Spekulationsdags – Fable 4 görs av Forza Horizon-studion

Robot
Spekulationsdags – Fable 4 görs av Forza Horizon-studion
Medlem

Ett fable 4 hade varit riktigt trevligt! Hade köpt det oavsett vem som gjort spelet sån fable nörd som man är

Medlem

Bara spelat de som släppts till PC och måste säga att efter att spelat 1:an så fick jag lite mersmak, ganska mysigt rollspel. Efter det tågvrak som 3:an var dock så tappade jag allt intresse för serien för ett bra tag. Kan vara en ny studios, utan Molyneux, infallsvinkel som serien behöver för att bli något bra igen, försiktigt optimistisk.

Medlem
Skrivet av Rille89:

Ett fable 4 hade varit riktigt trevligt! Hade köpt det oavsett vem som gjort spelet sån fable nörd som man är

Shhhhhhhh inte så högt, EA kanske hör dig..


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Citat:

som utspelas i Albion (namnet på Fable-världen), uppger Wccftech

Kan påpekas att Albion är det gamla namnet för Storbritannien och är även världen för flera spel. Då menar jag inte att det inte lutar mot Fable men detta möjliggör spekulationer att andra spel som använder sig av namnet Albion är under utveckling ^^
Kan vara ett Forza spel med RPG element som utspelar sig i Storbritannien ^^

Medlem

Jaså, Silly Season har läckt över till spelvärlden. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Älskar Fable som så, men som open world......... Jahopp, då var det dags att kuska runt igen efter 20 blommor till någon "vem som helst", repeat. Jippi!

Fable spelen har alltid varit favoriter.. Kommer ihåg man var tvungen att se genom hella after Credit på Fable 1 för att kunna fortsätta spela med dem gubben, när jag spelade det i skolan och sa det till min gamla klass kompis att man kunde fortsätta så blev han mega nere för han hade bara tryckt väck crediten och inte fått lov att fortsätta


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

@k1ssk1ss:
nej, tror inte det iallafall


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

@k1ssk1ss:
nej, tror inte det iallafall

Kunde varit, Peter älskade Flykten från LA och Fable

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Kunde varit, Peter älskade Flykten från LA och Fable

..Fast vem gör inte det?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

KoP
Medlem

Tudelat kring detta. Älskar Fable spelen men är inte Peter Molyneux involverad i utvecklingen så lär det inte bli samma sak. :/

Säga vad man vill om karln men han lämnade sitt avtryck i samtliga spel.

1
Skriv svar