Kinnaman kanaliserar sin inre cyberpunk-Dolph

Skägg.
10 Chambers
Kinnaman kanaliserar sin inre cyberpunk-Dolph

Är det bara jag som får lite Dolph Lundgren-vibbar av Kinnaman i den här trailern? Konceptet verkar ju ganska ballt, med klonade kroppar i malpåsar, men samtidigt är det ju rejält svårt att göra bra sci-fi i serieform. Känns som 50/50 om denna blir lökig eller bra.


signatur
Medlem

Ser faktiskt rätt intressant ut. Sålänge det inte blir GoT-porrigt som alla andra serier nuförtiden, borde det vara värt en koll.

Och yes, lite Dolph-känsla.

Medlem

Ser intressant ut även fast jag inte gillar Kinnaman. Oddsen är på våran sida i alla fall då Netflix släppt 7 av 10 filmer/serier som är bra.

Medlem

Jag gillar Ikea-lampan FOTO som får ett skott genom sig vid 00:40.

Ikea-lampan FOTO

Medlem
Skrivet av Thorne:

Jag gillar Ikea-lampan FOTO som får ett skott genom sig vid 00:40.

Ikea-lampan FOTO

Hahaha 😂🤦🏻‍♂️

Edit: Är det bara jag eller är apples emojis stödda av forumet?
🐵🖲👍😚😄✌️✌️✌🏻✌🏼✌🏽✌🏾✌🏿🤮🤡☠️👻👺👺😸👏🏻🙌🏼✌🏽✌🏾🙏🏻👄💋

Medlem

tänk så blir den lökigt bra då?

Skägg.
10 Chambers

@FuzioN: Det är kanske den största förhoppningen


signatur
Medlem

Nej men vad i helvete, hur har jag missat det här!
Richard Morgan's Takeshi Kovacs-trilogi är några av mina favorit sci-fi böcker, med ovanligt mycket nytänkande och svärta för att vara sci-fi, men mörka och dystopiska skildringar är Morgan's signum.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det bara jag som får lite Dolph Lundgren-vibbar av Kinnaman i den här trailern? Konceptet verkar ju ganska ballt, med klonade kroppar i malpåsar, men samtidigt är det ju rejält svårt att göra bra sci-fi i serieform. Känns som 50/50 om denna blir lökig eller bra.

https://www.youtube.com/watch?v=dhFM8akm9a4

Dolph var grym i Dark Angel, en film som denna TV-serie säkert inspirerats mycket av.

- I come in peace!
- And you go in pieces, asshole!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Är det bara jag som får lite Dolph Lundgren-vibbar av Kinnaman i den här trailern? Konceptet verkar ju ganska ballt, med klonade kroppar i malpåsar, men samtidigt är det ju rejält svårt att göra bra sci-fi i serieform. Känns som 50/50 om denna blir lökig eller bra.

https://www.youtube.com/watch?v=dhFM8akm9a4

Det är inte bara klonade kroppar utan basen är digitala versioner/kopior/backuper av medvetanden som kan sättas i vilken kropp som helst, organisk (nya eller begagnade...), mekanisk eller i virtuell verklighet.
Böckerna har också med en episod där man sätter samma medvetande/personlighet i flera kroppar vilket är bland det mest olagliga man kan göra men som också leder till en hel del moraliska och filosofiska dilemman.
Därtill Laurens Bancroft, världens kanske rikaste och mäktigaste person som vill veta varför han mördades efter att en äldre backup av hans medvetande återställdes i en av hans klonade backup kroppar utan kunskap om hans sista 2 dygn i livet...

Blir intressant att se hur de väljer att lösa det hela med att folk inte är i samma kroppar hela tiden, lär ju kräva en hel del av skådespelarna som ska gestalta samma karaktär och personlighet.

Ljudboken är verkligen ett mästerverk i sig självt: https://samples.audible.com/bk/orio/000576/bk_orio_000576_sam...

https://www.audible.com.au/pd/Sci-Fi-Fantasy/Altered-Carbon-A...

Skägg.
10 Chambers

@skogsvilden: Nu blev jag sugen att beställa boken!


signatur

Jag tänker att upplägget påminner om Deus Ex ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Ser faktiskt rätt intressant ut. Sålänge det inte blir GoT-porrigt som alla andra serier nuförtiden, borde det vara värt en koll.

Eftersom det är Netflix är det liten chans.

Game of Thrones och Westworld är bland det bästa vi fått som tv-serier någonsin.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Eftersom det är Netflix är det liten chans.

Game of Thrones och Westworld är bland det bästa vi fått som tv-serier någonsin.

Game of Thrones TV-serien är rätt så överskattad tycker jag. Westworld har jag inte sett än faktiskt, hört att den är bra så får spana in den någon gång. Netflix har flera bra serier även om ingen enskild nått samma hype-nivå som Game of Thrones.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Eftersom det är Netflix är det liten chans.

Game of Thrones och Westworld är bland det bästa vi fått som tv-serier någonsin.

Va? Westworld är meh. Game of Thrones är ok att kolla på som tv-serie, men story-wise så är det ju typ True Blood. Underhållande, men sjukt dumt. Aja, fel tråd för detta.

Medlem

@Arkaith: Nämn en eller två serier du tycker är bra om dom där två bara är meh och ok

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Va? Westworld är meh. Game of Thrones är ok att kolla på som tv-serie, men story-wise så är det ju typ True Blood. Underhållande, men sjukt dumt. Aja, fel tråd för detta.

Kan hålla med om att GoT är rätt mediokert skriven, men Westworld är 10/10.

Medlem

Grann-orten heter Kinna, kan inte låta bli att undra om namnet på något sätt har sitt ursprung där (när jag först läste rubriken tänkte jag att det gällde en man från Kinna ).

Tycker trailern ser väldigt lovande ut, den stora frågan är bara var jag ska placera in denna i min gigantiska lista av osedda serier som känns som att den växer snabbare än jag betar av den.

1
Skriv svar