Nvidia presenterar BFGD, 65-tums gamingskärmar för krävande pc-spelare

Robot
Nvidia presenterar BFGD, 65-tums gamingskärmar för krävande pc-spelare

"Världens första fullstora gamingskärmar för pc-spelare" är på väg.

#4k, #99, #ces, #nvidia, #sweclockers


Medlem

Hoppas det blir lite fart på denna produktnisch. Just nu har jag en TV i vardagsrummet för netflix/streaming/gaming etc. Skulle vilja byta från TV till fet gamingskärm, men det finns väldigt få bra skärmar på 50+ tum. Den där superskärmen är ju det jag vill ha, men är rädd att den kommer ligga på 20K+. Hoppas att fler följer efter...

Medlem
Skrivet av telison:

Hoppas det blir lite fart på denna produktnisch. Just nu har jag en TV i vardagsrummet för netflix/streaming/gaming etc. Skulle vilja byta från TV till fet gamingskärm, men det finns väldigt få bra skärmar på 50+ tum. Den där superskärmen är ju det jag vill ha, men är rädd att den kommer ligga på 20K+. Hoppas att fler följer efter...

Acer tar 25k för sin 27" 4K 144Hz g-sync skärm.
Skulle bli förvånad om inte denna är minst dubbla det, troligen ännu mer.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av telison:

Hoppas det blir lite fart på denna produktnisch. Just nu har jag en TV i vardagsrummet för netflix/streaming/gaming etc. Skulle vilja byta från TV till fet gamingskärm, men det finns väldigt få bra skärmar på 50+ tum. Den där superskärmen är ju det jag vill ha, men är rädd att den kommer ligga på 20K+. Hoppas att fler följer efter...

20k för den hade varit extremt billigt. Oled-skärmarna som kom ut senaste åren har ju börjat på 50-150k.

Medlem

Hmm, gissar på 4999$, eller ~70000 här i Sverige

Medlem

Att ha 65” som en monitor är ju vansinne! Man sitter inte på ca 50cm avstånd till en sådan bjässe! Man bör sitta runt 2,5 - 3m ifrån så har man den som en tv å spelar från soffan så blir den nog väldigt trevlig. Sedan det här med inbyggd Nvidia Shield, nej.... bara nej...

ELF
Medlem

@telison: Jo, måste hålla med. Skulle exempelvis vilja slänga mig i söffa och köra Rocket League. Men det är så jäkla laggigt när det är låst till 60 hz/fps. Rocket League behöver 100+.
Vill dock inte slänga 10kkr eller mer på en skärm.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd

Big Fuckin Gaming Display! Det måste sägas.

Medlem

Sweetness! Jag som väntat på att få ersätta min spel-TV. Blir spännande att följa.

Medlem

trist, en gaming skärm för dom super rika bara fail....

Medlem

@SWEBarb:

na, spara å prioritera så har man råd
likaså alla supercars, måste vara en enorm fail för bara dom super rika har råd hehe

Medlem

@SWEBarb: Är allt som specifikt du inte har råd med fail? TV-apparater med ny teknik har alltid kostat mycket pengar, plasmaskärmar och platt-tv's kostade ju som billigast 50 lax när de introducerades, och folk köpte ju dem.

Medlem

@Divion: Vad är det för fel på Shield? Kunna kör 4k filmer utan transcoding till en sån skärm vore ju rätt smutt.

Medlem

När man slår på stort på det viset så borde det göras till en allomfattande mediaskärm, som kan visa vanlig tv, kan ha alla möjliga apparater kopplade till sig, ha omvandlare så att den kan visa bild från alla möjliga konsoller på ett bra sätt osv.

Medlem
Skrivet av Divion:

Sedan det här med inbyggd Nvidia Shield, nej.... bara nej...

Precis som ovanstående förstår jag inte vad du menar, Nvidia Shield TV är en av de bästa streamingenheterna som finns.

Medlem
Skrivet av Divion:

Att ha 65” som en monitor är ju vansinne! Man sitter inte på ca 50cm avstånd till en sådan bjässe! Man bör sitta runt 2,5 - 3m ifrån så har man den som en tv å spelar från soffan så blir den nog väldigt trevlig. Sedan det här med inbyggd Nvidia Shield, nej.... bara nej...

