dessa grejer med dem. Senaste månaderna har vi latjat mycket med Lego Boost, det är smart att koppla ihop kreativt pysslande med det digitala.


signatur
Medlem

Dottern skulle älska det här. Och det skulle hålla i typ 10 minuter om hon utsätter det för sin vanliga kärlek... tror jag står över.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Quake-konnässsör

Men den stora frågan är... Är denna utrustning vattentät? Vilken IP klass har den, och går den att använda i en större snöstorm.

Medlem

Man måste älska detta!
Tror det här är ett klockrent move från Nintendo. Visst, kidsen kommer nog tröttna på kartongen hyfsat snabbt när den är färdig men hela byggprocessen kommer ju vara asball. Nu måste jag se till att mina systerbarn får en switch så att jag kan köpa detta till dem.

Medlem

@Pholiage: Du missar en grej här. Så länge föräldrar själva tycker att en leksak till deras barn är rolig (check!) är de beredda att betala hur mycket som helst för den. Särskilt om den väcker kreativitet i deras barn.

Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem
Skrivet av Maysay:

Rolig sak. Säkert inte så dyrt och man ger olika streamare något att göra på Twitch (Creative). Folk gillar att pyssla.

Läste om prislapp på $80.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Shadow83:

Läste om prislapp på $80.

https://labo.nintendo.com/

MSRP $69.99 för Variety Kit (Toy-con 01) och $79.99 för Robot Kit (Toy-con 02).

Måste säga att namnet Toy-con är ju genialiskt!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kan de inte utannonsera något folk efterfrågat t.ex.

Inaktiv

Kartong? Snälla... så sjukt besviken. Är det något jag INTE vill mer av hemma så är det kartong.

KoP
Medlem

Blir nog kul för barnen. 😃

Genialiskt. Istället för att fortsätta i gamla fotspår och locka folk med "nygammalt" och "gammalt" så tar de ett stort kliv utanför tv-spelsboxen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Det är redan en succé. Det börjar nog närma sig samma antal views som när de presenterade Switchen för första gången. Lite som iPhone och hörlursuttaget. Folk pratar om sakerna och bildar två läger.Ur PR synpunkt så har de redan lyckats, det är bara att kolla hur många kommentarer detta inlägg har. Blir ungefär samma antal som de om politik och EA. 🙂 Får se hur många skämtvideos de olika sajterna gör.

Gen
Medlem

Nintendo är sannerligen duktiga på att ta betalt. 800kr för lite papper känns ju åt helvete då barn knappast är försiktiga med saker.

Medlem
Skrivet av Gen:

Nintendo är sannerligen duktiga på att ta betalt. 800kr för lite papper känns ju åt helvete då barn knappast är försiktiga med saker.

800 kr är kostnaden för ett spel plus kartongtillbehören. Så kartongen kostar alltså 800 kr - 650 kr (gängse spelkostnad) = 150 kr. Knappast oskäligt, anser jag.

Och går kartongen sönder, så är det ju inte svårt att tillverka nya själv. Skulle tro att det kommer finnas massor av mallar att skriva ut och använda inom kort.

Skägg.
10 Chambers

@Piddelito: Som jag skrev i den andra tråden, bara att spara arken som originaldelarna så har du färdiga schabloner för nya delar


signatur
Medlem

Gjorde misstaget att visa sonen detta, han blev toksne på mig när jag förklarade att det inte gick att köpa NUUUUU Givet köp för mig.

Gen
Medlem

@Piddelito: Jag visste inte att spel ingick utan trodde de såldes separat.

Medlem

Haha, vilket skämt.

12
Skriv svar