Hälsa på gammeldrakarna i ny trailer för Monster Hunter: World

Robot
Hälsa på gammeldrakarna i ny trailer för Monster Hunter: World

Såväl nya som bekanta skräcködlor väntar.

#capcom, #monster-hunter-world


Medlem

Har aldrig spelat något Monster Hunter. Är det mest massa coola strider eller brukar det även vara en intressant övergripande story?

Medlem

@Tune: Har bara spelat 3:an och 4:an men storyn har varit väldigt basic i mina ögon. Ett stort monster som dyker upp i början, storyn är därefter att du ska leta upp detta monster och jaga ner det. Sen är det uppdrag längs vägen som dyker upp, jaga monster X för att Y ska funka osv. Kan därför inte påstå att MH har varit särskilt inriktat på storyn men det kanske blir ändring nu i World när det finns utrymme för grafik, röstskådespelare och sånt?

Personligen har jag kört MH för de feta striderna och World är första spelet jag testat tillsammans med vänner vilket var riktigt kul. Kommer bli awesome att gå ihop ett gäng vänner, bestämma vilket monster vi ska jaga och sedan ge sig ut.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tune:

Har aldrig spelat något Monster Hunter. Är det mest massa coola strider eller brukar det även vara en intressant övergripande story?

Frågade på spelseriens egna reddit och fick bra svar. Du kan ju läsa. https://www.reddit.com/r/MonsterHunter/comments/7o1kua/so_wha...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte varit så här taggad på ett Monster Hunter på lång tid, längtar! Bara tre veckor kvar
Fråga till de som tänker spela det, vad för vapen tänker ni använda? Har själv spekulerat lite på Hammer då de verkar ha fått till tyngden väldigt väl men Dual blades verkar ha fått en liten rolig combo som ökar mobiliten en hel del. Insect glaive går aldrig fel dock, Dios rod <3

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Inte varit så här taggad på ett Monster Hunter på lång tid, längtar! Bara tre veckor kvar
Fråga till de som tänker spela det, vad för vapen tänker ni använda? Har själv spekulerat lite på Hammer då de verkar ha fått till tyngden väldigt väl men Dual blades verkar ha fått en liten rolig combo som ökar mobiliten en hel del. Insect glaive går aldrig fel dock, Dios rod <3

"Va? Tre veckor? Det släpps ju i hös-...oh. Just det..."

(försöker inte säga "PCmasterrace", bara att jag glömde bort att datumet var fortfarande Januari för konsolerna.)

Medlem
Skrivet av Luciphear:

"Va? Tre veckor? Det släpps ju i hös-...oh. Just det..."

https://i.imgur.com/uc03HNk.gif

(försöker inte säga "PCmasterrace", bara att jag glömde bort att datumet var fortfarande Januari för konsolerna.)

Myeah, intalade mig själv förut att jag inte skulle skaffa det till PS4 då jag länge har velat ha ett MH på PC (bortsett från MH:Online) men hypen är för stark och man kan aldrig få nog av Monster Hunter
Kommer även börja spela med några kompisar när det kommer till PC och då är det bara att byta lite vapen och välja en annan väg så blir det som nytt igen

Ambassadör
Xbox

Om det finns någon poäng med monsterjagandet så kan det ju vara kul, det ser maffigt ut iaf.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Om det finns någon poäng med monsterjagandet så kan det ju vara kul, det ser maffigt ut iaf.

Grejen är ju att det inte finns någon större poäng än att få bättre gear och slåss mot större och farliga monster.

Vilket låter väl lite lamt rakt av, det är ju ingen djup värld med story som Witcher att utforska. Men det är faktiskt kul av det lilla jag testat av tidigare titlar än så länge att lära sig mönster, fixa loot och bara klättra uppåt så att säga. Ett stort plus är just COOP delen så man kan spela med vänner.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Grejen är ju att det inte finns någon större poäng än att få bättre gear och slåss mot större och farliga monster.

Vilket låter väl lite lamt rakt av, det är ju ingen djup värld med story som Witcher att utforska. Men det är faktiskt kul av det lilla jag testat av tidigare titlar än så länge att lära sig mönster, fixa loot och bara klättra uppåt så att säga. Ett stort plus är just COOP delen så man kan spela med vänner.

Yeah, är nästintill ingen väsentlig 'story' men alla quests har en liten snippet av story som man kan ta till sig om man så önskar

För det mesta går monster hunter ut på att man tar sig ann nya utmaningar och bara pushar sig framåt

Medlem

Om man ska bedöma utifrån trailern så ser det riktigt härligt ut!


signatur

Yes... jag har legat under en sten...
Ett av de bästa spelen år 2017

1
Skriv svar