Då är jag galen alltså? :'(


signatur

Nämen!

Avstängd
Skrivet av Divion:

Att ha 65” som en monitor är ju vansinne! Man sitter inte på ca 50cm avstånd till en sådan bjässe! Man bör sitta runt 2,5 - 3m ifrån så har man den som en tv å spelar från soffan så blir den nog väldigt trevlig. Sedan det här med inbyggd Nvidia Shield, nej.... bara nej...

50cm lär inte funka och det är nog ingen som sagt.. jag sitter 2m ifrån min 124" (projektorskärm) och kanske 1.4m från min 55", funkar bra.

Sitter såklart alltid längst fram på bio (och har aldrig fått "ont i nacken").. tror det råder mycket myter om avstånd från skärmar/dukar, dels för att man själv aldrig provat..

Mkt nöjd med min 55" LG OLED.. lär inte uppdatera i första taget, har en snabb LCD skärm för gaming, men tycker hela Hz och latency-grejen är väldigt överhypad, gör eg. inte jättemycket imo..

Medlem

Patrik Söderlund tjänar runt 13 miljoner i månaden, han skulle kunna köpa en till varje medlem på FZa! Något att fråga han om kanske! Man behöver ju inte alltid tänka på sig själv!

Medlem

Gillar bilden, som att man skulle sitta ca 60cm ifrån.

Medlem

@Divion: vill du dra full nytta av 4k-upplösningen skall du inte sitta längre bort än 1.5m från en 65" display. Därefter tappar ögat möjligheter att urskilja alla detaljer...

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

@Divion: Vad är det för fel på Shield? Kunna kör 4k filmer utan transcoding till en sån skärm vore ju rätt smutt.

Det är absolut inget fel på Shield men jag hade hellre sett en utan å att dom kapar priset. Sedan kan det säkert diskuteras att den summan är en droppe i havet som Shield medför med tanke på vad skärmen kommer kosta.

Medlem
Skrivet av Harmond:

50cm lär inte funka och det är nog ingen som sagt.. jag sitter 2m ifrån min 124" (projektorskärm) och kanske 1.4m från min 55", funkar bra.

Sitter såklart alltid längst fram på bio (och har aldrig fått "ont i nacken").. tror det råder mycket myter om avstånd från skärmar/dukar, dels för att man själv aldrig provat..

Mkt nöjd med min 55" LG OLED.. lär inte uppdatera i första taget, har en snabb LCD skärm för gaming, men tycker hela Hz och latency-grejen är väldigt överhypad, gör eg. inte jättemycket imo..

Skall man tro deras egna PR så är det ju precis det dom marknadsför. Å givetvis kan man välja själv hur nära eller långt ifrån man vill sitta. Men det jag reagerade på var att dom ställt en 65” på samma avstånd som vanlig normalstor skärm. Därför mitt uttalande om avstånd hit å dit. 😀

Medlem

@Divion: Att Nvidia själva sätter in en Shield i deras egen TV kanske gör nån hundralapp på priset, ytterst marginellt med tanke på att den troligtvis kommer kosta över 40-50 000. Och då har du tillgång till GeForce Now, där du kan köpa, hyra och streama spel utan att koppla dit en PC eller konsol.

Medlem

Prislapp: En fantasiljon

Medlem

I fjamtiden e allting stöjje.

Medlem

jayzus


signatur

//monster

Medlem

Märklig produkt. Som PC-gamer sitter jag primärt inte framför TV:n och spelar. Skulle gärna se lite mer kvalitativ konkurrens inom 24-27".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag har en 34 tums ultrawide (21:9) skärm och jag skulle gärna ha en ännu större. Spelar iof nästan bara elite dangerous så inlevelse är viktigt för mig.

Avstängd

Sitter man vid ett vanligt skrivbord är allt över 27" meningslöst. 24" är optimalt.

Medlem

Första tanken är "No way", men samtidigt, ifall de inte bara skalade upp bilden utan bara visade mer av omgivningen så skulle spelupplevelsen bli enorm! Man skulle i princip se samma vy idag med undantaget att man inte skulle se kanterna på skärmen. Ifall DEN tekniken kom, samt prestanda att driva den till ett acceptabelt pris så skulle jag hoppa på det direkt!

12
Skriv svar