Total War: Three Kingdoms avtäckt!

Robot
Total War: Three Kingdoms avtäckt!
Medlem

Alldeles, alldeles underbart! FO CHINA!!!

Medlem

Dom trycker ut dessa ganska snabbt ändå, antar att det inte är så mycket skillnad mellan spelen? Men det vill man inte heller, eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: Det är större skillnad än mellan Fifa 2016 och Fifa 2018 i alla fall där byter de ju inte ens tema eller tidsperiod.

Moderator | Testpilot
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Hipshot: Det är större skillnad än mellan Fifa 2016 och Fifa 2018 i alla fall där byter de ju inte ens tema eller tidsperiod.

Det hade ju varit något!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillade inte Shogun, tvivlar på att jag gillar detta spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

CFW
Medlem

Nej! Det här var ju jättetråkigt och helt fel .

2018 är ju 100 år sedan slutet på 1:a vk, hade varit oändligt mer intressant och passande med ett Total War: The Great War. CA hade kunnat experimenterat med flygande enheter för sin historiska titel, förbättrat sjöstriderna från Empire med u-båtar, lagt till skyttegravar och gas-attacker.

På tal om Empire så hade ett Empire II också varit betydligt mer intressant.

Besviken och ledsen...

Medlem

Ta lärdom från TW:Warhammer och gör detta till en combo av Dynasty Warriors och Total War.
Stora epicska strider med super generaler! Lü Bu ftw

Medlem

Alltså vad i helvete...

När kommer nytt Empire/Napoleon ut

Medlem

@Hipshot: Senaste historiska titlen kom februari 2015 så jag tycker det var hög tid för något nytt. Köpte Warhammer 1 och det föll mig inte riktigt i smaken

Medlem
Skrivet av Thane:

@Hipshot: Senaste historiska titlen kom februari 2015 så jag tycker det var hög tid för något nytt. Köpte Warhammer 1 och det föll mig inte riktigt i smaken

Tänkte mera för att Warhammer total war 2 kom väl för bara några månader sedan? Är det inte samma team kanske?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: De har tre team
Warhammer
Saga (Thrones of Britannia bygger till 90% på Atilla
Och Three Kingdoms som är nästa ”stora” spel i serien. Warhammer 3 2019?

Edit: Finns det något smidigt sätt att citera på telefonen? Känns jobbigt att bara ”svara” på en kommentar varje gång

Inaktiv

@Ilvion: Ser ut så ju.
Jag har inte spelat Total War på väldigt många år men jag trodde att serien med undantag för Warhammer fokuserade på realism.
Verkar vara något slags fokus på Champions i detta, och i trailern slåss dessa champions som några overpowered kung fu nissar med ganska orealistiska vapen.
Hade gärna sett ett realistiskt Total War i Kina. Detta ser typ ut som Dynasty Warriors.

Medlem

Låter mer som saga än historia.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Hade kunnat varit bättre, och sämre också.

En stor nackdel precis som i Shogun är att det inte blir så stor skillnad mellan fraktionerna, i och med att det är samma kultur och område osv. Enheterna blir ju klon-kopior av varandra. Tyvärr så tilltalar det inte mig alls.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

@Castor.T:

Dessa 3 "bröder" tillhör samma grupp dvs Shu. Guan You , Zhang Fei och Liu Bei. Varav Liu Bei ledde denna grupp. Shu är enbart en av Romance of the three kingdoms. Så det ska bli intressant och se hur dom gör med detta spel

Avstängd

Flashbacks till Dynasty Warriors på PS2.

Medlem

@anon_306295: Ja att de skulle ta efter Warhammer med några slags hero units kändes ganska självklart. Sen set jag inga orealistiska vapen i trailern. Eller kan ett vapen vara orealistiskt fast det hat funnits?

Medlem

Lord of the Rings - Total War för i helvete!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Warhammer har man sett framemot som tusan sen man spelade första Shogun och såg potential om warhammer skulle passa perfekt och det blev första total war spelet jag köpte på release dagen. Är hel nöjd med det ^^

Kina passar utmärkt men ska införskaffa warhammer 2 först och ett grafikkort som kan hantera det nuvarande inställningar är på det lägsta för att orka driva det.

Rome total war serien hoppade jag över helt. Gillar inte romariket men ska nog ge Rome 2 en chans (bara för att spela som en Gallisk faktion och krossa romarna:-) Heja Asterix! ^^ )


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Inaktiv
Skrivet av Thane:

@Pecman: Ja att de skulle ta efter Warhammer med några slags hero units kändes ganska självklart. Sen set jag inga orealistiska vapen i trailern. Eller kan ett vapen vara orealistiskt fast det hat funnits?

Ja, de vapnen som är i trailern ser ut som sådana prydnadsvapen man hänger på väggen. Om ens det, de ser väldigt överdrivna ut. Och de snurrar runt dem som om de vore plaströr.

Medlem

Hade velat sett ett Empire Total war istället, med fungerande CO-OP.

Medlem

Don't pursue Lu Bu!

FM-guru
F.d. Sisyr

Hoppas på ett bra spel nu. Attila och Shogun 2 är de enda titlarna studion släppt de senaste 10 åren som jag tyckt varit bra spel, medan Medieval 2 är det enda riktigt bra.

Vilken tidsera spelet utspelar sig i har däremot ingen betydelse för min del. Eller ja, WW1 som någon föreslog ovan hade förstås varit ett vettlöst alternativ. Jag vill trots allt ha ett TW-spel och då håller det inte med en miljö som radikalt förändrar gameplay.

Medlem

Howl for me Blue Dragon!

Medlem

@anon_306295: Men de såg ju ut så? Om du nu vill ha ett historiskt spel ska de väl inte ändra på vapnen bara för att de ser/såg överdrivna ut?

Synd. Hade hoppats på ett uppföljare till medieval eller empire. Gillade Shogun 2, men av vapnen att döma här verkar dom inte gå efter historisk realism direkt, enda jag bryr mig om.

Aja, så länge det inte är massa orcher, magiker och alver så finns det hopp.

Hmm blir nog brittania och Vikingarna istället


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sure temat är trevligt i sig, men jag kommer förevigt vara taggad på ett nytt Medieval Total War.

Medieval 2 är fortfarande mitt go to favorit Total War.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

@Pecman: Men de såg ju ut så? Om du nu vill ha ett historiskt spel ska de väl inte ändra på vapnen bara för att de ser/såg överdrivna ut?

Nä jag tvivlar på att de såg ut såhär:

12
Skriv svar