The Escapist (spelsidan) är på fallrepet

Inaktiv
The Escapist (spelsidan) är på fallrepet

Jag har inte sett någon annan tråd om detta men; The Escapist, sidan som tidigare hostat bl a Movie Bob, The Jimquisition, Extra Credit och Zero Punctuation har sparkat samtliga medarbetare frånsett Yahtzee (mannen bakom Zero Punctuation) och slutat uppdatera sidan. ZP fortsätter tydligen men i övrigt händer inget och troligen kommer sidan lägga ned helt och hållet inom kort.

Någon som kommer sakna dem? Jag gissar att ZP lär leva vidare på någon annan plattform förvisso men ändå.

Skägg.
10 Chambers

ZP känns ju ganska gjort vid det här laget och Jimquisitions persona klappar mig mothårs. Extra Credit känner jag igen, men har aldrig följt,


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

ZP känns ju ganska gjort vid det hör laget och Jimquisitions persona klappar mig mothårs. Extra Credit känner jag igen, men har aldrig följt,

Håller med, sedan känns det som fokus ibland inte handlar om spel och spelbranschen, utan hur vederbörande har behandlats fel av kommersiella krafter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Både Extra Credits (hösten 2011) och Jimquisition (2014) flyttade därifrån för många år sedan så de berörs inte av detta, i övrigt så minns jag inte när jag senast hörde om The Escapist alls.

/ LordDaimos

Inaktiv

@LordDaimos: jo, jag vet att de är utflyttade sedan länge. Tyckte ändå att det kunde finnas ett vid intresse för att en sida som The Escapist är på väg att försvinna då den åtminstone tidigare varit rätt stor hem åt flera produktioner som de flesta känner till. Håller dock med om allt som sagts i övrigt.

1
Skriv svar