Paladins är nästa spel att hoppa på Battlegrounds-tåget

Robot
Paladins är nästa spel att hoppa på Battlegrounds-tåget

Deras nya spelläge snor till och med namnet rakt av.

#battle-royale, #battlegrounds, #high-rez-studios, #paladins


Medlem

Jag försöker för det mesta att inte vara synisk och negativ men jag kan inte låta bli att himla med ögonen när jag läser om Paladins.

Medlem

Längtar tills Battle Royale kommer till WoW

Medlem

Nån som har info eller spekulationer kring hur det fungerar med att hitta loot på kartan i ett paladins battle royal? Inte spelat Paladins

Inaktiv

Jag älskar att de tom tar namnet rakt av med tanke på hur irriterade PUBG-gänget varit på andra utvecklare som hoppa på Battle Royale-vågen

@Ronzem: WoW: Battlegrounds Royale

Medlem

Jag är mest förbryllad över hur man inte försökt lansera "Battlegrounds" till GR:Wildlands än. Motorn är på plats, grunden till multiplayer-kod, fallskärmar, fordon etc.

Känns ju som en slam dunk till näst intill obefintliga utvecklingskostnader.

Medlem

ok, låter udda, overwatch hade jag förstått, men paladin, med tanke på hur många av hjältarna är utformade och att spelet är mer moba än overwatch så lär dom får tweaka saker o ting rätt hårt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hade gärna sett ett battle-royale läge till Battlefield 1
Tänkt att hoppa fallskärm ner i ingenmansland och försöka överleva.
Kanske vore nått för det kommande Apocalypse DLC't.

Men då får man väl säkert plocka upp vapen i loot-lådor om EA ska blanda sig i

Medlem

Oavsett hur många som hoppar på Battle Royale så blir ingen utav dom som PUBG, att de tar namnet är väl större bevis på att ingen kan komma på något som helst eget längre...


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Moderator | Testpilot
Skrivet av unforg0tten:

Oavsett hur många som hoppar på Battle Royale så blir ingen utav dom som PUBG, att de tar namnet är väl större bevis på att ingen kan komma på något som helst eget längre...

Det har ju varit så hela tiden. Först ska alla hoppa på WoW tåget, sedan Lol tåget, därefter Heartstone, liite Overwatch och nu PUBG.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

SW Battlelootboxfrontgrounds?

Dessa spel är inte alls uttjatade redan liknar dagliga releasen av ett nytt zombie spel för några år sen

Medlem

Ingen stor skillnad på förkortningarna heller. pbg och pubg.

Inaktiv

@uberpwnage2.0: du glömde minecrafttåget och zombietåget

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_119148:

@uberpwnage2.0: du glömde minecrafttåget och zombietåget

Sant, förlåt! Inte lätt att komma ihåg allt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Undra hur det skulle funka... Är inte Paladins en "Overwatch-kopia"? Alltså hjältar med förmågor? Får man då välja en hjälte innan man blir inslängd i kartan? Är inte syftet att man ska hoppa in helt naken, och sen plocka upp vapen och annat? Så många frågor!

Medlem

@Notumforce:
Spelet mer moba?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av blackidus:

Hade gärna sett ett battle-royale läge till Battlefield 1
Tänkt att hoppa fallskärm ner i ingenmansland och försöka överleva.
Kanske vore nått för det kommande Apocalypse DLC't.

Men då får man väl säkert plocka upp vapen i loot-lådor om EA ska blanda sig i

Lär redan vara inplanerat till nästa titel, blir förvånad annars. Bad Company 3 - Battle Royale?

Medlem

Folk borde bara se Battle Royal som ett spelläge.

Singel player, Arcade, Multiplayer (TDM, DM, Capture the flag, Battle Royal osv). Men man kan ju tycka att de borde ha tänkt lite på namnet 🙂

Medlem

@uberpwnage2.0: tja, ingen utav dom var ju direkt först med sin spelform, men visst, det är ju dom mest populära och välkända namnen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

@uberpwnage2.0: Sant, hoppas bara E3 bjuder på lite nya godsaker och inte ett tåg av Battle Royales!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dumlen:

@uberpwnage2.0: tja, ingen utav dom var ju direkt först med sin spelform, men visst, det är ju dom mest populära och välkända namnen.

Jo, det handlar ju inte alltid om att vara först utan att göra det bäst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

ok, låter udda, overwatch hade jag förstått, men paladin, med tanke på hur många av hjältarna är utformade och att spelet är mer moba än overwatch så lär dom får tweaka saker o ting rätt hårt.

Om du har spelat Paladins borde du veta att det i grunden är en renodlad Overwatch-klon.

Medlem

@Ahris: spelen släpptes med 4 månaders marginal ifrån varandra, det va en snabb copy paste!


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Inaktiv

@Chiefen: Wildlands har så otroligt mycket dold potential för att utvecklas till så många olika typer av spel. Kändes nästan som en tech demo där de bara visade upp möjligheterna för nästa generations spel.
Helt otrolig och gigantisk värld öppen för idéer.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jo, det handlar ju inte alltid om att vara först utan att göra det bäst.

That's what she said.

1
Skriv svar