Bekräftat: Dark Souls Remastered till Switch m.fl. tillkännages i dag

Robot
Bekräftat: Dark Souls Remastered till Switch m.fl. tillkännages i dag
Medlem

signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Blighttown, är den fixad?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Releasehästryttare

Är ju Demon souls som behöver en remaster och släppas på nya plattformar?

Medlem

Dark Souls på pendeln?? Ja tack!

Medlem

Switch känns snart mer som en Retro konsol :/

Medlem
Skrivet av androsynth:

Dark Souls på pendeln?? Ja tack!

det lär nog inte funka så bra med tanke på hur sjukt svåra spelen är

Releasehästryttare

inb4 de kommer på nån ursäkt att fördröja pc versionen ~2 mån för att folk inte skall pirata.

Medlem

Blir till att skaffa till datorn eller PS4P Har hängt med sedan Demon's Souls, och tagit platinum i de flesta spelen. Jag håller nog dock fortfarande Bloodborne närmsta hjärtat.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Smart drag av Nintendo!

Folk kommer ha sönder sina maskiner pga det här spelet när de blir så pass förbannade så att konsollen får sig en flygtur och sen behöver de köpa en ny.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Smart drag av Nintendo!

Folk kommer ha sönder sina maskiner pga det här spelet när de blir så pass förbannade så att konsollen får sig en flygtur och sen behöver de köpa en ny.

För att spä på det hela lite extra så implementerar de rörelsekontroller som tvingar en att utföra dem så brutalt att risken för att ens switch ska flyga ut genom fönstret ökar markant.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

För att spä på det hela lite extra så implementerar de rörelsekontroller som tvingar en att utföra dem så brutalt att risken för att ens switch ska flyga ut genom fönstret ökar markant.

Hmm.. intredasting sales-approach..


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

@SWEBarb: Jag har klarat ettan utan hjälp. Svårt men det går om man är envis

Medlem

Snälla Nintendo gör Mario, bowser, Donkey kong, luigi och en speciellt yoshi BLI bossar i spelet. Tänk er en hoppande boss som skulle hoppa och kasta eld bollar. GUUU vad skoj =).

Medlem

Krävs lite mer godis för att jag skulle köpa det till PS4. Jag vill att så få människor som möjligt, alltså 0, ska interagera i multiplayer i min session om det handlar om PvP. Detta eftersom det är omöjligt att vinna mot invaderare i det spelet om man inte PvP:at hundratals timmar. Man blir backstabbad från vilken vinkel som helst.

Ambassadör
Xbox

Blir också Xbox One X Enhanced! Så snyggaste konsolversionen hamnar där den ska


signatur

Jump in.

Medlem

Krävs lite mer än bara uppdaterade texturer och ljussättning för min del. Detta låter som en rätt fattig 'remaster' enligt mig, såvida man aldrig spelat Dark Souls tidigare såklart. Detaljrikedomen mellan DS1 och DS3 är enorm. Hade gärna sett uppdaterade modeller, animationer, samt fler objekt(detaljrikedom) i områden.

Sen vet jag inte riktigt om jag saknar Dark Souls 1 PvP...

Moderator | Testpilot
Skrivet av SWEBarb:

det lär nog inte funka så bra med tanke på hur sjukt svåra spelen är

Och här är jag en av dem som inte ens haft problem med spelen..

Sedan borde väl svåra spel passa bra för Nintendo. NES och SNES ?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

The Ashen One

@Luciphear:

Vet inte om detta hjälper dig men detta är förändringarna som hittils vad vi vet är gjorda vid detta tillfälle..
The remake runs at 1080p on the PS4 and Xbox One with 60 FPS.
Native 4k resolution on PC
Remaster renders upscaled 4K on the PS4 Pro and Xbox One.
The remaster will feature up to 6 player online, like Dark Souls 3.
The multiplayer now has dedicated game servers rather than p2p
The remaster includes the DLC Artorias of the Abyss

Inaktiv

Ljussättningen från Dark Souls 3 hmm..

Jag tycker typ Dark Souls 1 är snyggare än både 2an och 3an. Både i design och i "grafik".
I DS1 är det mycket större kontrast mellan svart och ljusare områden och väggarna är täckta av glänsande våt mossa osv. I tvåan och trean är typ alla väggar gråa och matta. Allt är också mycket mer färggrant i ettan.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Ljussättningen från Dark Souls 3 hmm..

Jag tycker typ Dark Souls 1 är snyggare än både 2an och 3an. Både i design och i "grafik".
I DS1 är det mycket större kontrast mellan svart och ljusare områden och väggarna är täckta av glänsande våt mossa osv. I tvåan och trean är typ alla väggar gråa och matta. Allt är också mycket mer färggrant i ettan.

Håller med! Det känns som en lite farligare, sorgligare och mer förunderlig värld i 1:an tack vare grafiken. 2:an ser rund och snäll ut, 3:an ser standard ut.
Speltekniskt så borde de ändrat så att man kan rulla i alla riktningar när man är onlockad.

Medlem

Lär aldrig i mitt liv köpa denna remaster till switch. Hellre Ps4, xbox eller PC där spelet kommer gå i 60fps och inte 30 som på switchen.
Men hej o hå så jag längtar till denna remaster, och det är inte ofta jag bryr mig om remasters ärligt talat. Men som den from software sektmedlem som man är så blir det day one köp!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Pc-versionen för ettan var riktigt dålig enligt mej, med riktigt dåliga kontroller, grafik inställningar som inte fungerar. 2an fixade kontrollerna lite, dock så är det omöjligt att göra spelet i Fullscreen. Jag har testat de på 3 olika datorer!

Inaktiv
Skrivet av employed:

Pc-versionen för ettan var riktigt dålig enligt mej, med riktigt dåliga kontroller, grafik inställningar som inte fungerar. 2an fixade kontrollerna lite, dock så är det omöjligt att göra spelet i Fullscreen. Jag har testat de på 3 olika datorer!

Ettan fungerar utmärkt på PC om du använder modden dsfix. Då låser du upp upplösningen som annars är låst till 720p och du kan spela i 60fps istället för horribla 30fps. Då blir spelet snyggast i serien.

Hur tyckte du kontrollen var dålig, du spelade väl inte med tangentbord och mus?

Man kan även köra alla spelen i full screen. Denna remaster kanske är något för dig.

Medlem

@Witchfinder: ja de ändrade det lite i 3:an där invaders är.mer som mobs än dödsmaskiner.

I övrigt blir det här passande. Kom kanske 70% igenom ettan på PC med DSfix.

Men spelet har en hel del skavanker så vore kul att spela en fräshare version nu när jag är klar med DS3.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Det jag hoppas på är mer dolda vapen att hitta. Och sen att det fixar kalla på hjälp osv eller co-op funkar bättre. Sen att det gör spelet längre å att späder på dlc. Sen tycker jag att det ska hålla sig till Dark souls 1 känslan med grafiken å kontrollerna som originals 1 har. 1 är det spel jag spelar om och om å har lika kul. 2 blev för blaskigt å pallade inte ens spela ut. 3 diggade jag men efter en formatering utan att spara saves filer så försvan progressen och jag gav up. Men i 1 älskar jag spela om och om!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar